[SWF] Standalone App ala SWF Kit

Pagina: 1
Acties:

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Met het programma SWF Kit is het mogelijk om in een windows omgeving een swf als een standalone .exe te draaien. SWF Kit stelt de gebruiker op het windows platform in staat een swf onder andere windowless en transparant te weergeven bovenop de gui.

Ik ben lang op zoek geweest naar een applicatie die hetzelfde doet op de mac. SWF Kit is niet verkrijgbaar als Apple versie, en voor zover ik gezien heb, zijn er geen waardige vervangers die het mogelijk maken een swf windowless bovenop of in de gui van osx te draaien. Omdat SWF Kit gebruik maakt van een custom .dll per .exe is de gebruikte techniek van het programma niet bepaald toepasbaar op de mac.

Kent iemand hier een programma of project waarmee de functionaliteit van SWF Kit toepasbaar is op MacOSX? Met name de functionaliteit van het windowless venster.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:55
* Willem is daar ook al een tijdje naar op zoek.

Doet Powerpoint voor Mac dat overigens ook niet? (niet gechecked)

• Matias
  • Niet online
Na een middagje hard speuren (en een tip) ben ik op het volgende programma gestuit: MDM Zinc. Dit programma staat je toe een swf te maskeren zodat je het te tonen gedeelte laat zien. Echter is dit maskeren alleen toegestaan met .bmp bestanden. Hierdoor kan ik geen alpha kanaal gebruiken om een mooi anti-aliased masker te maken... Nog niet echt wat ik zoek dus.

@ Willen: Wat bedoel je met Powerpoint? Powerpoint kan niet met swf's omgaan hoor ;)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:55
Ik bedoel dat je met Powerpoint presentaties in ieder geval iets "over" heel je scherm kunt leggen. :)
En ik snap dat PP niet met SWF kan omgaan, het ging even om het idee. ;)

Heb het even getest, het is dus mogelijk met Powerpoint...
Nu nog een progsel voor SWF.

• Matias
  • Niet online
Update: MDM Zinc is een programma dat het realtime maskeren van een swf op een desktopomgeving mogelijk maakt. Hiervoor zouden zowel .PNG als .BMP bestanden voor gebruikt kunnen worden. Het programma werkt jammer genoeg voor geen meter op osx. Alle opties zijn er wel, ze werken alleen totaal niet. Het laden van maskers wordt gewoon niet uitgevoerd. :'(

Edit: De versie voor windows is 1000 maal uitgebreider en werkt wel. |:( Echter zijn al die opties niet beschikbaar voor osx.

[ Voor 16% gewijzigd door Matias op 11-11-2005 09:41 ]

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Niet gehinderd door enige kennis van zaken, moet ik toch gelijk aan Quartz Composer denken...

• Matias
  • Niet online
Quartz Composer kan zelf niet omgaan met SWF of FLA bestanden. Net opgezocht op developerpages op Apple. Wel een mooi stukje software trouwens ;)
Pagina: 1