Toon posts:

[Slack] AP op linux systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al een tijdje wil ik draadloos internet thuis neerleggen. NU kan dat heel makkelijk via een AP uit de pc store. NU wil ik het alleen weer wat moeilijker doen. Ik weet alleen niet of het kan.

Ik heb thuis een linux bak gewoon via een router verbonden met het internet. De bak staat in DMZ. Is het mogelijk als ik een draadloos netwerk kaartje er bij in prop deze dienst gaat doen als zender.
Dus dat deze via dhcp ip adressen gata uitdelen etc etc. Dat ik dan via mijn laptop naar de server connec en dan het internet op ga.

Iemand dit ooit geprobeerd of ideen hoe ik dit werkend kan krijgen

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:55
Wireless netwerkkaart erin en in bridge zetten?

Dan heb je een ad-hoc verbinding, maar er een echte AP van maken zou ook moeten kunnen, de helft van de wireless routers (of meer) draait namelijk ook gewoon (een) Linux (variant) :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Dat kan als je een wireless kaart hebt met een chipset die ondersteund wordt door de hostap-driver. En je hebt natuurlijk userland tools nodig. google op hostap.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:29
Ja, dit kan inderdaad heel goed. Maar tenzij je het voor de hobby doet (dus omdat het leuk is om uit te zoeken) is het een stuk kosten-efficienter om gewoon een AP te kopen. Wireless LAN-kaart: 25 euro, WAP: 50 euro ofzoiets.

Dus is er een specifieke reden dat je het moeilijker wilt doen? Want de meeste AP's kunnen namelijk ook al DHCP + NAT, of bridgen, dat soort dingen kun je meestal wel instellen.

Btw, als je een AP koopt, neem er dan niet een van Belkin (reden: zie link).

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:00

Garyu

WW

Wilke schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:01:
Btw, als je een AP koopt, neem er dan niet een van Belkin (reden: zie link).
Och, dat schijnt al lang weer verholpen te zijn door een firmwareupdate. Dat bericht is overigens ook alweer 2 jaar oud.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Ben even op zoek geweest neer een netwerk kaart met de juiste chipset maar nog niet kunnen vinden (kijk waarschijnlijk weer met oogkleppen) Weet iemand zo uit het hoofd een netwerk kaart die geschikt is.
Pagina: 1