Toon posts:

Hoe Abit KT7A met TB-1000 best overklokn en modn?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, hoe kan ik mijn Abit KT7A met AMD TB 1000 het beste overklokken en modden?
En wat is het maximale wat ik hier uit kan halen?

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/find
L1 bruggen inkleuren.
Deze topic is hier al 100den keren geweest:(

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 11:55 schreef Subwoofer het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/find
L1 bruggen inkleuren.
Deze topic is hier al 100den keren geweest:(
zeikerd wat maakt dat nou uit ????veranderingen gaan snel in de computer wereld en dan moeten wij volgens jouw die ouwe zooi gebruiken ? ......think baby think

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:13

Wimo.

Shake and Bake!

Haha leuk die newbies >:)
zoals mijn voorganger 2 posts hierboven al zei gebruik de search.. dan kom je erachter dat je idd ff een paar potlood streepjes moet zetten. Ik zie dat je een kt7A hebt dus je kunt de fsb mooi icm de multiplier omhoog krikken

good luck

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:24
Ja, ik vroeg me dus af.. Ik heb binnenkort een T'bird 800, en ik dacht die op 8*133 te zetten op een K7T-A

Dan hoef ik niet te gaan kleuren op mijn cpu, of zie ik dat nou verkeerd?

Baaithewee. Voltage... Gaat dat gewoon via het bios of moet je (ook) dan je setje potloden uit te kast halen?

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Je zult wel moeten kleuren om hem op 8*133 te zetten. Dan unlock je hem.
Het voltage doe je in je bios of met jumpertjes, dat weet ik niet juist. Lees de handleiding van je mobo.

Ik denk er ook aan om zo'n mobo aan te schaffen. Ben je er tevreden van?

• Korvaag
Ik heb het nog niet geinstalled, maar het is ongeveer het beste socket A bord wat er rondwandeld...

dus als ik het goed begrijp moet je ook de bussnelheid unlocken zegmaar.... (met potlood)

• Wimo.
  • Laatst online: 19:13

Wimo.

Shake and Bake!

Ik zal als ik jou was gewoon ff kleuren.. kleine moeite en dan kun je ook spelen met je multiplier.. ow ja..het voltage kun je gewoon in de bios instellen en de multiplier ook. Logisch want het is een abit geen asus (jaja is een grapje dus niet flamen asus gebruikers)

Verwijderd

Als het goed is komt morgen m`n abit kt7a en Tbird 800 binnen. Heb al een alpha+Delta HP fan klaar liggen. Case is gemod, Alles is gereed. Beter komt dat sappige tnt busje morgen. :)

• Korvaag
Dan gaan we maar weer back to the roots en kleuren ja...

wel ff een scherp potlood zoeken...

maar waar nou nog niet echt antwoord op gegeven is. Moet je voor het verhogen van de BUSSNELHEID nou WEL of NIET kleuren

Verwijderd

Ik heb ergens gelezen van wel, maar nu ik erover nadenk:?:? Maar 8*133=1064. Dan moet je je voltage wel omhoog gooien en serieus koelen. Maar overclocken vanaf het begin is niet zo gezond voor je CPU. Trouwens, ik denk niet dat elke athlon 800 dat wel aan kan.

• Korvaag
ach, we gaan langzaam proberen he... Eerst maar naar de 900 oid en dan eens kijken hoe ie draait en dan rustig hoger....

ik heb al gekleurd, nou alleen nog mijn mobo installeren. Met de koeling zit het wel goed, ik heb nl een FOP32 besteld. (de 38 vond ik teveel herrie maken)

• Evil-B
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04-2023
Je hoeft niet te kleuren voor het verhogen van de bus! Wel kan het handig zijn om het alvast te doen, dan kan je in ieder geval elke kant op. Soms moet je de multiplier zelfs verlagen als je de fsb te veel omhoog gooit, ik weet niet of je daarvoor het potlood te hand moet nemen, maar waarom zou je het niet doen?? Als je de bussnelheid op 140-150 weet te krijgen krijg je volgens mij de beste resultaten, niet vergeten om de AGP divider dan op 1/2 te zetten en de PCI-divider op 1/4

Succes!!

*De Abit KT7a wordt ook mijn nieuwe bord!!
8-)

Verwijderd

ik heb een advies .... ik heb bijde duron's die ik heb (600 & 650) 2 maandjes in laten draaien ... ze komen nu met een standaard coolertje met zeer veel gemak en maar 1.8 volt op 1Ghz :D en ze kunnen nog hoger ... mijn 650 doet 1.1 maar dan word hij Stresst 51 graden en dat vind ik te veel nu wordt hij stresst 43 en idle 23

Verwijderd

:( eerst een simpele vraag dus wij doen effe >:)

vervolgens een steek onder water :o

perfect bordje O+

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Hij loopt vanaf vandaag ook in mijn kastje. Even lekker laten lopen voor een paar weekjes.
Heeft iemand al ervaring met de hoogte van de fsb. En hoe zorg je dat je pci niet gaat protesteren.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

Verwijderd

mijn 650 doet 1.1 maar dan word hij Stresst 51 graden en dat vind ik te veel nu wordt hij stresst 43 en idle 23
Das ech niet te warm voor een amdtje hoor. Zolang ie stabiel loopt is ie niet te heet...ga ik van uit :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 januari 2001 22:00 schreef G3R10 het volgende:

[..]
Das ech niet te warm voor een amdtje hoor. Zolang ie stabiel loopt is ie niet te heet...ga ik van uit :)
Wat voor cooler draai jij?

Verwijderd

Topicstarter
Maar is 1,2 nu het maximale wat er uit een 1 GHz gehaald kan worden? (heb tenminste nog niemand gesproken die hoger zit)

En dat terwijl een 700 al 1,1 aankan :?

• cosmoOo
  • Laatst online: 20:21

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

1300 is toch echt wel de max. check www.overclockers.com

waarom denk je dat amd alleen maar tot 1200 levert ? als ze zonder problemen op 1400mhz konden lopen zouden ze die ook wel maken.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Volgens mij kan 1400 wel, alleen heb je dan zo'n hoog voltage en hitte dat het standaard Coolermaster-prul-coolertje het niet meer aankan, en je een Alpha/FOP/enz. cooler nodig hebt om het stabiel te laten draaien. Voor tweakers geen probleem (toch??;)) maar voor de gemiddelde newbie en voor de "grote" fabrikanten van complete pc's niet echt praktisch...
Pagina: 1