Toon posts:

Nieuw render- en gamesysteem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een systeem dat goed is voor 4-5 jaar waarmee ik snel kan renderen en ook wat kan gamen. In de veronderstelling daarvan ga ik voor een dual-core. Is het de moeite om te wachten tot amd DDRII zal ondersteunen en zal dit snelheidswinst opleveren want ik kan daar maar geen opinies over vinden.

Dit heb ik In gedachten:

MOBO:
Vereisten

Pci express, SATAII, dual core ondersteuning,gigabit lan, 4gb geheugen, i1394a,

pci slots vrij liefst 3 voor pci kaart i1394b en eventueel tv kaart. en eentje over voor....

Keuze:
A8N32-SLI Deluxe
http://www.asus.com/produ...3=0&model=744&modelmenu=1

probleem: Als ik naar de connectors kijk kan ik maar geen kast vinden die de overeenkomste I/O heeft... Is dit normaal of zijn er verschillende platen meegeleverd voor de achterkant van je kast die de juiste gaatjes heeft voor het moederbord (die dubbele lan past nergens).

alternatief: een mobo die geen sli heeft maar minstens even snel is mag ook maar moet dan wel evenveel features hebben;

PROCESSOR
amd X2 4400
reden max budget 500 euro die past er juist in.

VOEDING
TAGAN 580W TG580-U22 Voeding
reden: weinig weet over voedings, goede reviews over gelezen ondersteunt 4sata en 2pci expres kaarten
nadeel: duur, eventueel fanless design maar ik twijfel eraan om een te vinden met identiek vermogen.
vraag? past die voor een AMD??
alternatief: ZALMAN 400W PSU Silent

GEHEUGEN
2x CORSAIR 512MB XL PC3200

VIDEOKAART
ati x1800xt inafwachting })

OPTISCH
plextor DVD-RW Zwart/WIT 16X PX-716A Retail

KAST
Geen idee voorstellen meer dan welkom....
deze heeft voorkeur maar ik weet niet of alles erinpast
http://www.antec.com/productImageBack.php?ProdID=91550#

Hard disk
maxtor 250gb 16mb buffer

_/-\o_

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Lijkt me prima toch?

Let er wel op dat TAGAN's niet bedoeld zijn als ventilatie van je kast, dat zeggen ze zelf ook op hun homepage. Daarom zijn ze ook zo stil. Bij een verhoging van de temperatuur gaan de fan's niet harder draaien, omdat ze gestuurd zijn door de belasting. Dus let daar op en zorg dus voor een extra out-take koeler als het wat warmer wordt binnen. En waarom een 580 watt, wat ben je van plan? Ik heb hier veel meer lopen op een u22-480 watt. Ik vind het wel een top voeding tot nu toe.

[ Voor 6% gewijzigd door maratropa op 10-11-2005 00:21 ]

specs

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 02:56

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:16:
probleem: Als ik naar de connectors kijk kan ik maar geen kast vinden die de overeenkomste I/O heeft... Is dit normaal of zijn er verschillende platen meegeleverd voor de achterkant van je kast die de juiste gaatjes heeft voor het moederbord (die dubbele lan past nergens).
Zo te horen heb je nog niet vaak zelf een computer gebouwt. B) Want het is eigenlijk standaard dat je bij je moederbord een speciale plaat meegeleverd krijg voor de achterkant van je kast. Deze kun je zo in iedere standaard ATX (geloof ook BTX) kast klikken.

Verder ziet je setup er wel redelijk goed doordacht uit, heb nog wel een paar puntjes waar je over na zou kunnen denken:
  • Voeding lijkt mij ook aan de zware kant, warom niet gewoon een TAGAN 480W TG480-U22
  • Opzich is 2x512MB voldoende maar aangezien er al wat nieuwere games zijn die baat hebben bij meer geheugen en je aangeeft te willen gaan renderen, raad ik je aan om voor 2x 1024MB te gaan
  • Misschien kun je beter een RAID setup draaien met 2 HDD's of 3 HDD(in RAID 5) zodat je wat meer zekerheid hebt en niet opeens bij een HDD crash al je bestanden kwijt bent. En in het geval van een raid 5 setup ook nog wat snelheids winst hebt.
  • Ik weet niet of je vaak DVD's of CD's 1 op 1 kopierd maar als je dit regelmatich doet is het aan te raden om voor iets van 20euro een extra DVD-Rom speler in je computer te zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Tweak-Freak op 10-11-2005 01:11 ]

Verwijderd

waarom geen 7800 gt (x)

lijkt mij beter...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de opbouwende kritiek

Ik denk misschien om een paar wijzigingen door te voeren..

Voor de kast:
http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=11050#
met ingebouwde voeding:Antec's latest ATX12V v.2.0 power supply designs for full forward and backward compatibility with ATX form factors

Is die evenwaardig aan die Tagan?

Voor het geheugen:
OFwel
2x CORSAIR TWINX Matched DDR 1024MB (2x512MB) 400Mhz PC3200 CAS2 HSP = 266 euro
OFwel
2x ofwel 4x CORSAIR DDR 512MB 400Mhz PC3200 HSP XL eXtra Low Latency = 220/440 euro ????
OFwel
4xCORSAIR DDR 512MB 400Mhz PC3200 HSP = 276 euro

Voor de kaart een ati omdat ik gebruik wil gaan maken van avivo hun nieuwe technologie.

Op aanraden van tweak freak
een raid opstelling met
2x WESTERN DIGITAL 250GB-KS 16MB SATA300 7200RPM

Graag had ik wat meer info gekregen over het geheugen die de verschillen kunnen verklaren... o
Op de site van corsair raden ze Corsair XMS-3500LL PRO voor ASUS A8N32-SLI DELUXE/WIFI and A8N32-SLI DELUXe maar die heeft mijn dealer niet of nog niet...

Proc
Is de bijgeleverde koeler voldoende of beter een extra koeler te kopen van zalman.

Een dvd lezer heb ik niet echt nodig voor een op een kopie die komt er later mss bij om de kosten te drukken.(kleine beetjes helpen )

Hopelijk zie ik niets over het hoofd en past alles goed bij elkaar zodat ik niet voor onaangename verrassingen kom te staan.
Ik ben niet echt van plan om direct te gaan overklokken, ik wil gewoon een stabiel en uit de doos snel systeem maar mss toch de mogelijk behouden.

dank voor de reacties _/-\o_ :7

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:33
Ik zou wat geheugen betreft voor twee 1GB DIMM's gaan, zeker niet vier 512MB'ers.

Dan houd je én twee sockets vrij voortoekomstige upgrade's én houd je geld over voor andere onderdelen (b.v. betere koeler, hoewel de met heatpipes uitgeruste boxed koeler bij de 4400+ ook zeker geen suf ding is). Daarnaast kun je met 1T draaien wat weer een paar procent performancewinst kan opleveren (niet dat het merkbaar is, maar alles kán helpen)

Let er overigens wel op dat je met een RAID0 opstelling een iets verhoogd risico hebt om al je data kwijt te raken. Je zou beide disken ook afzonderlijk kunnen indelen en zo OS, page- en scratchfile's, data en applicaties slim verdelen over beide disken. Plus dat je belangrijkere bestanden veiliger kunt stellen door daarvan een kopie op de andere disk te plaatsen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1