Toon posts:

Probleem met capturen van video met JVC-GR-DF540

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

momenteel heb ik een JVC -GR-DF540 mini DV Camcorder. Deze heb ik middels een Firewire (1394 PCI kaart) aansluiting aan mijn PC gekoppeld. (CPU 2 Ghz, 1024 MB intern geheugen, Matrox 450 Millenium grafische kaart, 80 GB harddisk). Telkens als ik met Pinnacle of met Movie Maker werk, dan stopt het capturen van video er na een tijdje (max. 1 minuut) mee, of doet de programmatuur vanaf het begin helemaal niets !!

Wie weet, of heeft ooit hetzelfde probleem gehad, wat ik moet doen?

Ik ben erg benieuwd want ik weet me geen raad !! Erg zonde heb je een dure digitale camcorder kan je er niets mee op je PC.

Alvast bedankt.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Ik heb geen idee, maar je mag niet je topic zo snel schoppen hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die me kan helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is nu dat ik een opname kan starten m.b.v. Adobe Premier LE 6.0, maar dat deze er ook zonder aantoonbare reden af en toe gewoon mee stopt. Ik heb geen conflicten met mijn Firewire kaart. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

Baal er flink van want ik kan nu geen gebruik maken van de gemakken van een digitale camera.

Verwijderd

Topicstarter
Schop !!

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds niemand?

Verwijderd

Jawel. Sorry heb je topic nog niet eerder gezien. Check eens welke chipset er bij je firewire kaartje hoort. Indien dit van Via is, probeer eens een andere firewire kaart. Via heeft namelijk nogal eens problemen met diverse camera's. Als het mogelijk is, probeer dan ook eens om bij iemand anders de camera aan te sluiten. Als dat ook niet lukt, dan misschien eens kijken of je hem terug kan sturen naar JVC (nadat je een andere kabel hebt geprobeerd natuurlijk).

Verwijderd

Topicstarter
VIA IEEE 1394 Bus host controllers FW001

Dit is de FireWire kaart. Ik heb alleen zo gauw geen andere. Zijn er meerdere mensen die er last van hebben i.c.m. een JVC GRDF540?

Zo ja, wat hebben jullie gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Schop !

Verwijderd

Wat betekent dit en waarom moet dit in een topic 4 keer herhaald worden?

Verwijderd

Topicstarter
Er reageert namelijk niemand en dan komt de thread bovenaan in de active topics lijst.

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:48

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Inderdaad gewoon een ander firewirekaartje halen dus.
NEC, Agere(Lucent) en Texas Instruments chips werken goed
Firewire poort op een Audigy kaart ook trouwens

Maar, je hebt wel een merk camera gekozen dat zich niet erg aan de standaard houdt.

Ik heb zelf een Samsung DV camera en die werkt ook op een VIA chip zonder problemen.

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat gaan we dan maar eens proberen.

• mamahuhu
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-02 16:10
Ik heb problemen gehad met mijn Sony DV cam dat er na een willekeurig periode 'lost frames' waren en het capturen stopte. Dit was op te lossen door een hardware profiel aan te maken waar ik alle overhead (USB ports etc) verwijderde en virusscanner/firewall etc uit. Zou je ook kunnen proberen.

Inmiddels wat geheugen bijgeplugd (nu 768 MB) en nu werkt het perfect (AMD 1.9GHz).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf een 1024 MB geheugen en een AMD 2300+ processor...Zou voldoende moeten zijn toch?

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels een Pinnacle 500 USB gekocht maar het probleem doet zich nog steeds voor. Daarnaast heb ik ook om beurten de software geinstalleerd (Pinnacle 8/9 en 10 !!) om te kijken of het nu wel werkte, maar op beide PC's doet de camcorder het steeds maar een paar minuten en dan hangt ie !

Hoe zou dit kunnen komen?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee?

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Probeer eens met een ander programma te capturen en te kijken of je daar ook het probleem mee hebt. Zelf gebruik ik altijd Scenalyzer (http://www.scenalyzer.com/download.html voor een demo), maar je kan het ook proberen met windows movie maker.

Als die hetzelfde probleem hebben ligt het in ieder geval niet aan de manier van capturen.

btw, iets minder vaak een schop geven zou geen kwaad kunnen, als iemand een antwoord heeft wordt er wel gereageerd

[ Voor 15% gewijzigd door Walkman op 04-01-2006 13:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goed het probleem is inmiddels opgelost.

Raar maar waar, maar hij doet het niet met Pinnacle 8, niet met Pinnacle 10, maar wel met een specifieke versie van 9, namelijk 9.0.8 Elke andere versie geeft problemen. Dus ik kan nu eindelijk aan de slag om leuke filmpjes te maken !!! Iedereen bedankt voor het meedenken, en wat mij betreft kan dit topic dicht.
Pagina: 1