MSI P4N Diamond & nForce 4 Drivers

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 123964

Topicstarter
Op de site van nVidia kan je de nForce4 drivers afhalen, echter heb ik nu gezien dat er 2 versies zijn. Namelijk de :

- nForce4_x16_6.82_winxp2k_international.exe
- nForce4_intel_7.15_winxp2k_international_whql.exe

Ik heb even met Google gezocht en ook op het forum van nVidia en de x16 drivers zijn blijkbaar enkel als je beschikt over een moederbord met 2x x16 PCI-E sloten.

Nu mijn vraag is, is het MSI P4N Diamond zo'n moederbord want dat is me niet echt duidelijk.
Op de site van MSI staat namelijk :
Chipset : NVIDIA® nForce4 SLI Intel Edition Chipset
- HyperTransport link to nVidia MCP04 south bridge
- Supports 2 PCI Express x 16 and 1 PCI Express x 1 interface
- Supports dual channel, DDR2 533/667
en wat verder staat
Two PCI Express x16 slot (supports PCI Express Bus specification v1.0a compliant)
Normal mode
Primary PCI-E slot is compatible with PCI Express x 16
Secondary PCI-E slot is compatible with PCI Express x 1
SLI mode
Primary PCI-E slot is compatible with PCI Express x 8
Secondary PCI-E slot is compatible with PCI Express x 8
Echter leid ik op de diverse fora af dat de x16 driver van nVidia is voor een SLI opstelling met 2 x16 en volgens de site van MSI zou in SLI mode de 2 PCI-Express sloten in SLI slechts werken op x8 ...
Wil dit dus zeggen dat de x16 driver niet voor mijn moederbord geschikt is ?

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje dubbelzinnig uitgelegd allemaal op de fora ... Een lijst van supporting mobo's zou handiger zijn :?

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:31

itsalwaysme

Graast voor DB

volgens mij moet je gewoon de 'nForce4_intel_7.15_winxp2k_international_whql.exe' hebben. Dit lijken mij de standaard drivers voor je mb...

en als ik de info van de fora lees, lijkt het mij ook dat de eerste driver niet geschikt voor jouw mb is.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Anoniem: 123964

Topicstarter
Dacht het dus ook maar was dus niet zeker ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan overigens ook een nieuw BIOS downloaden. (Als je problemen had daarvoor).

Ik heb vaak dat hij twee, of één van de twee HD's niet herkend.

Overigens, ik werk met een PCI-kaartje voor beeld, geen PCI-express dus. Maar op het moederbord zelf kan je ook een molex connector aansluiten, is dat ENKEL nodig als je SLI en/of een PCI-E kaart gebruikt, of moet je die ALTIJD gebruiken?

Afbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/5240/board7gw.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Mizitras op 21-01-2006 16:19 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
wel, het is gewoon aan te raden dat je er een op aansluit, kwestie van een betere load balance. Je MOET niet, het mobo zal functionneren, maar je systeem is des te stabieler als er WEL een op aangesloten is0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DarkJack schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 16:50:
wel, het is gewoon aan te raden dat je er een op aansluit, kwestie van een betere load balance. Je MOET niet, het mobo zal functionneren, maar je systeem is des te stabieler als er WEL een op aangesloten is0
Ik bemerk wel dat hij vaak de 2 oude harde schijven 'verliest' en niet meer ziet; het formatteren van één van hen, slechts 3GB, geraakt wel voltooid, maar nadien zegt hij dat er weer a) geen schijf te vinden is b) 3GB aan ongepartitioneerde ruimte is.
Of dit nu met 'stabiliteit' heeft te maken, dan zozeer de oudheid van deze twee HD's.

Maar is die molex (want de handleiding zegt daar niets van) enkel nodig voor PCI-e of niet? Want daar vlakbij zit die, en als het gewoon voor het moederbord was, had een uithoek van het moederbord, preferabel dichter bij de PSU (!) wel VELE eleganter geweest.

Mening(en)?

[ Voor 3% gewijzigd door Mizitras op 21-01-2006 17:13 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Pagina: 1