Hallo Mensen,
Ik wil graag weten hoe andere BOFH's het dilema betreffende limieten op mailboxen op lossen.
Wij hebben hier een exchange server staan, met totaal zo'n 80 mailboxes erop.
Het probleem is dat er bij ons van de 80 mailboxes zo'n 15 "groot verbruikers" zijn.
Dus mailboxen van 1 GB t/m 4 GB.
Nu staat daar geen onzin in, het is over het algemeen allemaal project data.
Nu wil ik graag weten wat het beleid bij jullie is mbt de mailbox size.
Gewoon knetterharde limieten in stellen is mogelijk, maar hoe zorg ik dan dat hun e-mail wel ge-archiveerd wordt in een pst bestand , zonder dat ik hele dagen handmatig loop te exporteren
Ik zat er aan te denken om 1 mailbox store aan te maken voor groot verbruikers (tot 1 GB)
1 mailbox store voor middelmatige gebruikers (500 MB) en 1 mailbox store voor de rest (250MB).
Graag verneem ik jullie ervaringen / tips.
Ik wil graag weten hoe andere BOFH's het dilema betreffende limieten op mailboxen op lossen.
Wij hebben hier een exchange server staan, met totaal zo'n 80 mailboxes erop.
Het probleem is dat er bij ons van de 80 mailboxes zo'n 15 "groot verbruikers" zijn.
Dus mailboxen van 1 GB t/m 4 GB.
Nu staat daar geen onzin in, het is over het algemeen allemaal project data.
Nu wil ik graag weten wat het beleid bij jullie is mbt de mailbox size.
Gewoon knetterharde limieten in stellen is mogelijk, maar hoe zorg ik dan dat hun e-mail wel ge-archiveerd wordt in een pst bestand , zonder dat ik hele dagen handmatig loop te exporteren
Ik zat er aan te denken om 1 mailbox store aan te maken voor groot verbruikers (tot 1 GB)
1 mailbox store voor middelmatige gebruikers (500 MB) en 1 mailbox store voor de rest (250MB).
Graag verneem ik jullie ervaringen / tips.
[ Voor 6% gewijzigd door Grolsch op 10-11-2005 12:19 ]