Toon posts:

Aureal sq2500/Diamond MX300/Creative Live! Welke Geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een snelle en goede geluidskaart. Aangezien er weinig goede testen over te vinden zijn wou ik het de tweakers maar vragen. Wat is nou de beste geluidskaart qua prijs/kwaliteits verhouding?

Creative Live! - Goedkoop maar 3dpos schijnt tegen te vallen

Diamond MX300 - Goede kaart maar schijnt langzaam te zijn (er zijn nieuwe drivers voor uit te zijn, Dus ik weet niet hoe het nu is)

Aureal sq2500 - Snelle kaart, nieuwe technologieen, goed geluid, A3D 3.0 comp. Wel erg duur.

Ik zoek een kaart voor onder de Fl 200,-. De sq2500 vind ik dus te duur, anders had ik hem nu al. Moet ik toch maar de sq2500 kopen of zijn er andere geluidskaarten die ook goed zijn. Zoals de MX300 of de Live! player.

Help me uit deze verschrikkelijke keuze. Ik heb nu een Diamond Sonic S90, maar deze is erg langzaam en het geluid valt ook tegen.
De geluidskaart moet wel A3D 2.0 of EAX ondersteunen en goed geluid geven in 3D pos.

• The Slicer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 11:59
wat bedoel je met een langzame geluidskaart??

Beetje onzin denk ik....

Anyway, voor spellen moet je uiteraard een kaart met Aureal Vortex2 kiezen, dus MX300 of SQ2500. Die hebben dezelfde specificaties, ze verschillen alleen in de aansluitingen. (SQ2500 heeft geloof ik ook nog een sp/dif uitgang.) Beide kaartjes hebben A3D 1.0/2.0/3.0 en ook EAX 1.0. Je kan voor de MX300 ook gewoon de reference drivers gebruiken van Aureal.
SB live is meer voor muziek/midi enzo en heeft alleen EAX en geen A3D.

• meibok
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

Er zit meer verschil tussen de mx300 en de sq2500. De vortex2 chip op de mx300 is stepping "a2" en de chip op de sq2500 is stepping "b1" ofzo. De laatste is idd sneller. Je kunt benchmarks en meer uitleg vinden op http://www.3dsoundsurge.com /
m.v.gr. Meibok

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

Verwijderd

Heb je al gekeken naar de Xitel Storm Platinum? (Vortex 2 met alles erop en eraan voor onder de 200)

Maar wat je je wel moet bedenken is dat Aureal falliet is, en dus de support zal verdwijnen.

Gelukkig is de support site nog wel up:
http://support.aureal.com

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 22:04

Robert

You have your answer..

Aureal Vortex2 SupSquad A3D, die is een stukje goedkoper dan SupSquad 2500 (159,-)
en is denk ik gewoon DE keus voor supermooi geluid...hoop hem vandaag geleverd te krijgen had hem nl. donderdag bestelt bij comptechworld.

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Diamond is zelf niet langzamer, maar neemt meer kracht van proc. weg dus hardware acceleratie kost daar meer Framerate dan bij SQ2500

Verwijderd

De geluidskwaliteit van Live! Player is schitterend, maar het voordeel van een A3D 2.0 geluidskaart (met name SQ2500) is betere positioning, ik zou naar Live! kijken en naar de Xitel storm

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Vertel mij nou eens wat het verschill is met die xitel en de vortex2 superquad. behalve die achterlijk forcefeadback headphones

Click hier niet

Verwijderd

uhm ik heb ze allebei de sblive en sq2500 maar heb soms wat probs met de sq rare hoge piepen bij het opstarten van een spel en soms ook tijdens het spelen.

de sblive is volgens mij ook veel beter voor spellen met unreal engine

de sq2500 is juist weer beter voor de quake engine

waarom zou 75 gulden je beletten om een geluidskaart te kopen? met een geluidskaart doe je heel lang dus.....

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 14:57
Gewoon deze nemen komt binnenkort uit:
medio july staat op de site maar dat is het al dus zal wel eind july zijn:SoundSystem DMX - XFire 1024

Compatibility.

DirectSound3D
Sensaura 3D
A3D 1.0*
A3D 2.0 compatible
EAX 1.0, EAX 2.0*
MacroFX*
ZoomFX* (under development)
EnvironmentFX*
MultiDrive*
I3DL2*
General MIDI (GM)
DLS 1.0
MPU-401
SoundBlaster / Pro
OPL2/3 compatible FM synthesis
AC’97
PC 99
PCI Specification Rev. 2.1, 2.2
PCI Bus Power Management Interface Specification 1.0
Digital Audio.

8/16-bit playback & recording with up to 48kHz (mono/stereo)
Extended Full Duplex at playback & recording (mono/stereo)
Recording and playback of all audio sources
Sensaura 3D
MultiDrive
MacroFX
EnviromentFX
ZoomFX (under development)
Wavetable Synthesizer.

Up to 1024 voices
High quality 8MB sound set
DLS 1.0 compatible
Audio Mixer.

Individual volume control of all audio sources
10-Band stereo equalizer with presets
MIDI/Joystick Interface.

DirectInput-acceleration
Analogue / Digital joystick interface
MPU-401 compatible (UART mode)
SoundBlaster compatible MIDI interface
External connectors.

Digital-Out, optical, 48kHz (TOS link)
2 x Line-Out, stereo (3,5 mm)
Line-In, stereo (3,5 mm)
Mic In, mono (3,3mm)
MIDI/Joystick Interface (IBM 15 pin Sub-D)
Onboard connectors.

Digital-In, 32, 44.1 and 48kHz
2 x CD audio In, stereo (MPC3)
Aux In, stereo (MPC3)
Wavetable connector (WaveBlaster pin compatible)
Amplifier.

Headphone amplifier, 2 x 60mW
Drivers.

MS-DOS 7.0
Windows 95/98
Windows 2000
ControlPanel.

Windows 95/98
Windows 2000
System requirements.

One free PCI 2.1 compliant PCI slot
Intel Pentium II or AMD K6 III or higher
32MB System RAM
Screen resolution min. 800 x 600, 16-bit color depth
CD-ROM drive
50MB free hard disk space
Windows 95/98 with DirectX 5.0 or higher or Window

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:31
Ben zelf heel tevreden over m'n SB Live! Ik vind goede driversupport minstens zo belangrijk als allerlei leuke features.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

tspawn, wat betekent dat *'tje achter al die api's, softwarematig ofzo?

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

op de site dat dat gaat door sensaura, maar wat dat dan weer inhoud da weet ik niet, de geluids kwaliteit van het kaartje zla wel goe izjn maar ik wacht op echte goed reviews

thavinny

• StarLite
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb de SQ2500 met de LABTEC 2514 boxjes en ik vind dat er een beter geluid in zit dan de SB LIVE! met de FPS1000-speakers.

De SQ2500 heeft A3D EN EAX [3D geluid] .
De live! heeft aleen EAX. [En nee, EAX = geen 3d-geluid, alleen maar geluidsvervorming zodat het mooier klint.]3D pos valt IDD tegen. Als je helemaal geen 3D geluid gewent bent merk je geen verschil, maar A3D is gewoon veel mooier dan de 3d pos. wat de LIVE! heeft.

De SQ2500 is gewoon een betere kaart, maar ook duurder.

Voor ong. 145 hebbie al een SB LIVE! OEM.
Mijn SQ2500 heeft 270 gekost [Retail ,met 3 spellen + boekje + support]
Met een beetje gelukt kun je een OEM vinden voor ong. 240 piek [misschien minder¿]
Als je veel met MIDI werkt moet je NIET de SQ2500 , voor professioneel MIDI geluid issie niet goed geschikt. [Ik werk nooit met MIDI, dus ik hoor ook geen verschil maar de standaard windoos deuntjes klinken gewoon hetzelfde voor mijn gevoel]

De AQ2500 heeft IDD een SP-DIF uitgang, wat eigenlijk een vereiste is als je DVD's kijkt met een dolby surround setje eraan. Verder heb je 'm niet vaak [of nooit] nodig.

+ heb je wel zo'n 4 speaker setje¿
Als je maar 2 speakers hebt, heb je ook geen 2 uitgangen nodig.

Als je alternativen zoekt en je wil goede 3d pos. Moet je eens zoeken naar een voyetra TURTLE BEACH geluidskaartje. Zijn wat goedkoper dan die van AUREAL en op dezelfde chip gebaseerd. + TBS heeft veel verschillende modellen dus veel keuze. http://www.voyetra-turtle-beach.com

Any vragen left¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Renkie
  • Laatst online: 11-08 09:51
Ik weet dat dit een heeeeele oude topic is maar ik wil graag weten HOE ik die snellere/nieuwere chipset kan herkennen

ik heb hier nu een paar a3d kaartjes liggen maar kan zo snel geen verschil zien

op die soundsurge site staan idd een paar interessante artikelen over a3d waarin ook genoemd wordt dat er een nieuwere versie is
Pagina: 1