[Excel 2003] Automatisch Sorteren Zonder Macro

Pagina: 1
Acties:
  • 561 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019
Ik ben op het moment een excelsheet aan het maken met data die nog wel eens veranderd. Het is zaak dat deze data gesorteerd wordt en wel automatisch. Dit op 5 kolommen, in verband met restricties is het hier niet mogelijk om Macro's te gebruiken.

Met andere woorden, ik zoek een workaround hiervoor.

thunderstruck

• Tegenstrever
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-03-2023
hmm, ik denk dat dit erg lastig gaat worden.
De meeste dingen die je in Excell automatisch laat gaan worden mbv scripts gedaan en zover ik weet is er geen optie die er voor zorgt dat automatisch bepaalde kolommen sorteert.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:51
Ik vermoed ook dat een oplossing zonder VBA niet bestaat.
Probeer eens met systeembeheer oid. te praten over digitale handtekeningen. Dan kunnen voortaan alleen "vertrouwde" VBA projectjes draaien en andere niet. Een beetje systeembeheerder kan dat voor alle werkstations wel met de spreekwoordelijke druk op de knop regelen.

Verwijderd

in principe kan dit lukken met matrixformules, maar het wordt erg ingewikkeld en erg zwaar. ga er voor de lol toch eens over nadenken.
misschien is het beter van de restricties wat te versoepelen, en bv. enkel gehandtekende maco's toe te laten van uitgevoerd te worden.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:51
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:48:
in principe kan dit lukken met matrixformules, maar het wordt erg ingewikkeld en erg zwaar. ga er voor de lol toch eens over nadenken.
misschien is het beter van de restricties wat te versoepelen, en bv. enkel gehandtekende maco's toe te laten van uitgevoerd te worden.
Ik ben iig. benieuwd. Het zou vermoed ik inderdaad moeten kunnen, maar of je verder dan een proof-of-concept komt?

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019
Na een dag lang rotzooien met excel is het gelukt. Helaas met een if statement van 3 bij 3 meter. Ik zeg helaas omdat we er daarna achter kwamen dat het ook met VSORT kan...

Anyway, bedankt voor alle hulp en VSORT is wel iets om te onthouden, hij is er ook in HSORT voor al je horizontale data.

thunderstruck

Pagina: 1