[PHP] Word opstarten en doc bestand editen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik ben bezig met een applicatie en daarin worden word bestanden aangemaakt/samengevoegd.

Bij het samenvoegen gebruik ik een com object en merge ik alles op de server en verstuur het samengevoegd bestand naar de gebruiker. Deze kan openen of opslaan en het bestand printen.

Als er een brief aangemaakt moet worden wordt het lastiger. Ik maak dan op de server het bestand aan. Geef aan wat het merge bestand is en verzend dit naar de gebruiker. Deze opend of slaat het bestandje op en dan zou die een doc bestand meoten maken met de samenvoegvelden die in het merge bestaand staan.

Helaas werkt dit niet 8)7 op het momend dat het bestand naar de gebruiker wordt verstuurt is hij het merge bestand (pad ernaar toe) kwijt. Wat dus de bedoeling is dat een gebruiker een bestand kan maken/editen met samenvoegvelden erbij. Ik kan dit niet op de server doen want dan ziet de gebruiker niks dus kan hij niks doen.

Ik heb geprobeert met javascript word te openen maar hij is direct het samenvoeg bestand kwijt. Deze is wel nodig anders zijn er geen samenvoeg velden |:(

Jochemmol

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je kan dat samenvoegbestand toch (tijdelijk?) opslaan op de server, en het pad ernaartoe opslaan in een sessie/cookie?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Jochemmol
Ja dat samenvoegbestandje staat ook op de server. Maar word moet weten waar dat staat. Maar dat vergeet ie :?

Dus dan wordt op de clientpc netjes word geopend maar dan zonder het samenvoegbestand. Omdat hij dat niet kan vinden. Nu kan je die wel handmatig toevoegen maar dat is niet de bedoeling.

Jochemmol

• Jochemmol
Waar het op neer komt is dat ik eigenlijk met javascript word op de pc van de gebruiker wil starten. Ik probeer dat met ActiveX maar dat werkt niet :?

Je moet met php toch gewoon een WORD bestand kunnen samenvoegen enzo

Jochemmol

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Volgens mij haal jij een heleboel dingen door elkaar, en dan vooral het verschil tussen serverside en clientside en waar wordt uitgevoerd en wordt opgeslagen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 12:47

killercow

eth0

Jochemmol schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:35:
Waar het op neer komt is dat ik eigenlijk met javascript word op de pc van de gebruiker wil starten. Ik probeer dat met ActiveX maar dat werkt niet :?

Je moet met php toch gewoon een WORD bestand kunnen samenvoegen enzo
Uhm nee niet echt, zo lang word docs een bijzonder gesloten bestands formaat zijn mag je blij zijn als je uberhaupt iets kan maken wat op een DOC lijkt.

Op de client een bestand openen in word, en dat samenvoegen met een ander bestand heeft dan weer helemaal niets met php te maken, en zou bijvoorbeeld dmv activeX gedaan kunnen worden.

Wat je mischien nog zou kunnen proberen is om alles op de server te doen, via een com controll binnen php/asp welke dan Word of openoffice zo gek krijgt om een kant en klare doc te maken aan de hand van wat "command line" opties. en deze dan ter download aanbieden.

openkat.nl al gezien?

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Geef je gebruikers een cursusje Word en leer hoe ze moeten mergen. Je bent nu een client applicatie op een server aan het aansturen. Als je het nu nog alleen doet om bestanden aan te maken dan kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar dit is gewoon Word functionaliteit half op de server en half op de client (proberen te) laten plaatsvinden.

Geef ze dan gewoon een Citrix omgeving om in te spelen ofzo. Het gezegde "Using the right tool for the right job" springt me te binnen, ik weet niet waarom :)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Of maak met behulp van PHP een groot RTF bestand aan wat al gemerged is door PHP. En verstuur het totaal bestand naar de client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Hartstikke bedankt voor de reacties.

Ik heb het eigenlijk "opgelost". Het samenvoegen van het bestand doe ik op de server dmv COM object. Dan verstuur ik dat bestand inzijn geheel naar de gebruiker.

En als de gebruiker een standaard bestand wil aanmaken en wijzigen moet hij gewoon in WORD het bestand openen.

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:30
Dat samenvoegbestand, roep je dat wel via een UNC aan ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
StevenK schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 09:49:
Dat samenvoegbestand, roep je dat wel via een UNC aan ?
Sorry UNC. Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik doe het op deze manier in php.
code:
1
$word->ActiveDocument->MailMerge->OpenDataSource( "datasource.txt", wdOpenFormatAuto);

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:30
Jochemmol schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:43:
[...]

Sorry UNC. Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik doe het op deze manier in php.
code:
1
$word->ActiveDocument->MailMerge->OpenDataSource( "datasource.txt", wdOpenFormatAuto);
Een UNC is \\server01\data\datasource.txt

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Pagina: 1