Overstap @Home naar ADSL

Pagina: 1
Acties:

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Aangezien ik het wel gezien heb bij @Home (allerlei problemen met verbindingen en router) overweeg ik nu echt over te stappen naar ADSL.
Er is echter een probleem: ik zit net iets meer dan 3 Km van de centrale af, dus ADSL2 lijkt me niet zo'n geschikte oplossing, of heb ik het mis?
Wat blijft er over qua verbindingssnelheid bij gewoon ADSL als je op die afstand van de centrale zit van de 6000 of 8000 Kbps waarmee ze adverteren?

Verwijderd

Kijk op de onderstaande pagina voor het antwoord op je vraag.
http://adsl.xandrios.net

Overigens kan het wel gebeuren dat niet iedereen (bijvoorbeeld BBNED) je aan wil sluiten op het
maximale abonnement als de afstand meer dan 3000 meter is.

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ja da's wel een leuke grafiek van de verbindingssnelheden, maar ik kan uit de grafiek niet halen, welk abonnement iemand heeft.
Ik zou dus graag ervaringen horen i.p.v. grafiekjes te zien krijgen.

• Rocadi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Had recentelijk een breedbandaansluiting bij @Home (5000Kbp/s-600Kbp/s). Deze snelheden werden gehaald. Aangezien ik een hogere upload wilde en ik problemen met @Home had, maar besloten op ADSL over te stappen. Woon op ca 3500 mtr van de centrale. Van het nieuwe abo van 4000Kbp/s-1024Kbp/s blijft vanwege de afstand over 3320Kbp/s-432Kbp/s. Na een klacht van de zeer lage upload heeft Tiscali een test uitgevoerd en het modem op 544Kbp/s ingesteld. Mijn gemiddelde D is ca 432Kbp/s met incidentele pieken tussen 480Kbp/s en 720Kbp/s. Deze zijn helaas van zeer korte duur en vallen daarna weer terug naar de 432Kbp/s. Tiscali heeft eea opnieuw in behandeling. Wat dit gaat opleveren weet ik niet. Misschien dat de nieuwste generatie modem uitkomst kan brengen. Hier staat een Copperjet 811. Op de site van Allied Data staat bij de nieuwste modems vermeldt dat het bereik met 30% is toegenomen. Of dit daadwerkelijk iets kan opleveren kan ik op dit ogenblik niet zeggen. Hoop dat je wat aan mijn ervaring hebt.

Aanvulling(18-11-05)::
Afstand met centrale blijkt ca 4000 mtr te zijn. Tiscali heeft modem ingeregeld op 3096/512Kbp/s.
Snelheden worden gehaald. Als je van kabel naar ADSL wilt overstappen, kijk dan in ieder geval na hoe ver je van de centrale woont anders loop je het risico dat je de aangeboden snelheden niet gaat halen!

[ Voor 15% gewijzigd door Rocadi op 18-11-2005 17:40 ]