[MAIL] Inline flash

Pagina: 1
Acties:

• Jurgle
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-03 00:07

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
Geachte gotters,

Inline afbeeldingen meesturen in een mail en vervolgens in de [img]'cid:[KEY]'[/img] gebruiken werkt als een ... goed dus.
Nu is het de bedoeling dat ik op deze manier een flash filmpje meestuur. Dit wordt niet gepikt door de clients, voor zover. Ik verwacht dat dit ligt aan de <object> en <embed> tags, waarmee je ondanks je src= intern blijft, maar met zaken als codebase= naar buiten verwijst, waardoor bijvoorbeeld outlook express begint te miepen over ActiveX elementen die zijn uitgeschakeld.

Weet iemand hier misschien of en hoe het mogelijk is om TOCH inline flash in een mail mee te sturen?

Bvd,
Jurgen

My opinions may have changed but not the fact that I am right ― Ashleigh Brilliant

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 22:07

Bosmonster

*zucht*

Normaliter spelen mail-clients tegenwoordig (gelukkig) uberhaupt geen activeX meer af. M.a.w. Flash in een e-mail is not-done.

• Jurgle

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
Maar... kan het niet? of 'mag' het niet?

My opinions may have changed but not the fact that I am right ― Ashleigh Brilliant

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Het zou wel kunnen, maar vrijwel alle mailcients accepteren geen flash meer. Hier een goed artikel over hoe je het wel kan aanpakken:
http://www.sitepoint.com/...edia-email-best-practices

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 22:07

Bosmonster

*zucht*

Het kan wel (werd vroeger vrij veel gedaan), maar door de beveiligingsrage is ActiveX tegenwoordig in 9 van de 10 gevallen uitgeschakeld. Het heeft dus weinig zin om het te doen, want ik neem aan dat je een e-mail verstuurt om gelezen te worden. Daarbij staat het als verstuurder -licht uitgedrukt- nogal slordig als je gebruikers een activeX beveiligingsmelding krijgen op jouw e-mail.

Dus ja, het kan wel, als mensen hun beveiliging op 0,0 zetten (ik neem aan dat webmail het sowieso blockt omdat ze geen activeX in hun beveiligde omgeving willen).

• Jurgle

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
tnx

Pagina: 1