Toon posts:

AMD XP3000+ wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen was het nog een XP3000+. Na het monteren en aansluiten van een nieuwe DVD R/RW en twee nieuwe fans, is mijn XP3000+ ineens niet meer dan een 1800+ volgens het systeem. Getracht de BIOS te benaderen om daar e.e.a. aan te passen. Kan niet! Nogmaals de check gedaan met Aida32.... en zucht, een XP1800+.

Ik heb een spiksplinternieuw mobo Asus A7N8X-XE (weekje oud) met daarop Kingston DDR400 (reepje 512Mb PC3200 CL3) en dus zoals ik dacht een Athlon XP3000+ Barton core (socket A). Die dus nu een identiteitscrisis heeft. Wie heeft goede raad?

Marc

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:45

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoe staat je multiplier in je BIOS :?
nav:
quote: PMG FAQ
De multiplier is de verhouding tussen de FSB en de kloksnelheid van de processor. Dit is dus de vermeningvuldigingsfactor die toegepast wordt om uit de FSB de CPU klok te genereren.

Wauw, een sig!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 18:47

Jiffy

God, you're ugly!

Je FSB staat niet goed en is teruggesprongen naar de defaultwaarde. Eea dien je tóch in je bios aan te passen.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost. Ik zal wel een complete verstandverbijstering hebben gehad bij het installeren van het e.e.a. maar de jumpersetting voor de snelheid van de FSB op het mobo bleek op 200 te staan ipv 333. Ben ik even aan het :Z geweest.... Inmiddels ben ik wel wakker, hoop ik...

Bedankt voor de snelle reacties!