Toon posts:

impedantie en speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een stereo van Panasonic met Prologic (5 speakers aansluitbaar) en wil daarop slechts twee speakers aansluiten. Op de achterkant van de stereo staat minimaal 8 ohm aangegeven, terwijl de twee speakers (deze zijn niet de originele) ieder 6 ohm zijn.

Uit de lezing in de FAQ heb ik begrepen dat je met zo'n opstelling de versterker van de stereo opblaast. Echter, ik las ook: "Wanneer je 2 luidsprekers op een stereo-versterker aansluit, hoef je niet te lette op de impedantie van deze luidsprekers".

Een beetje vreemd omdat de achterkant van de stereo minimaal 8 ohm vraagt voor iedere speaker. Ik ben maar een newbie op hifi-gebied en weet dus niet hoe of wat te doen.

Kan iemand mij aub vertellen of het mogelijk is om de 6 ohm speakers veilig aan te sluiten op deze stereo?

Merci!

Verwijderd

Dit is al zo vaak voorbij gekomen. :/

Ja, waarschijnlijk kan het wel, nee ik kan je geen garantie geven. Die impedantie is maar een gemiddelde waarde, daarbij zal de versterker het vast wel kunnen hebben zolang je niet op hoge volumes draait.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 00:55

Jag

6 Ohm zal hoogstwaarschijnlijk geen problemen geven. 4 Ohm soms wel op versterkers die er niet op bedacht zijn, maar meestal gaat dat ook gewoon goed. Dus ik zou me er niet druk om maken.