[XP] Geen secure sites via proxyserver

Pagina: 1
Acties:

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:48
Dag allemaal,

Als ik met mijn laptop op het kantoor naar een https://-site (secured site) will surfen, krijg ik de foutmelding "the page cannot be displayed" (andere sites lukken prima). Als ik met dezelfde PC thuis dezelfde websites bezoek, maar dan niet via de proxyserver van het bedrijf, dan is er geen probleem.

De proxyserver lijkt dus de boosdoener te zijn. Echter, collega's die op kantoor via de proxyserver surfen (op kantoor is die server verplicht) hebben dit probleem niet. Ik ben de enige met dit probleem.

IT support zegt dat het probleem aan mijn PC ligt. Ik ben dus niet geblokkeerd of zo.

Gegevens over de situatie + wat heb ik gechecked (dankzij Google + GoT):
* Windows XP SP2
* Internet Explorer 6 + laatste Firefox (beiden hebben het probleem)
* Ik surf thuis via VPN (Check Point SecuRemote, laatste versie)
* Mcafee Virusscan (up-to-date). => probleem is er ook als ik virusscan uitschakel.
* Inloggen onder een andere user => probleem blijft
* Geen software-firewall (ook Windows firewall staat uit), wel hardware-firewall. Maar collega's die achter dezelfde firewall zitten hebben het probleem niet.
* Cipher Strength is 128 bit
* Alle SSL en TLS opties zijn aangevinkt (in IE settings)
* Cookies, tempfiles, history, allemaal gewist.
* Third Party Browser Extensions uitgeschakeld.
* Ik heb de https-sites toegevoegd aan de "trusted sites"
* Clear SSL State => done
* Clear Forms/autocomplete => done
* Datum en tijd zijn correct ingesteld.
* Start > run > regsvr32 softpub.dll => done

Suggesties?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Verwijderd

Heb je in IE op het tabblad beveiliging alle 4 locaties weer op standaard gezet?
SP2 wijzigt deze instellingen naar een hogere beveiliging, waardoor een aantal sites zich niet kunnen weergeven.
Dat heeft meer consequenties dan alleen voor IE overigens ;)

Staat Java er wel op?

• DriesA
* Beveiliging staat nu op standaard => geen resultaat (ook niet na reboot).
* Java-engine (die van MS) staat erop (en hij werkt), ook Javascript is geen probleem als je dat zou bedoelen.

Toch bedankt!

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Even een inkoppertjes (voor i.e.)

Heb je onder internet settings -> Connection settings -> Lan settings -> proxyserver ->advanced button de "use same proxy for all protocols" aanstaan,

en heb je geen automatic detectie/script ofzo aanstaan die dit omzeilt?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• DriesA
Use same for all protocols staat aan.
Er is geen automatisch configuratiescript.

Verwijderd

ik ken het probleem alleen als je SSL wilt gebruiken via een andere poort dan 443
KB artikel: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;283284

bijvoorbeeld om companyweb beschikbaar te maken... dat heb ik wel eens voor klanten in orde gemaakt, omdat companyweb via een SSL verbinding gaat op poort 444

maar dat verklaart niet waarom collega's de betreffende website wel kunnen bezoeken
of die collega's moeten onder een andere groep gebruikers vallen dan waar jij onder valt
bijv. desktop gebruikers of laptop gebruikers... maar dan zou het bij IT bekend moeten zijn

• DriesA
Ter info: Ik heb het probleem thuis ook als ik via de proxy-server ga (niet enkel op kantoor).

Over het KB-artikel waar je naar verwijst:
APPLIES TO
• Microsoft Internet Security and Acceleration Server 2004 Standard Edition
• Microsoft Internet Security and Acceleration Server 2000 Standard Edition
• Microsoft Windows Small Business Server 2003 Premium Edition

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dries_Aendekerk schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:16:
Ter info: Ik heb het probleem thuis ook als ik via de proxy-server ga (niet enkel op kantoor).

Over het KB-artikel waar je naar verwijst:
APPLIES TO
• Microsoft Internet Security and Acceleration Server 2004 Standard Edition
• Microsoft Internet Security and Acceleration Server 2000 Standard Edition
• Microsoft Windows Small Business Server 2003 Premium Edition
Misschien dan ook wel even handig om te vertellen welke proxy je gebruikt, en wat er in de logfiles daarvan tevoorschijn komt, voordat je met het vingertje gaat wijzen ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat zal ie dan toch even bij z'n IT staff moeten vragen.
En eigenlijk dienen zij ook het probleem aan te pakken, niet de enduser zelf.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Terrienator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10-2025
BackSlash32 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:38:
Dat zal ie dan toch even bij z'n IT staff moeten vragen.
En eigenlijk dienen zij ook het probleem aan te pakken, niet de enduser zelf.
Heb je misschien lokaal een webservertje draaien?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

ik weet dat dit nog wel eens wil voorkomen (bij ons op de zaak toch wel een aantal man per week). Onze oplossing (ooit eens van de MSKB geplukt): het deleten van de ntuser.dat

Overigens is dat een workaround, we proberen nog steeds bij Microsoft Nederland een echte oplossing te krijgen, want het lost niet op, het verhelpt het probleem alleen maar.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• DriesA
* Welke proxy ik gebruik: waar vind ik die informatie? Je bedoelt waarschijnlijk niet de URL+poort van proxy? (BEBXL012:80);
* Ik heb geen lokale webserver;
* ntuser.dat verwijderen: lijkt me gevaarlijk, niet? Wat kunnen de gevolgen hiervan zijn?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ga in godsnaam niet zelf lopen klooien, maar laat je IT staf dat doen.
Daar zijn ze voor.
Als ze jou afschepen dat het "aan jouw pc ligt":
Fuck'em, dat ding beheren zij toch ook op je werk?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DriesA
Ok, probleem gevonden:

Ik gebruikte "Checkpoint VPN-1 SecuRemote/SecureClient NGX (R60)" om VPN connecties tot stand te brengen.

Ik heb nu een oudere versie geïnstalleerd (R55), en hiermee heb ik geen problemen. Probleem is wel dat deze geen login+ww kan onthouden, die moet ik steeds opnieuw ingeven.

Iemand misschien een suggestie voor een alternatieve VPN-client? Werkt elke VPN-client met elke VPN-server? (Ik heb geen gegevens over de VPN-server van het werk)

Pagina: 1