Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn oog laten vallen op de Areca ARC-1220, alleen nu weet ik niet zeker of deze raid kaart compatible is met de Asus A8N-VM CSM. Op de Areca site wordt wel het een en ander gemeld over compatibiliteit van de Areca met S939 moederborden met PCI-E 16x sloten, maar ik kan niets definitiefs vinden over dit specifieke moederbord.

Heeft iemand toevallig ervaring met dit moederbord en deze RAID kaart of een soortgelijk moederbord?

Alvast bedankt!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
Laat maar openstaan, graag bevindingen als je de combinatie hebt uitgeprobeerd. Ben namelijk wel benieuwd of dit soort nieuwe high end RAID oplossingen voor de gewone consument inderdaad goed werkbaar zijn.

Verwijderd

Ik ben overigens wel benieuwd of Areca in die FAQ nou bedoelt dat alleen Windows op de Asus/DFI/MSI bordjes kan draaien. De eerste alinea legt namelijk uit dat Linux en FreeBSD op het BIOS vertrouwen; het kan zijn dat je daarom een S939 moederbord icm grafische kaart & Areca 12xx alleen in Windows mode kunt draaien. Ik heb ze een mail gestuurd, ben benieuwd. :)

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:57
Volgens mij staat er dat onder windows de kaart eigenlijk altijd werkt op sli borden. Bij andere os moet je eeb bios hebben wat het irq probleem van de nforce4 chipset aankan. Ze geven dan als voorbeelden asus dfi msi en gigabyte op als fabrikanten die het probleem van nforce4 hebben opgelost in hun bios. Eigenlijk alle grote fabrikanten dus.

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Ik heb de Areca 1210, in 1 van de 16x PCIE slots, op een Asus A8N-SLI Deluxe draaien, in RAID5 (4x Hitachi 250GB) en dit werkt al vele maanden 24/7. Er zit geen grafische PCIE kaart in de server, maar gewoon PCI.

[ Voor 46% gewijzigd door tHe_BiNk op 10-11-2005 22:06 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tHe_BiNk schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:03:
Ik heb de Areca 1210, in 1 van de 16x PCIE slots, op een Asus A8N-SLI Deluxe draaien, in RAID5 (4x Hitachi 250GB) en dit werkt al vele maanden 24/7. Er zit geen grafische PCIE kaart in de server, maar gewoon PCI.
Zou je misschien kunnen testen of een PCIe grafische kaart erbij klikken ook werkt? Misschien heb je een PCIe kaartje liggen. Dat zou voor een hoop mensen duidelijkheid geven. :)

Wat voor OS draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneakyJedi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-02 16:57

SneakyJedi

Wipe them out, all of them

Laat je niet gek maken. Het irq probleem speelt bij alle SLI moederborden en kan alleen opgelost worden door een aangepast bios. Zolang niet vaststaat dat voor dat moederbord zo'n bios bestaat doet ie het gewoon niet.

Ik heb zelf sinds kort de MSI k8n master2-far gekocht. Ook al stond er bij MSI dat de Areca 1220 hierop zou draaien is dat niet het geval. Nu zijn Areca en MSI bezig hiermee. MSI moet mij een goed bios leveren. Ik wacht het af.

May the force be with you

Verwijderd

Nieuws: ik had een tijdje geleden GigaByte gemaild met de volgende vraag:
I would like to inform if it is possible to use a normal PCI-express card on one of your SLI motherboards. I hope i could use a GeForce 6600 PCIe graphics card in conjuction with a 8x PCIe Areca 1220 RAID controller. I know MSI has an updated BIOS to make this possible. Do Gigabyte has any motherboards that would allow me to use Areca controller in conjuction with PCIe graphics card?

Thanks in advance for your reply!
En kreeg antwoord:
Dear Sir,

After checking with our testing dept., pci-e x8 raid card can be used with pcie x16 vga card on any MB which has two pci-e x16 slots. Thx!

Best Regards,
Nu denk ik dat dit voor Windows geldt, omdat Windows het BIOS niet zou gebruiken, in tegenstelling tot Linux/BSD. Of het ook in Linux/BSD werkt (PCIe grafische kaart + Areca op een SLI bord) is dus nog onzeker.
Pagina: 1