Toon posts:

Halo 2 op HDTV 720p op oude doos?! (en andere games)

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Halo 2 draait op de XBOX op 480p/i, terwijl dezelfde game/DVD op de 360 in 720p zal gaan draaien.
Dat kan zijn om 2 redenen:

1. De oude XBOX kan 720p niet opbrengen, teveel framedrops (maar het kan wel in diverse andere games, waaronder zelfs een aantal onder 1080i, onder meer: Freedom Fighters, Soul Calibur 2, Amped 2, and Tony Hawk 4)

2. MS heeft de 720p met opzet gelocked voor de normale xbox en voor de 360 straks unlocken om het geheel toch beter te kunnen verkopen. Want zelfs de oude games zien er toch zeker beter uit?!

Blijft staan dat MS wellicht 720p in Halo 2 heeft uitgeschakeld als marketingtruuk om het voor de 360 mooier in beeld te kunnen brengen tov de normale doos. Dat verkoopt natuurlijk wel leuker als je de oude games wilt blijven spelen maar er over zit te twijfelen of je het op de oude doos blijft spelen. Weer een extra reden om een 360 te kopen. We mogen ook niet vergeten dat Halo 2 geprogrammeerd is voor de xdoos, enkel hebben ze destijds 720p wellicht gelocked als marketingtruuk voor bij de 360. Om te laten zien, kijk we hebben backwards compatibility en de game ziet er nog beter uit ook op de 360.

Zou het toch wel relaxed vinden om iig uit te proberen/te zien wat het doet als er een patch zou zijn die het ding in 720p op de normale doos zou laten zien

Er is maar 1 manier om te zeker te weten of de oude doos het wel of niet trekt... En da's patchen en draaien die hap Ik zeg, het is het proberen waard!

Een korte quote van het internet:

"Every 720p game i have (Freedom Fighters, Soul Calibur 2, Amped 2, and Tony Hawk 4) look amazing. I never have any issue with framerate."

Dat zijn toch ook games met grafisch veel geweld en snelle actie/veel beeldwisselingen.

Ofwel, iemand met veel technische kennis om een patch op de XBE aan te brengen en 720p te forceren voor o.a. Halo 2 en wellicht andere games?

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:34
misschien wat voor de xboxscene fora. Iig wordt het patchen van xbe hier beschouwt als illegaal (sowieso heb je een omgebouwde xbox nodig). Het is misschien wel mogelijk, maar vergeet niet dat halo 2 de xbox toch behoorlijk pushed.

Zou trouwens graag de mogelijkheid van hdtv op mn oude xboxje graag uitproberen. Helaas heb ik er niet de tv nog het geld voor :'(

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:56
Gaat niet werken. De patch die voor de halo games bij de 360 zit maakt het mogelijk 720P te gebruiken. Deze patch zal 99% kans niet werken op de gewone xbox. Ook zal de power van de gewone xbox gewoon te laag zijn.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Als Microsoft om marketingredenen geen 720p aan Halo 2 heeft toegevoegd, waarom heeft Halo 1 dan ook geen 720p? Halo werd uitgebracht lang voordat Microsoft met de 360 bezig was. De engine van beide spellen is gewoon niet geoptimaliseerd voor HDTV en daarom kun je op de 360(een vele malen krachtigere console) pas beide spellen in HDTV resoluties spelen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Verwijderd

Topicstarter
DarkShadow schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:25:
misschien wat voor de xboxscene fora. Iig wordt het patchen van xbe hier beschouwt als illegaal (sowieso heb je een omgebouwde xbox nodig). Het is misschien wel mogelijk, maar vergeet niet dat halo 2 de xbox toch behoorlijk pushed.

Zou trouwens graag de mogelijkheid van hdtv op mn oude xboxje graag uitproberen. Helaas heb ik er niet de tv nog het geld voor :'(
Als MS dus een patch uitvaardigd voor Halo 2 om te updaten op de 360, zou die aanpassing ook niet legaal zijn. Als een ieder een eventuele patch zou gebruiken voor een eigen originele game, zal dat het probleem niet zijn. Wat je er evt. wel of niet voor nodig zou hebben, laat ik buiten beschouwing om evt. hier illegaal beschouwde zaken niet aan te halen.

Ik heb zelf een Sony MFM-HT75WS gekocht, 17 inch widescreen LCD/TFT. Had sowieso een monitor voor mijn PC nodig, dit ding heeft daarnaast vele videoaansluitmogelijkheden, HD en NTSC afspeelmogelijkheid/TV. Twee tot drie vliegen in één klap (monitor voor PC, voor XBOX en ook nog extra TV mogelijkheid) voor 500 Euro

Verwijderd

Topicstarter
cybermans schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:50:
Gaat niet werken. De patch die voor de halo games bij de 360 zit maakt het mogelijk 720P te gebruiken. Deze patch zal 99% kans niet werken op de gewone xbox. Ook zal de power van de gewone xbox gewoon te laag zijn.
Ik heb het ook niet specifiek over het overzetten van de patch van de 360 naar de gewone doos, klakkeloos. Het evt. aanpassen van deze patch, dan wel een compleet nieuw ontworpen patch. Er is voor I-Ninja bijv. ook een patch verkrijgbaar om deze in een specifieke HD resolutie te laten afspelen, gemaakt door een tweaker.

Verwijderd

Topicstarter
MetroidPrime schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:51:
Als Microsoft om marketingredenen geen 720p aan Halo 2 heeft toegevoegd, waarom heeft Halo 1 dan ook geen 720p? Halo werd uitgebracht lang voordat Microsoft met de 360 bezig was. De engine van beide spellen is gewoon niet geoptimaliseerd voor HDTV en daarom kun je op de 360(een vele malen krachtigere console) pas beide spellen in HDTV resoluties spelen.
Zojuist geef je in het XBOX 360 topic aan dat het softwarematig niet gerenderd wordt, maar hardwarematig aangestuurd wel/geen HD output. Indien hiervoor de juiste instructie wordt gegeven (dus evt. door een patch verzorgd) zou het technisch gezien toch moeten kunnen. Of het vervolg is dat de framerate inzakt, is een 2e en is pas vast te stellen zodra het mogelijk is. Het zou toch op zich alleen al geinig zijn als iemand dat voor elkaar kreeg, afgezien van het feit of het speelbaar gaat zijn...

Hoezo zou het onzin zijn om Halo 2, toen men wist dat de 360 er op bepaalde termijn aan zou komen de 720p alleen voor deze machine te realiseren? Halo 1 heeft minder marketingtechnische waarde voor huidige XBOX toppers die op de 360 moeten gaan draaien wellicht?

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:43:
[...]

Zojuist geef je in het XBOX 360 topic aan dat het softwarematig niet gerenderd wordt, maar hardwarematig aangestuurd wel/geen HD output. Indien hiervoor de juiste instructie wordt gegeven (dus evt. door een patch verzorgd) zou het technisch gezien toch moeten kunnen. Of het vervolg is dat de framerate inzakt, is een 2e en is pas vast te stellen zodra het mogelijk is. Het zou toch op zich alleen al geinig zijn als iemand dat voor elkaar kreeg, afgezien van het feit of het speelbaar gaat zijn...
Als je het zo gaat bekijken, ja dan kan het. Alleen ga je op de normale Xbox problemen krijgen die op de 360 door de emulator worden opgelost. Het verschil in resolutie is enorm, dus de framerate zal gegarandeerd inzakken. Het spel is zodanig ontwikkeld dat het op de Xbox in 640x480 vloeiend draait, er is nooit rekening gehouden met het vloeiend draaien in 1280x720 op de Xbox. Als je het echt zo graag wilt, kun je het proberen. Mijn advies zou echter zijn om een 360 te kopen, dan kun je het spel waarschijnlijk wel volledig zonder problemen in 720p spelen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Verwijderd

Topicstarter
MetroidPrime schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:35:
[...]

Als je het zo gaat bekijken, ja dan kan het. Alleen ga je op de normale Xbox problemen krijgen die op de 360 door de emulator worden opgelost. Het verschil in resolutie is enorm, dus de framerate zal gegarandeerd inzakken. Het spel is zodanig ontwikkeld dat het op de Xbox in 640x480 vloeiend draait, er is nooit rekening gehouden met het vloeiend draaien in 1280x720 op de Xbox. Als je het echt zo graag wilt, kun je het proberen. Mijn advies zou echter zijn om een 360 te kopen, dan kun je het spel waarschijnlijk wel volledig zonder problemen in 720p spelen.
Is de eigenschap van een tweaker juist niet zaken voor elkaar te krijgen met bestaande middelen? Prestaties te verhogen of simpel iets te doen wat niet mogelijk worden geacht? Vandaar de zoektocht ;)

Heb op dit moment het geld nog niet over voor de 360 en vermaak me nog veel te veel met de normale xdoos, genoeg games om nog te ontdekken en met m'n nieuwe HDTV en de HD xbox pack beeld zoals je het nog nooit hebt gezien van de doos. Een 360 koop ik pas als er concurrentie is van de PS3, de prijzen dalen en er meer games zijn tzt. In de tussentijd zou ik het geweldig vinden als Halo 2 op de normale doos in 720p HD te gamen zou zijn. En natuurlijk als de framerate nog ok blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:07:
[...]

Is de eigenschap van een tweaker juist niet zaken voor elkaar te krijgen met bestaande middelen? Prestaties te verhogen of simpel iets te doen wat niet mogelijk worden geacht? Vandaar de zoektocht ;)

Heb op dit moment het geld nog niet over voor de 360 en vermaak me nog veel te veel met de normale xdoos, genoeg games om nog te ontdekken en met m'n nieuwe HDTV en de HD xbox pack beeld zoals je het nog nooit hebt gezien van de doos. Een 360 koop ik pas als er concurrentie is van de PS3, de prijzen dalen en er meer games zijn tzt. In de tussentijd zou ik het geweldig vinden als Halo 2 op de normale doos in 720p HD te gamen zou zijn. En natuurlijk als de framerate nog ok blijft
Je zou het natuurlijk ook aan jouw grote vriend Idolon kunnen vragen of hij voor jou een patch wil maken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:09:
[...]

Je zou het natuurlijk ook aan jouw grote vriend Idolon kunnen vragen of hij voor jou een patch wil maken. >:)
???
Pagina: 1