Toon posts:

Ik krijg geen IP van Asus WL-530G wireless router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem. Ik heb een laptop (Windows XP SP2) en een wireless router (een 3Com Officeconnect van anderhalf jaar oud). Deze laatste geeft met DHCP ip's weg, ook aan mijn laptop en die van mijn huisgenoten met de standaard instelling dat de laptop deze automatisch moet verkrijgen. Geen probleem dus. Nu heb ik mijn laptop meegenomen naar mijn ouders, waar ze een nieuwe wireless router hebben gekocht, de Asus WL-530G. Deze geeft ook met DHCP ip's weg, aan de laptop van mijn vader, aan de laptop van mijn zelfde huisgenoten, maar niet aan mijn laptop?? Alle laptops hebben Windows XP SP2 geinstalleerd en allen hebben dezelfde instellingen, namelijk het automatisch verkrijgen van de hele reutemeteut. Als ik via ipconfig een ip aanvraag krijg ik de melding dat hij unable is om verbinding te maken met de DHCP server. "Request timed-out". Ik snap er echt helemaal niks van. Enerzijds denk ik dat het aan mijn laptop ligt omdat andere laptops wél een ip krijgen, anderzijds werkt mijn laptop uitstekend met die (oudere) 3Com.

Iemand suggesties?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-04 15:34

Barrycade

Through the...

Heb jij een 11 kaartje in je laptop (versie .b dus) en de router bij je ouders staat ingesteld op alleen .g verbindingen maken?

Als je inlogt met de laptop van je vader op de ASUS router zie je dan jouw laptop wel?

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Staat op die router geen mac filtering aan?

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
die router gebruikt een WEP key, welke ik invul en daarna verbinding krijg met de router. Op de router zelf zie ik inderdaad mijn macadres wel bij de connected clients staan, ik krijg alleen geen IP :'(

edit:
mijn laptop gebruikt idd een b kaartje.. maar zou dat uitmaken met het geven van een IP?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 13:52 ]

• Kzoutnieweten
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:05
Misschien ff je ip opnieuw laten aanvragen bij cmd

ipconfig /release
ipconfig /renew

Verwijderd

Topicstarter
dat doet die dus niet... "no adapter in permissible state for this operation" o.i.d.

• RWest
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-10-2025
hallo

ik heb het zelfde probleem. (gehad)

en bij mij was dit de oplossing:
1. maak verbinding met de router en stel de WLAN verbinding op nieuw op
2. voor wachtwoord ver Wlan opnieuw in en selecteert kanaal 1 (mijn verbinding is WPA-TKIP)
3. voor de wijzegingen door , door op [Finish] te klikken

4. verwijder nu de instellingen in de pc en maat die op nieuwe aan (ook de IP alles op automatische zetten)
5. start de pc opnieuw op
6. test de verbinding!!! :)
Pagina: 1