[mysql/php] Importeren gegevens, probleem character set

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb met veel moeite en pijn een sql bestand kunnen genereren uit een webshop programma. Deze database probeer ik nu op een juiste manier in een mysql database te krijgen om deze gegevens te kunnen converteren naar een normalere database.

Nu zit ik met het volgende probleem. Als ik het tekst bestand open dan zie ik alle gegevens op een juiste manier. Speciale tekens als ö en ' die zijn allen juist weergegevens. Zodra ik de gegevens de database in laat proppen gaat er alleen iets verkeerd. De hiervoor genoemde tekens die worden omgezet naar vraagtekens. Nu weet ik dat dit te maken heeft met de character set van de tabel (database?) maar ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen.

De character set van de kolommen heb ik reeds veranderd in de volgende mogelijkheden:

utf_unicode_ci
latin1_swedish_ci

tevens heb ik de gegevens geprobeerd te importeren als ASCII. Dit alles zonder succes.

Weet iemand welke character set ik nodig heb voor het juist weergeven van tekens als ö en ' en als wat ik mijn .sql bestand moet importeren?

Om alle cominaties te proberen heb ik veel te lang nodig... Alvast bedankt.

Edit:

Na een chatsessie op freenode.org#mysql ben ik erachter gekomen dat ik het importformaat moest aanpassen aan latin1 en de charset van de kolommen ook. Dit losde het probleem op.

[ Voor 9% gewijzigd door UltimateB op 10-11-2005 14:56 ]

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS