Toon posts:

Na bier over toetsenbord werken de letters a en w niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 519 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren per ongeluk een beetje bier over mijn toetsenbord gemorst. Ik heb het direct proper gemaakt en alles lijkt goed te werken op twee letters na...

Wanneer ik de letter a indruk selekteerd hij alles in mijn document (net alsof ik ctrl+a doe). Wanneer ik de letter w in druk sluit mijn pc internet explorer af (als ik een internet explorer venster open heb staat).

Af en toe komt het wel voor dat hij eens een a of een w zet zoals hij zou moeten doen.

wat heb ik al gedaan:
- Ik heb mijn toetsenbord al eens open gemaakt. vanbinnen is er geen schade te zien en de printplaat ziet er ook ok uit (ik denk zelfs niet dat de printplaat nat geworden is ...)

- Ik heb de nieuwe drivers van de logitech website geinstalleerd, zonder succes.

- ik heb het toetsenbord ook even op mijn laptop ingestoken en ik kreeg dezelfde problemen.

Iemand ooit een gelijkaardig probleem gehad? Iemand een oplossing? Of kan ik een nieuw toetsenbord gaan kopen?

Het gaat over een Logitech® Cordless Desktop® MX™ toetsenbord en windows xp pro (sp2)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 11:53 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Lijkt toch dat ie i.c.m. A en W de CTRL erbij pakt. Ctrl+W is namelijk venster sluiten (vooral in MS programma's dan).

Bij mijn vorige toetsenbord heb ik ook zoiets gehad. Er zaten 2 plastic vellen met contactplaatjes in, daartussen was water gekomen, waardoor het indrukken van sommige toetsen gecombineerd werd met andere toetsen (want, water = geleidend).

Op laten drogen zou gewoon moeten werken!

offtopic:
Valt een toetsenbord onder de categorie I/O-controllers? :+

[ Voor 66% gewijzigd door CodeCaster op 10-11-2005 11:55 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Misschien is het toetsenbord nog wat dronken... :+

Ik dnek dat je nog ff moet laten "drogen" en dan nog eens schoonmaken...
Mogelijk dat het dan wel weer goed is.
:?

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:53:

offtopic:
Ik wist niet waar ik het topic moest zetten. Een toetsenbord is hardware en een input device. Ik heb ook de search gebruikt over toetseborden en deze topics stonden voornamelijk in dit forum ...

Het is ondertussen al een nacht aan het drogen geweest maar ik zal het nog wat verder laten opdrogen in de hoop dat het terug in orde komt. Ik zal iets laten weten wanneer er beterschap is!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 10:29
CodeCaster schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:53:
Lijkt toch dat ie i.c.m. A en W de CTRL erbij pakt. Ctrl+W is namelijk venster sluiten (vooral in MS programma's dan).

Bij mijn vorige toetsenbord heb ik ook zoiets gehad. Er zaten 2 plastic vellen met contactplaatjes in, daartussen was water gekomen, waardoor het indrukken van sommige toetsen gecombineerd werd met andere toetsen (want, water = geleidend).

Op laten drogen zou gewoon moeten werken!

offtopic:
Het is bier hé bier blijft plakken en geleiden. Ik heb toevallig 3 weken geleden hetzelfde probleem gehad gewoon volledige openschroeven en alles schoon maken, de printplaten bij mij 2 zacht plastic etsen af nemen met een vochtige spons en goed schoonmaken. Alle toetsen ff schoonmaken de rest van de case ook en er voor zorgen dat niks meer kleeft. Zorg er ook voor dat de platen droog zijn en dan weer inmekaar schroeven probleem opgelost :)

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
nieuwe kopen dus

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik wist niet dat je data kon opslaan op een toetsenbord en/of daarmee harddisks en opticals kunt aansturen :?

Opslagmedia & I/O Controllers > Overige Hardware dus :+

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02 16:14

Kleintje81

Blaat

Zelfde situatie gehad maar dan met ijsthee of whisky ;) op het rechter gedeelte van het keyboard.

Aangezien mijn toetsenbord een standaard type is heb ik deze weggegooid en een nieuwe gekocht.
Was in mijn ogen m'n tijd en moeite niet waard om het proberen te maken. :)

Je zou nog kunnen proberen de contactpunten (bedoel niet v/d printplaat) te bekijken, misschien dat daar nog iets op zit wat de verbinding / 'toetsaanslag' zou kunnen belemmeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Kleintje81 op 11-11-2005 09:38 ]

BF2 stats Systemen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Toetsenborden vallen dan wel onder Overige Hardware, maar deze discussie zit duidelijk op HK-niveau. Helaas heeft de TS daar geen toegang, dus rest niet veel meer dan een slotje
(en het advies te geven de bel uit elkaar te halen (alle batterijen eruit!), na te spoelen, volledig te laten drogen en dan pas weer in elkaar te schroeven, aldus huisvrouwe dion_b :+ )

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.