Toon posts:

Apple online via TCP/IP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een probleempje om een apple (OSX tiger) online te krijgen in ons netwerk.

Er draait hier een linux (slackware) server als gateway. Met windows pcs heb ik nooit problemen. Gewoon een kwestie van een uniek ip opgeven tezamen met de instellingen voor de gateway, subnetmask en DNS servers.

Doe ik dit voor de Apple "Een verbinding tot stand brengen via een statisch IP-adres" dan kan er geen verbinding tot stand gebracht worden.
Ik neem aan dat de Apple gewoon TCP/IP ondersteunt, of heb ik het dan mis?

Alvast bedankt voor de reacties.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Maak eens een screenshot op die Apple hoe je het in probeert te stellen?

Apple ondersteunt gewoon TCP/IP uiteraard. Anders kon je op geen enkele Mac internetten :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry, tuurlijk ondersteunt apple tcp/ip. Ik bedoelde ermee dat ik verder geen programmatjes moet installeren op de apple of server?

Hier een screenshot van de instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/meije113/tweakers/ip_meuk.jpg

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Had je mijn vette t niet opgemerkt ;) * hint *

Anyway: mijn collega (OS X v 10.43) doet het via:

Appletje --> systeemvoorkeuren --> netwerk --> ingebouwd ethernet --> configureer IPv4 --> handmatig.

[ Voor 26% gewijzigd door havana op 10-11-2005 14:54 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
He super, het werkt!!

Jammer dat ze dit niet wat beter hebben geïntegreerd bij die andere instellingsmogelijkheid. Het is vrij onduidelijk voor iemand die weinig mac ervaring heeft.

Bedankt!!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik zie opzich niet waarom die setup assistant niet zou werken.. Daar ben je namelijk dezelfde instellingen aan het zetten... Heb je wel 't hele ding afgemaakt of ben je er van uitgegaan dat na de 'Ga door' alles had moeten werken? Dat ding doet afaik alle daadwerkelijke instellingen namelijk pas aan het eind.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1