Op de site van nVidia kan je de nForce4 drivers afhalen, echter heb ik nu gezien dat er 2 versies zijn. Namelijk de :
- nForce4_x16_6.82_winxp2k_international.exe
- nForce4_intel_7.15_winxp2k_international_whql.exe
Ik heb even met Google gezocht en ook op het forum van nVidia en de x16 drivers zijn blijkbaar enkel als je beschikt over een moederbord met 2x x16 PCI-E sloten.
Nu mijn vraag is, is het MSI P4N Diamond zo'n moederbord want dat is me niet echt duidelijk.
Op de site van MSI staat namelijk :
Wil dit dus zeggen dat de x16 driver niet voor mijn moederbord geschikt is ?
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje dubbelzinnig uitgelegd allemaal op de fora ... Een lijst van supporting mobo's zou handiger zijn
- nForce4_x16_6.82_winxp2k_international.exe
- nForce4_intel_7.15_winxp2k_international_whql.exe
Ik heb even met Google gezocht en ook op het forum van nVidia en de x16 drivers zijn blijkbaar enkel als je beschikt over een moederbord met 2x x16 PCI-E sloten.
Nu mijn vraag is, is het MSI P4N Diamond zo'n moederbord want dat is me niet echt duidelijk.
Op de site van MSI staat namelijk :
en wat verder staatChipset : NVIDIA® nForce4 SLI Intel Edition Chipset
- HyperTransport link to nVidia MCP04 south bridge
- Supports 2 PCI Express x 16 and 1 PCI Express x 1 interface
- Supports dual channel, DDR2 533/667
Echter leid ik op de diverse fora af dat de x16 driver van nVidia is voor een SLI opstelling met 2 x16 en volgens de site van MSI zou in SLI mode de 2 PCI-Express sloten in SLI slechts werken op x8 ...Two PCI Express x16 slot (supports PCI Express Bus specification v1.0a compliant)
Normal mode
Primary PCI-E slot is compatible with PCI Express x 16
Secondary PCI-E slot is compatible with PCI Express x 1
SLI mode
Primary PCI-E slot is compatible with PCI Express x 8
Secondary PCI-E slot is compatible with PCI Express x 8
Wil dit dus zeggen dat de x16 driver niet voor mijn moederbord geschikt is ?
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje dubbelzinnig uitgelegd allemaal op de fora ... Een lijst van supporting mobo's zou handiger zijn