Toon posts:

batch image resize/BMP>JPG

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer een Batch probleempje, ik heb een batch file die dinamisch allemaal screendumps maakt en die wil ik vanuit de zelfde batch file verkleinen naar 2 verschillende formaten. Dit wil ik van BMP naar JPG.

Ik kan al verkleinen batches maken in fireworks maar dat is allemaal los en extra werk.

Weet iemand of er een handig via batch aantesturen proje hier voor is en hoe je dat in de bach aanstuurd. Ook zoek ik nog steeds een goeie batch curses op het net.

Willem

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 14:55

geforce666

a.k.a Jan (nl)

om een batch conversie te doen gebruik ik altijd IrfanView... is een erg makkelijk programma om te doen wat jij wilt (als ik het goed snap)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

ImageMagick. HET programma om dit soort dingen mee te doen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dat uit een commandline aansturen, dat is eigelijk wat ik wil.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:08:
Toevallig was ik hier ook de laatste tijd naar opzoek. Met 1 klik alle foto's uit een map naar een ingestelde grote verkleinen. Ik heb helaas nog niks gevonden. :(

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 23:07
acdsee classic kan dat al eeuwen

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:08:
Je moet het zelfs via de commandline aansturen. Vziw zit er geen GUI bij :)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Metal schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:10:
[...]

Toevallig was ik hier ook de laatste tijd naar opzoek. Met 1 klik alle foto's uit een map naar een ingestelde grote verkleinen. Ik heb helaas nog niks gevonden. :(
Ik heb wel heelveel progs, ook gratis progs. Maar ik heb al een .BAT die via dos al heelveel dingen doet en zou graag willen dat ik in deze zelfde dos kan zeggen. Open die map met al die images en maak een ander mapje aan en gooi ze daar allemaal verkleind in.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08 08:41
Zoals Gerco al zei: Imagemagick. Word ook door veel sites onthefly gebruikt (naast o.a. GD)

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
Metal schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:10:
[...]

ImageMagick bevat o.a. mogrify:
mogrify -geometry 800x600 -format jpg *.bmp # zet alle bmp om naar jpg in 800x600.
Commandline, zoals gezegd, en werkt prima onder Bash. De win32-versie heb ik zelf nooit gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
image magic is cool idd maar dat is php tool, heb deze gevonden en denk dat het daar wel mee gaat werken http://www.autoimager.com/features.asp.

Ze hebben een hele berg aan commandlines in de help staan.

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:26:
image magic is cool idd maar dat is php tool
Onzin, ImageMagick heeft helemaal niets met PHP te maken. Veel PHP scripts maken er gebruik van, maar daar houden de overeenkomsten op.

Verwijderd

Topicstarter
ok tnx dan is imagemagic het best! free _/-\o_
Pagina: 1