Toon posts:

[2000] Drive letter van boot-partitie bij installatie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

ik heb een probleempje:
Ik heb een image van win2000 die op laptop's moeten van monteurs. Win98 staat er standaard al op en deze willen we behouden i.v.m. oude dos programma's die rechtstreeks met de com poort werken. nu schrijf ik win2000 erbij en reboot, maar hij geeft aan dat er te weinig viritueel geheugen is ( na het aanmelden). officieel kan dit wel goed werken omdat ik het eerder geprobeerd heb.

maar nu het officiele probleem:

ik installeer win2000 als schone installatie op de overgebleven 14gb om de bootsector aan te passen aan 2000.
Maar windows geeft zijn eigen drive letter aan het station.... hoe kan ik dit forceren door hem ten aller tijden de drive letter F te geven. of zelf aan te geven welke letter ik wil gebruiken.

Mvg gerard klijnstra

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-03 22:15

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Als ik het goed uit je verhaal opmaak installeer je Windows 2000 op dezelfde partitie als Windows 98. Dat gaat geheid problemen opleveren.

Als je nu effe snel van je Windows 98 installatie een Ghost of zo maakt, die resized zodat je een kleine 10 GB vrije disk ruimte over hebt, dan op die vrije ruimte een partitie (d:) maken en daarop Windows zetten, dan zal e.e.a. al veel beter lukken.

Wel eerst Windows 98 er op dan pas Windows 2000, anders kun je de Windows 2000 Boot Loader niet gebruiken voor Multi-Boot.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
nee je leest het verkeerd. ik heb een 20 gb schijf. waarvan 4 gb, win98 is ( 2partities van 2 gig). op de overgebleven space wil ik win2000 hebben. dus erbij zetten. nu is dit als het maar om 1 laptop gaat geen probleem maar het gaat hier om 20 laptop's.

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel ik schrijf het verkeerd op... kbedoel het niet kwaad...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:42:
maar hij geeft aan dat er te weinig viritueel geheugen is ( na het aanmelden). officieel kan dit wel goed werken omdat ik het eerder geprobeerd heb.
Vermoedelijk kent Windows op dat moment een andere driveletter toe aan je systeem dan dat er in de image stond - het resultaat hiervan is dat Windows een aantal zaken niet meer goed kan regelen en dan krijg je dit soort symptomen.

Als je eens op 'mounteddevices' zoekt samen met wat keywords van jouw probleem kom je wat soortgelijke problemen tegen tesamen met wat mogelijke oplossingen denk ik :)
Maar windows geeft zijn eigen drive letter aan het station.... hoe kan ik dit forceren door hem ten aller tijden de drive letter F te geven. of zelf aan te geven welke letter ik wil gebruiken.
Niet - http://support.microsoft.com/kb/q51978/ :)

Ik zet nog eventjes het OS in je topic titel zodat je topic titel voldoet aan de Windows Operating Systems Policy, let hier aub ook zelf op :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok dank je wel. Nou het volgende: hij heeft dus te weinig viritueel geheugen. maar nou staat de swap file WEL op de win2000 partitie. En hij zegt dat het te weinig is!!??
Pagina: 1