[Word 2000] nieuwe stijl als kop

Pagina: 1
Acties:

• pea992
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02-2023
Hoi,
Ik ben bezig met het definieren van nieuwe stijlen in Word 2000. Daarbij moet een "kop" zitten, omdat ik deze later nodig heb om binnen het document hyperlinks te maken. Hyperlinks kunnen kennelijk maar naar een beperkt aantal stijlen gemaakt worden, waaronder koppen. Ik krijg het alleen niet voorelkaar om een nieuwe kop te maken (de standaard koppen wil ik niet aanpassen), die ge-hyperlinkt kan worden. Ik heb al vanalles geprobeerd (niveau instellen op 1; baseren op kop 1) en veel gezocht op GoT en met Google... ik kan het antwoord niet vinden. Wat zie ik over het hoofd?
alvast bedankt!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:50

skate master

Autodesk Educator Expert

Wat jij wilt is volgens mij niet mogelijk, althans mij is het tot op heden ook nog niet
gelukt.
Ik los dit alsvolgt op:

Selecteer de tekst waar je een hyperlink naartoe wilt maken.
Kies invoegen -> bladwijzer
Geef de bladwijzer een naam.
Ga naar de plek waar je de hyperlink wilt hebben
Kies invoegen -> verwijzing -> kruisverwijzing.
Selecteer bladwijzer uit het keuze menu
Selecteer de betreffende bladwijzer en klik op invoegen.
De tekst wordt nu als een hyperlink ingevoegd.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
De menu onderdelen kunnen bij mij iets anders zijn omdat ik met word 2003 werk!!

Succes ermee.

• pea992
bedankt! dan vrees ik dat ik met zo'n work-around aan de slag moet....

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ik snap eigenlijk niet eens wat je bedoelt met 'kop nodig hebben om hyperlinks te maken'en 'Hyperlinks kunnen kennelijk maar naar een beperkt aantal stijlen gemaakt worden, waaronder koppen'. Bedoel je dat je een index e/o inhoudsopgave wilt generen mbt opmaakprofielen? Dat kan namelijk met ieder wilekeurig opmaakprofiel :?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• pea992
Nee, wat ik bedoel is dat je HIER in de tekst een aanklikbare hyperlink maakt naar een andere plaats in het document. Als je een stukje tekst selecteert, rechts klikt > hyperlink maken, dan kun je kiezen "plaats in dit document". De enige plaatsen die word 2000 (h)erkend als link plaatsen (zeg maar anchors) zijn de default KOP stijlen, dus geen andere stijlen. Wat ik dus wil, is een nieuwe stijl maken (via opmaakprofielen) waarmee je ook zo'n link kunt maken. De oorspronkelijke KOP stijlen wil ik niet bewerken (is niet handig op mijn werk). Daar loopt het dus vast, ik kan niet een nieuwe stijl maken die voor word voldoende lijkt op zijn eigen kopstijlen om daarnaartoe zo'n hyperlink te maken. Van skate master begrijp ik dat ik niet de enige ben die er op vastloopt...

Verwijderd

euh je kunt toch ook een bookmark plaatsen en daar naar linken?

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:50

skate master

Autodesk Educator Expert

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:50:
euh je kunt toch ook een bookmark plaatsen en daar naar linken?
Dat komt toch op het zelfde neer als wat ik heb gepost!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ik heb er ook nog even naar gekeken maar zo te zien is er niks aan te doen. De headings zijn ingebouwde opmaakprofielen en voorzover ik het kan zien niet te emuleren. Dus of een apart sjabloon met aangepaste profielen of de methode van skatemaster.

Ik kende dit gebruik van hyperlinks eerlijk gezegd niet, dus heb ik maar een macrootje in elkaar gedraaid om aan elk voorkomen van een opmaakprofiel een bladwijzer toe te kennen:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Sub MaakBladWijzersVanOpmaakprofielen()
    'roep hier voor elk opmaakprofiel maakbladwijzer aan
    MaakBladwijzer "profiel1"
    MaakBladwijzer "profiel2"
    'etc etc
End Sub
Private Sub MaakBladwijzer(OpmaakProfiel As String)
    On Error GoTo fout
    Dim rTekst As Range
    Dim strBNaam As String

Set rTekst = ActiveDocument.Content
    With rTekst.Find
        .Text = ""
        .Replacement.Text = ""
        .ClearFormatting
        .Style = OpmaakProfiel

While .Execute
            If Len(rTekst.Text) > 1 Then
                strBNaam = rTekst.Text
                If Len(strBNaam) > 15 Then
                    strBNaam = Left(strBNaam, 15)
                Else
                    strBNaam = Left(strBNaam, Len(strBNaam) - 1)
                End If
                ActiveDocument.Bookmarks.Add Range:=rTekst, Name:=strBNaam
            End If
        Wend
    End With
    Exit Sub
fout:
    MsgBox Err.Description
End Sub

mét disclaimer: soms levert dit een ongeldige naam voor een bladwijzer op, bv als er bijzondere tekens vooraan in de alinea staan. Maar, hé, er moet wat te vervolmaken overblijven ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1