Toon posts:

Afbeeldingen gaan naar een andere lijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de onduidelijke topictitel maar ik kon het niet beter uitleggen dan dat. Ik zit met een probleem. Ik heb een div (header) waarin een aantal afbeeldingen zitten (dit zijn buttons) Als ik de site open in volledig scherm komt alles goed maar als ik hem verklein en er is op die bovenste geen plaats genoeg krijg ik niet onderaan die horizontale scroll bar maar springt de laatste afbeelding naar een volgende rij

volledig scherm:
|a| |a| |a| |a| |a|

verkleint scherm:
|a| |a| |a| |a|
|a|

( |a| = afbeelding)

en dit maakt mijn layout lelijk. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat als ik het verklein die afbeeldingen niet verspringen van rij maar dat er gewoon een horizontale scrollbalk komt?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:59
Post even wat broncode.
Wat heb je zelf al geprobeerd om het op te lossen?

Motor onderhoud bijhouden

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-04 07:00
Lijkt me gewoon een kwestie van ofwel  , ofwel <nobr> (werkt dat ook bij afbeeldingen?). Anders kan je altijd nog je header in een div'je met vaste (pixels) breedte zetten. Maar lijkt me zonder broncode idd wat moeilijk precies de fout of oplossing aan te wijzen.

[ Voor 25% gewijzigd door sjroorda op 10-11-2005 10:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de code: (het is een .tpl bestand)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
      <div id="header">
        <div>
          <a href="leden.php">[img]"templates/{template}/graphics/headerLeden[{srcLeden}].gif"[/img]</a>
          <a href="index.php">[img]"templates/{template}/graphics/headerBeginpagina[{srcBeginpagina}].gif"[/img]</a>
          <a href="index.php">[img]"templates/{template}/graphics/headerBlog[{srcBlog}].gif"[/img]</a>
          <a href="index.php">[img]"templates/{template}/graphics/headerAfbeeldingen[{srcAfbeeldingen}].gif"[/img]</a>
          <a href="index.php">[img]"templates/{template}/graphics/headerKalender[{srcKalender}].gif"[/img]</a></a>
          <a href="index.php">[img]"templates/{template}/graphics/headerAndere[{srcAndere}].gif"[/img]</a>
        </div>    
      </div>

en dit is de css ervan:
code:
1
2
3
4
5
6
  #header { 

height: 100px;
    background: url('../graphics/headerBackground.gif');

}

edit Het probleem is opgelost bedankt sjroorda, ik heb de div een vaste breedte gegeven en nu is het opgelost.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 10:22 ]

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sjroorda schreef op donderdag 10 november 2005 @ 10:18:
Lijkt me gewoon een kwestie van ofwel  , ofwel <nobr> (werkt dat ook bij afbeeldingen?). Anders kan je altijd nog je header in een div'je met vaste (pixels) breedte zetten. Maar lijkt me zonder broncode idd wat moeilijk precies de fout of oplossing aan te wijzen.
Dat werkt inderdaad, want afbeeldingen zijn gewoon in-line (standaard).