Toon posts:

Mac OS X 10.4 Server geïnstaleerd maar boot niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb Mac OS X 10.4 draaien en heb daar een *.dmg in gemount van Mac OS X 10.4 Server.
Toen geïnstaleerd op een andere harde schijf, hij loopt heel de installatie gewoon vlekkeloos door en geeft op het einde ook aan dat hij succesvol geïnstaleerd is. (ik heb op deze manier ook mijn bestaande Tiger instalatie uitgevoerd vanuit Panther)

Nu heb ik de mac uit gezet en de hd waar Tiger op staat eruit gehaald en de hd waar Server op staat als primaire hd aangesloten.
Als ik nu boot dan blijft ie gewoon op het grijze scherm met het appeltje hangen en gaat niet verder, maar hij geeft ook geen fout.
Als ik boot met het -s (single user) en/of -v (verbose) dan krijg ik ook niet te zien waar hij precies op blijft hangen, maar blijf gewoon het grijze scherm krijgen?
iemand een idee?

alvast bedankt,

groetjes Hans

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

tikje naar Apple Talk

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
sorry, ik had niet gezien dat er een speciaal apple gedeelte was, excuses

Verwijderd

krijg je met booten+option key wel die hdd te zien?

Als je de Tiger HDD er weer in doet en de Tiger Server hdd ook, het OS wat die dan boot ff de opstart schijf selecteren. wellicht helpt dat

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik geprobeerd, ik selecteer mijn Server hd, dan geeft hij ook aan dat het systeem herstart met Mac OS X Server 10.4
Maar na de reboot (hij herkent de schijf dan ook als een bootable schijf) blijft ie weer hangen in het grijze appel scherm. :?

Verwijderd

Topicstarter
het vervelende is gewoon dat ik niet kan zien waar het mis gaat.
weet iemand mischien hoe ik dat grijze scherm weg krijg en gewoon zie wat hij aan het doen is?

Verwijderd

Ideetje :+ maar ik denk dat je het al hebt geprobeert ;)

Server HDD er in, OS X Server DVD er in en openieuw :P want vanaf een DMG kopieeren kan misschien fout gegaan zijn...

Als je het toch met een DMG moet doen, heb ik de volgende oplossing maar moet je er wel overbeschikken:

Men pakt een iPod/Firewire HDD formateert die en via disk utility "restore" je je Tiger Server DMG op de iPod/Firewire HDD.
Dan booten met ALT/OPTION key ingedrukt en dan gaat de rest van zelf (ff die hdd selecteren en booten in het boot menu)

Dat is de weg die ik altijd doe want ik wil me DVDs wel eens vergeten en heb altijd wel een iPod bijme en een DMG van Tiger staat op me PB.

Verwijderd

Topicstarter
helaas dat kan ik niet proberen want ik heb geen ipod en geen Server DVD ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 12:39 ]

Verwijderd

Mag ik vragen op wat voor systeem je het wil installeren?

Heb je wel een DVD brander? dan zou je de DMG op DVD kunnen restoren (ff op macosxhints.com kijken hoe prcies, werkt vaak niet met + dvds en zo zijn er nog een paar dingen waar je op moet letten)

Optie 4 ;) Wat je kan proberen met je wel een andere Apple er bij hebben dat je de DMG(tigerserver) restored op een partitie van een andere Mac, dan met T toets ingedrukt die Mac opstarten (Firewire /disk mode)
en dan je Mac via een firewire kabel verbind naar de Mac waar het Server OS op moet. die opstarten met OPTION key en dan de juiste hdd selecteren...

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 12:38:
helaas dat kan ik niet proberen want ik heb geen ipod en geen Server DVD ;)
Dan ga ik er vanuit dat als je zonder DVD Mac OS X server wilt installeren, dat je dat ook wel zonder ons kunt ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.