Toon posts:

[XP] XP CD boot niet, andere DOS cd wel*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn WinXP Cd wil op mijn Pc niet booten. Op een andere Pc doet 'ie het wel. Een Dos bootable Cd kan ik wel booten. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik gebruik een Samsung CD/DVD SH-162C en een Asrock K8Upgrade-VM800 moederbord (specially designed for Windows!).

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
misschien je cdrom lezer gaar? pakt die andere cds wel?

Is het een kopie of een origineel? Je boot sequence zal wel goed staan want je verteld dat hij met een bootable dos cd wel kan booten.

Verwijderd

Topicstarter
De Cdrom speler is nieuw, net als de rest, ga er dus even van uit dat 'ie niet gaar is.

Het vreemde is, in mijn ogen althans, dat ik de Dos bootable Cd zelf brand en dat de XP Cd een werkkopie is op dezelfde brander gemaakt. Volgens experts kon het daar wel eens aan liggen en zij raadde me aan op de allerlaagste snelheid te branden. Zonder resultaat. Volgens mij een broodje aap verhaal, want die Dos bootable Cd brand ik tenslotte ook op de hoogste snelheid. En alles op dezelfde brander, met dezelfde CD-R's.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels is het mij wel gelukt en lag het aan de bootsector van de XP Cd. Om de een of andere reden moet mijn speler die niet.

Wat heb ik gedaan. Met IsoBuster de bootsector van de WinXP CD afgehaald en vervolgens met Nero een Boot Cd gemaakt. De gerippte bootsector is ook weer de nieuwe bootsector en de data van de XP Cd is ook weer de data. Enige verschil is dat je wat opties kunt meegeven voor het bootgedeelte. In ieder geval No-emulation, een veldje van 1 op 4 gezet en verder alles aangevinkt. Deze wijsheid vond ik op internet bij info over het maken van een slipstream cd. In ieder geval werkte het voor mij. Ook een tweede boot Cd gemaakt volgens de receptuur van Bart werkt wel.

Iedereen bedankt voor de medewerking.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 09:25:
Inmiddels is het mij wel gelukt en lag het aan de bootsector van de XP Cd. Om de een of andere reden moet mijn speler die niet.

Wat heb ik gedaan. Met IsoBuster de bootsector van de WinXP CD afgehaald en vervolgens met Nero een Boot Cd gemaakt. De gerippte bootsector is ook weer de nieuwe bootsector en de data van de XP Cd is ook weer de data. Enige verschil is dat je wat opties kunt meegeven voor het bootgedeelte. In ieder geval No-emulation, een veldje van 1 op 4 gezet en verder alles aangevinkt. Deze wijsheid vond ik op internet bij info over het maken van een slipstream cd. In ieder geval werkte het voor mij. Ook een tweede boot Cd gemaakt volgens de receptuur van Bart werkt wel.

Iedereen bedankt voor de medewerking.
Vind dit erg knap : Met IsoBuster de bootsector van de WinXP CD afgehaald.

Zou je dat willen uitleggen ? Mischien ook handig voor later als iemand zoekt met zelfde probleem.