radeon dood na druppels koelwater?

Pagina: 1
Acties:

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Topicstarter
Ik heb na mijn waterkoelingset in een nieuwe kast te hebben gebouwd, een slang niet goed genoeg aangedraaid waardoor er tijdens het gamen, koelwater op mijn is radeon gekomen en mijn pc het begaf ;(

Hij bootte totaal niet meer en de enige manier om mijn systeem te reanimeren was door een oude S3 kaart erin te doen. Nu heb ik al wel vaker koelwater op componenten gehad en in alle gevallen was het droog maken van de onderdelen voldoende maar nu lijkt het niet meer te helpen. Aangezien ik geen ander systeem heb om het op te proberen, vroeg ik me af of er andere manieren zijn om te achterhalen of hij echt dood is of niet.

Zodra ik de radeon (9800 pro) in mijn systeem zet, POST hij totaal niet. Trek ik hem eruit dan geeft hij de bekende no vga beep code. Aan de kaart zelf is niets te zien overigens.Ik heb hem al een tijd op de verwarming gelegd maar droger dan droog kan hij niet worden natuurlijk... ook heb ik al geprobeerd om met zo weinig mogelijk componenten te bootten maar dat helpt ook niet. Ik heb bij de nieuwe kast, tevens een nieuwe TAGAN 480 watt voeding aangeschaft dus daar zal het ook niet aan liggen.

Zijn er nog meer mogelijkheden om te achterhalen of de kaart kapot is?

I'm not as think as you stoned I am

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 17:45
Met de kaart doet ie niets, zonder krijg je VGA beep, en met een andere kaart doet je PC het wel. Lijkt me dat je zelf de conclusie al hebt... Enige dat je nog kunt doen is die 'kapotte' kaart in een ander systeem proberen. Als die het wel doet, dan ligt het aan je AGP/PCI-e slot.

[ Voor 15% gewijzigd door Obliterator op 10-11-2005 11:22 ]

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Topicstarter
Obliterator schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:21:
Met de kaart doet ie niets, zonder krijg je VGA beep, en met een andere kaart doet je PC het wel. Lijkt me dat je zelf de conclusie al hebt... Enige dat je nog kunt doen is die 'kapotte' kaart in een ander systeem proberen. Als die het wel doet, dan ligt het aan je AGP/PCI-e slot.
Ik zit nog in de ontkennende fase inderdaad... Maargoed, wellicht dat er toch nog iemand is met een goede tip om het 100% zeker te weten. Zou ook jammer zijn als ik dat ding nu weg smijt terwijl een kleine ingreep misschien nog kan zorgen dat hij het wel weer deed (maar hij ondertussen al bij de vuilverwerking ligt)

Verwijderd

Waarschijnlijk is hij kortgesloten. En dus exit. Goede reden om een nieuwe en snellere kaart te kopen :)

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
test hem eerst eens even in een andere kast

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:36:
Waarschijnlijk is hij kortgesloten. En dus exit. Goede reden om een nieuwe en snellere kaart te kopen :)
Dat zei ik ook al tegen mijn vrouw waarop ik een klap voor mijn kop kreeg :X (net 250,- uitgegeven voor kast en voeding)

Maar ik zal inderdaad maar eens een ander systeem proberen en anders heb ik er een stuk behang bij :/

Verwijderd

Water en electronica gaant bijzonder slecht samen dus het lijkt me dat die kaart defect is geraakt. Wil je het echt zeker weten voer dan behalve je eigen systeem ook nog een crosscheck uit met het systeem van een vriend/collega, even je kaart in zijn/haar systeem bouwen en zien wat er dan gebeurt (waarschijnlijk nog steeds niets).

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

WooK schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:44:
[...]

Dat zei ik ook al tegen mijn vrouw waarop ik een klap voor mijn kop kreeg :X (net 250,- uitgegeven voor kast en voeding)

Maar ik zal inderdaad maar eens een ander systeem proberen en anders heb ik er een stuk behang bij :/
Ik had ook problemen met koelwater op mijn Audigy 2 ZS geluidskaart. Het geluid begon te stotteren en viel uiteindelijk weg..

Toen heb ik met een toiletpapiertje op de printplaat gedrukt (er zit een soort verflaagje ovrheen) Toen ik daarop drukte kwam er allemaal vloeistof onder het PCB vandaan. Dat heb ik dus allemaal drooggemaakt en toen heb ik de kaart in de zon laten drogen. Na de tijd deed ie het weer.

Probeer dus maar eens met een doekje op de printplaat te drukken, in de buurt bij de contactpuntjes.

Succes!

Goud is geen geld

Pagina: 1