Hallo, ik heb in excel 97 een macro geschreven om commentaar uit een logboek te halen en in een bestand met een grafiek te schrijven. Dat werkte altijd helemaal en nu werkt het comment gedeelte helaas niet meer. Dit komt doordat ik genoodzaakt was de instellingen van mn comp naar nederlands te veranderen, dit vanwege wat datum problemen.
Mn date format is nu dd-mm-yyyy
Nu werd het logboek altijd doorzocht op passend commentaar, hiervoor golden 2 voorwaarden, namelijk dat de datum moet overeenkomen en de naam van de grafiek.
Hiervoor gebruikte ik oa dit stukje code:
Nu heb ik de inhoud van de 2 cellen vergeleken (de eerste voorwaarde) en het geprobeerd zonder de tweede voorwaarde, de inhoud is identiek maar toch pakt hij het niet. Eerst had hij er nooit problemen mee.
Ik heb ook al in het logboek de format van de datum veranderd in custom (dd-mm-yyyy) net zoals hij in het grafiek bestand staat. Maar dit helpt ook niet. Eerst stond de datum er gewoon als tekst in en toen werkte het normaal.
Als laatste heb ik ook al geprobeerd de format van de datum in het grafiek bestand te wijzigen naar tekst, als ik dat doe voordat de datum er in geplaatst wordt maakt hij er alsnog dd/mm/yyyy van
en anders maakt hij van de oude datum een getal.
Dat doe ik met:
En toen was mn inspiratie op
, ik hoop dat jullie me nog wat verder kunnen helpen, alvast bedankt!
Mn date format is nu dd-mm-yyyy
Nu werd het logboek altijd doorzocht op passend commentaar, hiervoor golden 2 voorwaarden, namelijk dat de datum moet overeenkomen en de naam van de grafiek.
Hiervoor gebruikte ik oa dit stukje code:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| For n = 1 To intAantalRijen If logboek.Worksheets("logboek").Cells(n, 1) = naarbestand.Worksheets(NieuweNaam).Cells(2, 2) And logboek.Worksheets("logboek").Cells((n + 2), 3).Value = naarbestand.Worksheets(NieuweNaam).Cells(6, 2).Value Then MsgBox "gelukt" kopieer info logboek to bestand met grafiek etc etc end if next n |
Nu heb ik de inhoud van de 2 cellen vergeleken (de eerste voorwaarde) en het geprobeerd zonder de tweede voorwaarde, de inhoud is identiek maar toch pakt hij het niet. Eerst had hij er nooit problemen mee.
Ik heb ook al in het logboek de format van de datum veranderd in custom (dd-mm-yyyy) net zoals hij in het grafiek bestand staat. Maar dit helpt ook niet. Eerst stond de datum er gewoon als tekst in en toen werkte het normaal.
Als laatste heb ik ook al geprobeerd de format van de datum in het grafiek bestand te wijzigen naar tekst, als ik dat doe voordat de datum er in geplaatst wordt maakt hij er alsnog dd/mm/yyyy van
Dat doe ik met:
Visual Basic:
1
| naarbestand.Worksheets(1).Cells(2, 2).NumberFormat = "@" |
En toen was mn inspiratie op