2.5" HDD op in USB case werkt niet (digiconnect)

Pagina: 1
Acties:
  • 490 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:31
Ik heb gisteren bij MyCom een behuizing met USB aansluiting gekocht voor mijn Hitachi 2.5" notebook schijfje. De installatie verliep vrij simpel; gewoon mijn schijf in de connector pluggen welke op een printplaatje zit met USB aansluiting.

Als ik de kabel dan in de USB poort van m'n pc steek hoor ik de schijf aangaan, gaat het rode lampje op de print branden en that's it. Er verschijnt geen nieuw apparaat in beeld of nix. Ik heb het inmiddels op 4 verschillende PCs geprobeerd zonder resultaat.
Iemand misschien hetzelfde probleem / oplossing?

Owja het is een Digiconnect HD 260

Dank je!

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-03 17:56

DefLite

Why so serious?

ik had een soortgelijk probleem maar bij mij was de hardeschijf kapot
en toen nieuwe hardeschijf erin en het probleem was weg

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:09

bakvis

Tweakers.Nerd

Jumper instellingen, drivers? wat heb je allemaal geprobeerd?

Mijn Specs

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Misschien een externe voeding nodig. Soms is de USB poort niet sterk genoeg om de harddisk te voeden.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-03 21:50

Paladin

Play Ball!

klinkt mij als een defecte hd, had zelf een vosonic gekocht met een 60gig hitachi hd en die deed het ook zoals dat ding van jou, hd bleek defect heb nu nieuwe hd en het werkt als een zonnetje :D

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat voor hardeschijf heb je er in? Gebruikt hij meer als 2,5 watt volgens de specs op de harde schijf zelf?
Zo ja, steekt de andere voeding aansluiting er ook in.
Ik heb deze behuizing ook, alleen heb ik een vrij oude 4200 rpm schijf erin. Deze gebruikt 5,0 V en 500 mA. Wat dus precies binnen de specificaties van een Usb poort past. :)

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:31
Dat de schijf defect is lijkt me onwaarschijnlijk. Hij komt uit mijn laptop waar ik een 80GB schijf in heb geplaatst, en heeft een maandje op dezelfde plek gelegen.
Er zit een PS2-voeding bij die ik ook heb aan gesloten, maar met of zonder, het maakt niet uit.
Misschien iets met jumpers? Naast de IDE aansluiting zitte nog 4 "pinnetjes" Er staat alleen niet op de schijf hoe deze eventueel geconfigureert moeten worden. Er zit geen ijzertje overheen zeg maar, maar dat zat er in mijn laptop ook niet.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Pagina: 1