![]() Tijdens het zoeken naar een laptop zag ik plots een opmerking over de GeForce 7300 GO TC. deze zal zijn plaats vinden in onder andere de nieuwe Asus A6KM, de opvolger van de Asus A6K (GeForce 6200GO TC) |
| De 6200GO leverde beroerde prestaties en was niet geschikt om echt mee te gamen, hij kon iig niet meekomen met zijn broertjes 6600 en 6800. De nieuwe 7 serie moet een hoop vernieuwends brengen, tot nu was alleen de 7800 in diverse formaten beschikbaar, en die heeft zeker bewezen iets bijzonders te kunnen geven, maar nu is er ook de 7300GO, de gewone desktop 7300 staat nog niet op de site van Nvidia. |
| Specificaties: Memory Interface - 64-bit Memory Bandwidth (GB/sec) - 5.6 Fill Rate (Gpixels/sec) - 1.4 Vertices/Second (Millions) - 260 Memory Data Rate (MHz) - 700 RAMDACs (MHz) - 400 ter vergelijking de 6600GT: Graphics Bus - PCI Express Memory Interface - 128-bit Memory Bandwidth - 16.0 GB/sec. Fill Rate (texels/sec.) - 4.0 billion Vertices per Second - 375 million Memory Data Rate - 1000 MHz Pixels per Clock (peak) - 8 RAMDACs - 400 MHz en ter vergelijking de 6200 GO TC: Memory Interface - 64-bit plus TurboCache Memory Bandwidth (GBps) - 4.8 GBps plus TurboCache Fill Rate (pixels/sec.) - 1.2 billion Vertices/Second - 225 million RAMDACs - 400 MHz verder maakt de kaart gebruik van DX shader model 3.0, TurboCache en, extended batery life. |
De 7300GO is op dit moment alleen leverbaar op de asus A6Vm en asus A6Km (volgens mij nog niet leverbaar in NL) Op google kon ik nog weinig vinden. weet iemand of de chip al leverbaar is? op welke notebooks die standaard zal komen? of de desktop variant er komt? en eventuele prestaties. |
Verwijderd
Hmm de cijfertjes van de 7300go zien er ook niet zo denderend uit... laten we hopen dat de prestatie wel een beetje redelijk is want dit kan wel eens een veel gebruikte chip gaan worden.
Hier wat extra onzin over de 7300go http://world.altavista.co...t/news/skvideo/15664.html
Hier wat extra onzin over de 7300go http://world.altavista.co...t/news/skvideo/15664.html
Nee zo te zien niet. Volgens mij is dat ook niet het doel van deze kaart.Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 10:35:
Hmm de cijfertjes van de 7300go zien er ook niet zo denderend uit... laten we hopen dat de prestatie wel een beetje redelijk is want dit kan wel eens een veel gebruikte chip gaan worden.
Hij is gebakken op 90nm, dus dat maakt hem op lagere clocks behoorlijk zuinig en koel, volgens mij is ie daar voor ontwikkelt, het zijn twee belangrijke eigenschappen voor laptops.
Volgens mij is ie vooral bedoelt voor Media Centre, opnemen en encoden enzo. Ook Windows Vista zal beter draaien in full grapics mode met deze kaart.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
hij is inderdaad bedoeld voor thin clients en laptops.
echter verwacht ik van een laptop met een turion mt34 en 1 gig ram twv 1200€ - 1400€ wel dat ik er lekker mee kan gamen. helaas zal dat nog steeds niet mogelijk worden als ik de specs zo zie (met deze gpu).
echter verwacht ik van een laptop met een turion mt34 en 1 gig ram twv 1200€ - 1400€ wel dat ik er lekker mee kan gamen. helaas zal dat nog steeds niet mogelijk worden als ik de specs zo zie (met deze gpu).
Die 64-bit geheugenbus geeft vooralsnog weinig reden tot juichen.
^^ Mja...ik vnnut erug slecht dat mid-end kaarten uit 2k5 dezeflde geheugenbus breedte hebben als medium end kaarten van 2 jaar terug
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Een Geforce 2 MX had zelfs een 128 bits busRey Nemaattori schreef op donderdag 10 november 2005 @ 13:53:
^^ Mja...ik vnnut erug slecht dat mid-end kaarten uit 2k5 dezeflde geheugenbus breedte hebben als medium end kaarten van 2 jaar terug
Ik denk dat je niet veel van deze integrated chip moet gaan verwachten, helemaal niet als deze ook nog eens turbocache ondersteunt. Dit wordt echt geen chip voor gamelaptops, maar een chip voor de zakelijke markt.
Verwijderd
Ik denk dat we dat nog missen bij nVidia.. Waar ATi wel mid-range kaarten heeft in het laptop assortiment (X700 en consorten), heeft nVidia dit in het laag en hoog segment.. Maar nVidia zal het wel weten aangezien ze marktonderzoek hebben gedaan naar waar het meeste vraag naar is. En ach, altijd liever een 6200/7300Go ipv zo'n verschrikkelijke Intel Extreme. Aangezien de markt voor het laagste segment het meest in vraag is zal nVidia hier ook het meeste van verkopen. Ik hoop zelfs dat de trend doorzet (wat ik niet denk), en dat nVidia een belangrijker aandeel krijgt in het lage segment.. Het zou fijn zijn als ze Intel zouden overtreffen, maar goed, ga maar eens aan dat marktaandeel van 90% tippen (dan heb ik het over chips in de mobiele markt). Ik zou er niet eens zo een groot probleem mee hebben als Intel een overdenderend aandeel had, maar dat heb ik op dit moment wél; hun "product" is gewoon ontzettend obsoleet, en vereist nieuwe ontwikkeling; ik zie de Intel Extreme Graphics nou niet bepaald als een staaltje van nieuwe techniek.. Het probleem is dan ook, het doet momenteel nét wat vereist is, maar niet meer dan dat..
zegt dat nou iets over de kwaliteit van deze kaart of dat een 64 bits bus niet veel uit maakt(want als je nou die GF2 tegenover deze kaart zet zal de GF2 echt niet beter presterenanton121 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:31:
[...]
Een Geforce 2 MX had zelfs een 128 bits bus.
Ik denk dat je niet veel van deze integrated chip moet gaan verwachten, helemaal niet als deze ook nog eens turbocache ondersteunt. Dit wordt echt geen chip voor gamelaptops, maar een chip voor de zakelijke markt.
dat is wel grappig want asus promoot de a6km laptop letterlijk als "Total Gaming Power on the Go" dus daaruit zo je moeten concluderen dat deze kaart mee zou moeten kunnen met iig het midden segment. Ware het niet date A6k ook als "Total Gaming Power on the Go" wordt gepresenteerd, met über slappe GF6200Go.Ik denk dat we dat nog missen bij nVidia.. Waar ATi wel mid-range kaarten heeft in het laptop assortiment (X700 en consorten), heeft nVidia dit in het laag en hoog segment.. Maar nVidia zal het wel weten aangezien ze marktonderzoek hebben gedaan naar waar het meeste vraag naar is. En ach, altijd liever een 6200/7300Go ipv zo'n verschrikkelijke Intel Extreme. Aangezien de markt voor het laagste segment het meest in vraag is zal nVidia hier ook het meeste van verkopen. Ik hoop zelfs dat de trend doorzet (wat ik niet denk), en dat nVidia een belangrijker aandeel krijgt in het lage segment.. Het zou fijn zijn als ze Intel zouden overtreffen, maar goed, ga maar eens aan dat marktaandeel van 90% tippen (dan heb ik het over chips in de mobiele markt). Ik zou er niet eens zo een groot probleem mee hebben als Intel een overdenderend aandeel had, maar dat heb ik op dit moment wél; hun "product" is gewoon ontzettend obsoleet, en vereist nieuwe ontwikkeling; ik zie de Intel Extreme Graphics nou niet bepaald als een staaltje van nieuwe techniek.. Het probleem is dan ook, het doet momenteel nét wat vereist is, maar niet meer dan dat..
Beetje foute marketing truk, ik geloof het niet dat deze kaart het zal worden. ik snap daarom niet dat asus niet gewoon een mid-range kaart van ati pakt.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 09:08 ]
ik ben ook zeer benieuwd wanneer dit beestje te koop is, ik zit er aan te denken om een a6k te kopen, maar een a6km zou alleen maar leuker zijn, maargoed heb ook weer niet zo zin om nog langer te wachten
de asus A7D is dan misschien wel een leuke om naar te kijken, die heeft een x700, en een turion mt34Dnc1n schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:15:
ik ben ook zeer benieuwd wanneer dit beestje te koop is, ik zit er aan te denken om een a6k te kopen, maar een a6km zou alleen maar leuker zijn, maargoed heb ook weer niet zo zin om nog langer te wachten
Jammer dat deze alleen voor mij een te groot scherm heeft, verder had het wel leuk geweest als deze in een a6 kastje zat, de a7d heeft ook een vrij korte accuduur door het grote scherm en de x700.Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:07:
[...]
de asus A7D is dan misschien wel een leuke om naar te kijken, die heeft een x700, en een turion mt34
Daarom lijkt mij de a6km de perfecte laptop voor mij, het is geen hoogvlieger maar wel zuinig, en dat is waar ik genoeg aan heb in princiepe, speel af en toe een spelletje. als daar dan weer tegenoverstaat dat de accu langer door kan werken vind ik het een mooie mix tussen mobiliteit en lichte games.
Maar ik wil er wel snel 1 bestellen dus als deze niet snel leverbaar is dan ga ik denk ik voor een a6k, want volgensmij duurt het nog even tot de a6km in nederland te koop is
Verwijderd
Zo even een kleine kick omhoog, want ondertussen is de Asus A6vm al te koop.
Heb hem namelijk zelf gekocht vanwegen deze 256MB vga kaart, en echt ondanks hierboven wordt getwijfeld over deze chip vind ik het een echte game beest.
Heb de Asus A6Vm wel geupgrade naar 1024MB ram maar, need for speed Most Wanted en dergelijke spellen, spelen zonder enige moeilijkheid op de hoogste instellingen.
Heb hem namelijk zelf gekocht vanwegen deze 256MB vga kaart, en echt ondanks hierboven wordt getwijfeld over deze chip vind ik het een echte game beest.
Heb de Asus A6Vm wel geupgrade naar 1024MB ram maar, need for speed Most Wanted en dergelijke spellen, spelen zonder enige moeilijkheid op de hoogste instellingen.
Pagina: 1