Toon posts:

regio 1 NTSC dvd in Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
LS,
Ik heb in canada een documentaire DVD besteld die regio1 (noordamerica) en in NTSC-formaat is.
nu wil ik deze via een Laptop met DVD speler afspelen.

Nu zijn mijn vragen; Werkt dit meestal of moet ik de DVD omzetten in PAL? Leidt de regio tot problemen?

Probleem is dat de DVD alleen in dat formaat te verkrijgen is en ik niet van te voren kan testen of hij het doet. Ik wil de schijf alleen aanschaffen als ik zeker weet dat ik hem kan afspelen.

Tips zijn welkom!
Alvast bedankt!

Fred

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:18
Je kan hem prima afspelen, mits je een programma hebt dat regiocodes kan omzeilen. Daar is wel een (legaal?) programma voor, maar weet niet of dat hier genoemd mag worden. Je kan altijd zelf wat Googlen en wat vinden. Omzetten zal lastig gaan, omdat de framerate anders is. Daardoor krijg je vaak niet het gewenste resultaat, bijv. schokkerig beeld (mijn ervaring althans).

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:45

Sharky

Skamn Dippy!

Je kunt heel simpel DVD Decrypter gebruiken om een image naar je HD te kopieren die gelijk de juiste regio en formaat heeft (PAL). Die kun je afspelen of op een nieuwe DVD branden.
Als je hem gewoon op je laptop kijkt zou NTSC of PAL geloof ik weinig moeten uitmaken. Met de regio zul je wel last krijgen tenzij je dat dus omzeilt.

This too shall pass

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Sharky schreef op donderdag 10 november 2005 @ 13:00:
Je kunt heel simpel DVD Decrypter gebruiken om een image naar je HD te kopieren die gelijk de juiste regio en formaat heeft (PAL). Die kun je afspelen of op een nieuwe DVD branden.
Als je hem gewoon op je laptop kijkt zou NTSC of PAL geloof ik weinig moeten uitmaken. Met de regio zul je wel last krijgen tenzij je dat dus omzeilt.
DVD Decrypter zet afaik niet NTSC->PAL om, hij verwijderd alleen macrovision en regiocodes. Daarna kun je m gewoon afspelen, zonder gedoe met regiosettings, of branden. Zolang je TV maar NTSC ondersteunt is er niets aan de hand.

Omzetten naar pal zou ik niet doen, verschil in framerate en je moet dus hercomprimeren, wat (onnodige) verliezen geeft, en de framerate aanpassing betekend gewoon dat er frames dubbel of wegvallen, wat je dus ziet als een lichte hapering.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:22
Kan je het misschien niet omzetten naar 60hz pal zodat je geen problemen krijgt met framerate.

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-02 10:45
meuktracker: AnyDVD 5.5.1.1

Denk dat dit wel volgens policy is, aangezien het in de meuktracker staat. Dit progje is je antwoord (er bestaan natuurlijk alternatieven...)

Edit: trouwens, NTSC of PAL maakt op je laptop niks uit (omdat die niet volgens tv-standaarden werkt), en ook al sluit je je laptop aan op je tv, dan is het je laptop die een PAL signaal naar je tv zal sturen...

[ Voor 38% gewijzigd door DexterBelgium op 10-11-2005 16:03 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Pagina: 1