Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows Live Safety Center / Raar resultaat ...

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb naar aanleiding van de topic op tweakers.net frontpage (nieuws: Microsoft test online 'Live Safety Center' voor Windows) dit eens getest ... en wat krijg ik als resultaat :

Afbeeldingslocatie: http://www.hoaxer.be/betascan.JPG

Is dit een nieuwe vorm van controle door Microsoft? (ok ja, ik geef toe dat ik die patch heb) maar als ik op Google ga zoeken naar de Trojan Win32/Keweak.A vind ik geen enkel resultaat terug ...

Iemand de zelfde ervaring(en) ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ten erste: laat het bestand, als je een backup hebt, nog even scannen door een of meer goede virusscanners. (Bijvoorbeeld Jotti's dienst is aan te raden). Dan weet je tenminste zeker dat het niet echt walware is/was :P

Dat een Microsoft programma zoiets als "fout" bestempeld kan ik goed begrijpen. Maar het wordt blijkbaar verwijderd zonder bevestiging van jouw kant? (Ik heb het tool nog niet getest).

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 10-11-2005 13:03 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt inderdaad verwijderd zonder bevestiging van mijn kant.

Ik heb het bestand (heb gelukkig backup op andere pc) nog eens laten scannen door mijn virus-scanner. (Norton Antivirus Corporate Edition, definities van 3/11/05) en ook eens laten scannen door http://virusscan.jotti.org/

Norton vind niets maar Jotti geeft dit als resultaat :

File: twk-winupdatepatch.exe
Status: INFECTED/MALWARE (Note: this file has been scanned before. Therefore, this file's scan results will not be stored in the database)
Packers detected: PE_PATCH, MEWBUNDLE, MEW

Scanner results
AntiVir: Found Trojan/Hijack.Barben.1
ArcaVir: Found nothing
Avast: Found Win32:Trojano-1998
AVG Antivirus: Found nothing
BitDefender: Found nothing
ClamAV: Found nothing
Dr.Web: Found nothing
F-Prot Antivirus: Found nothing
Fortinet: Found nothing
Kaspersky Anti-Virus: Found nothing
NOD32: Found nothing
Norman Virus Control: Found W32/Suspicious_M.gen
UNA: Found nothing
VBA32: Found nothing

Dat er dus iets met de file aan de hand is lijkt me wel duidelijk.

Echter blijft nog steeds het punt dat je Windows Live Safety Center zomaar verwijderd zonder bevestiging ... Niet aan te raden dus, hopelijk zal dit na de BETA veranderen.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Wil jij dan dat ie bij elk bestand gaat vragen? Dat schiet niet op op een pc met een beetje virus-infectie. Je hebt al snel een paar duizend geinfecteerde bestanden, je blijft klikken... :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:37
Ik heb zelf het programma ook gedraaid gosteren, en ik moest eerst bevestigen dat een trojan verwijderd moest worden.
Wellicht dat deze specifieke crack zonder waarschuwing wordt weggegooid?

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Verwijderd

Topicstarter
Nvidiot schreef op donderdag 10 november 2005 @ 13:21:
Wil jij dan dat ie bij elk bestand gaat vragen? Dat schiet niet op op een pc met een beetje virus-infectie. Je hebt al snel een paar duizend geinfecteerde bestanden, je blijft klikken... :)
De meenste virusscanners vragen op het einde van de scan meenstal toch wat ze moeten doen met de geinfecteerde bestanden, meenstal krijg je dan opties zoals "repair, quarantaine, delete, ..."

Overigens zou ik best wel eens willen weten welke virusdefenities het Windows Live Safety Center gebruikt. Ik zit me nu al een kwartier suf te zoeken op "Keweak" zonder resultaat ...
Pagina: 1