Asus A8V Deluxe: Windows start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 08:12
Sinds een klein tijdje geleden start windows niet meer op hier.
Na het laadbalkje schakelt de monitor zichzelf uit.
Mijn CPU is niet overgeclocked, en de temperaturen in mijn kast zijn normaal (cpu: 32 mobo: 25).
Ligt dit aan mijn moederbord, videokaart, monitor of iets anders?
Het is zomaar plotseling gebeurd.
Ik snap er niks van :s

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
waarschijnlijk videokaart.. probeer eens te starten in save-mode.

iRacing Profiel

• MilaNL
Veilige modus werkt wel.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:26

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Probeer in veilige modus eens je vidkaart drivers te deinstallen en dan te rebooten. Miss dat dat werkt.

Daarnaast kan je ook ff de refreshrate van je monitor omlaag zetten. Miischien dat hij het niet aan kan op de 1 of andere manier :)

Xbox Live ID:Notna8310

• MilaNL
Refreshrate kun je helaas niet omlaag zetten in veilige modus.
Ik installeer nu de videokaartdrivers.

/edit: nog even vergeten. Mijn specs:
Asus A8V Deluxe Mobo
Radeon 9800 Pro videokaart
AMD Athlon 64 3000+ Venice processor
Tagan 480-U22 Voeding

[ Voor 43% gewijzigd door MilaNL op 10-11-2005 11:06 ]

Verwijderd

50 % kans dat het de videokaart drivers zijn , zoniet de drivers zelf, dan wel de ATI Configuration panel niet er bij installeren ( doe ik sowieso nooit kreeg er allemaal rare artifacts door en bevroor windows gewoon )

• MilaNL
Drivers setup geeft deze foutmelding:
---------------------------
Warning
Setup was unable to find components that can be installed on

your current hardware or software configuration. Please make

sure you have the required hardware or software.
OK

• MilaNL
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:09:
50 % kans dat het de videokaart drivers zijn , zoniet de drivers zelf, dan wel de ATI Configuration panel niet er bij installeren ( doe ik sowieso nooit kreeg er allemaal rare artifacts door en bevroor windows gewoon )
Ik doe ook altijd zonder catalyst ;)

Verwijderd

Probeer het eens met de bijgeleverde drivers van de videokaart. Nieuwer is niet altijd beter.

-In veilige modus de drivers deïnstalleren
-Terug in normale modus de drivers van de fabrikant installeren

Het heeft mij ooit wel eens geholpen. Ik heb ook een A8V Deluxe.

*meent zich te herrinneren dat de A8V deluxe problemen had met sommige videokaarten.

• MilaNL
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:53:
Probeer het eens met de bijgeleverde drivers van de videokaart. Nieuwer is niet altijd beter.

-In veilige modus de drivers deïnstalleren
-Terug in normale modus de drivers van de fabrikant installeren

Het heeft mij ooit wel eens geholpen. Ik heb ook een A8V Deluxe.

*meent zich te herrinneren dat de A8V deluxe problemen had met sommige videokaarten.
Bedankt voor je reactie, maar ik heb zonet het probleem opgelost, door bij het bootmenu "laatst bekende juiste configuratie" te kiezen. Dit heeft voor mij gewerkt.
Ik heb inderdaad vaker problemen met videokaarten op de A8V Deluxe. Ik ga een nieuw moederbord kopen.

Verwijderd

MilaNL schreef op donderdag 10 november 2005 @ 12:14:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar ik heb zonet het probleem opgelost, door bij het bootmenu "laatst bekende juiste configuratie" te kiezen. Dit heeft voor mij gewerkt.
Ik heb inderdaad vaker problemen met videokaarten op de A8V Deluxe. Ik ga een nieuw moederbord kopen.
zou ik nu niet gaan doen. Wasted money. Als het goed werkt zou ik het zo laten. Wat ik wel weet is dat mijn X800pro zalig werkt met dit bord.

Waarschijnlijk had je net voor het probleem wat lopen te stoeien met het OS ;)

Verwijderd

Wat ik jouw sterk aanraadt is het programmaatje ERUNT. Een klein, gratis en krachtig programma.
Gaat qua recoverability verder dan systeemherstel en neemt veel minder ruimte in beslag.
Lees de readme bij het programma zeer aandachtig door!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 13:31 ]

• MilaNL
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 13:26:
[...]

zou ik nu niet gaan doen. Wasted money. Als het goed werkt zou ik het zo laten. Wat ik wel weet is dat mijn X800pro zalig werkt met dit bord.

Waarschijnlijk had je net voor het probleem wat lopen te stoeien met het OS ;)
ja, maar heb al vaker problemen gehad met dit bord. k ben gwoon veel betere bords gewend. mijn athlon 3000+ venice komt ook niet hoger dan 2,2 ghz. Dit zou minstens 2,4 moeten zijn.
Ik ga het in ieder geval in een ander bord testen (aangezien ik ook naar pci-e overstap)

Verwijderd

Als ik het geld er voor over had zou ik ook een ander mobo halen. Heb zelf ook een A8V Deluxe en ben inmiddels al bijna 2 week aan het stoeien om hem stabiel te krijgen!! 8)7

(weet trouwens niet of je mijn problemen (geen dual channel) volledig aan het mobo kunt toerekenen maar toch >:) )

Maar aan de andere kant, wie zegt dat je met een nieuw mobo niet weer andere problemen tegenkomt?? :/

Verwijderd

Ik heb nochtans geen problemen met het bord. Vermeld dan ook eens welke hardware er in de weg zit.

Probeer eens om de BIOS terug te flashen naar het origineel of om hem juist te voorzien van de nieuwste BIOS.

Probeer eens te werken met de default settings in de BIOS en dan stap voor stap aanpassen om te zien waar het spaak loopt.

Zijn alle voltlijnen in het BIOS van goede waarde?

Welk geheugen gebruik je? Dit bord is zeer kritisch als het om geheugen gaat.

Staat je geheugen vermeld in de compatibililty list van het instructieboekje?

Zoek eens op Google over compatibiliy issues A8V Deluxe of lees de reviews eens (kijk goed welke hardware ze gebruiken)

Ga eens terug naar de winkel voor een mogelijke garantieruil als bovenstaande niet goed werkt.

Corsair ValueRAM loopt voorbeeldig op dit bord. Ik heb 4 reepjes van 512 MB.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 08:00 ]

Verwijderd

Ik heb ook een aantal wazige problemen met dit bord gehad.
Zo staat er bijvoorbeeld in de handleiding van Asus dat je als je 1 reepje geheugen hebt, je het in slot 3 moet steken, anders zorgt het voor opstartproblemen. Nou heb ik zowel Kingston als A-merk Nanya geheugen bij computerland op de kop getikt, maar geen van beide zorgt ervoor dat deze plank opstart met beeld als ik 1 enkel reepje in slot 3 plak.
Als ik het echter in slot 4 stop springt mijn monitor wel aan en boot hij netjes in Windows.
Daarna heb ik besloten nog een reepje 512 te kopen (pc3200 ddr400 cl3).
Daarbij staat er wéér dat je het of allebei in de blauwe sloten moet stoppen voor dual, of in allebei de zwarte, maar het liefst blauw eerst. Doe ik dat, dan boot het hele systeem weer niet.
Stop ik de 2 reepjes echter in de laatste 2 sloten, zowel blauw en zwart, dan doet ie het weer wel...
:? :/

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 12:59

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Zelfde gehad als poster hierboven.
2 reepjes geheugen in de slots 1&3 geeft problemen, terwijl dit wordt voorgeschreven door Asus.
Ik kreeg vastlopers, crashes in spellen en zelfs de Windows installatie liep vast bij een cleane install.
Dit werd vermeden door of een andere videokaart te plaatsen, of door het geheugen in de bankjes 3&4 te stoppen.

P.S. Geeft jouw videokaart wel in het post scherm aan dat ie erin zit? Bij mij doet elke videokaart dit, behalve de Radeon 9800 Pro.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Verwijderd

Cow_tipping schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:48:
Zelfde gehad als poster hierboven.
2 reepjes geheugen in de slots 1&3 geeft problemen, terwijl dit wordt voorgeschreven door Asus.
Ik kreeg vastlopers, crashes in spellen en zelfs de Windows installatie liep vast bij een cleane install.
Dit werd vermeden door of een andere videokaart te plaatsen, of door het geheugen in de bankjes 3&4 te stoppen.

P.S. Geeft jouw videokaart wel in het post scherm aan dat ie erin zit? Bij mij doet elke videokaart dit, behalve de Radeon 9800 Pro.
Dat is wel heel raar, niet?

Hier een voorbeeld van iemand (ik) die 2 geheugenreepjes gebruikt in slot 1 en 3 (dual channel) en wiens systeem überstabiel draait.

Het is dus zeer waarschijnlijk dat je te maken hebt met een defect bord of dat er in het BIOS iets verkeerds staat ingesteld.
Pagina: 1