dell inspiron 2200 werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
Ik heb een probleem met mijn laptop, de dell inspiron 2200. Ik heb deze 4 maanden geleden gekocht, en na 3 maanden en 1 week weigerde hij verder te functioneren. Oftewel, de batterij laadt niet meer op. Dit zou door een 4 tal dingen gebeurd kunnen zijn:

1: probleem in de adapter
2: probleem in de batterij
3: probleem bij de aansluiting naar het moederbord (waar de kabel dus in de laptop gaat)

Ik heb geprobeerd om de laptop op te starten zonder batterij, maar dit mocht niet baten. Ook heb ik met zo'n doorlek dinges gekeken of er nog stroom over liep, en ook hier was verder niets opmerkelijks te melden. Ik heb dit vergeleken met andere adapters, zoals die van mijn mobiel. Zat niet veel verschil in, op de waardes na. Ik ben dus bang dat het intern zit, maar heb totaal geen idee waar ik aan toe ben of wat ik moet doen.

Heb verder nog wel een mail gestuurd naar dell customer service, maar dit leverde niets op.

Misschien is hier iemand die mij kan helpen? Zou zeer gewaardeerd worden _/-\o_

www.retroforum.nl

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10-2025
Je moet zo-wie-zo de tech support bellen, anders zal er niet veel gebeuren.

Als je voor 15:00 uur belt wordt de volgende werkdag - afhankelijk van je garantie - óf het moederbord vervangen, óf de laptop opgehaald en dan ben je hem een dag of 4-5 kwijt.
Maar het kan ook zijn dat ze op de tech support twijfelen en je eerst een andere power-module opsturen om even te testen. Lost dat niks op, weer even bellen, dan wordt het mobo vervangen.

Kepi_nl

• MiStErMaNiAc
Maar wat nu als de garantie al verlopen is?

www.retroforum.nl

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10-2025
Ik ging er van uit dat je hem 4 maanden geleden nieuw had gekocht. De 2200's zijn vrij recent, weet je 100% zeker dat er geen garantie op zit?

Hoe dan ook, ik zou toch even de tech support bellen, kunnen ze iig wat testjes doen en evt een raming geven van de kosten voor een nieuw moederbordje (of wat er ook nodig zou zijn). Als die kosten te hoog uitvallen zou ik gaan zoeken op het net (ebay) voor de onderdelen die je nodig hebt..

Kepi_nl

• MiStErMaNiAc
rabor schreef op donderdag 10 november 2005 @ 12:32:
Ik ging er van uit dat je hem 4 maanden geleden nieuw had gekocht. De 2200's zijn vrij recent, weet je 100% zeker dat er geen garantie op zit?

Hoe dan ook, ik zou toch even de tech support bellen, kunnen ze iig wat testjes doen en evt een raming geven van de kosten voor een nieuw moederbordje (of wat er ook nodig zou zijn). Als die kosten te hoog uitvallen zou ik gaan zoeken op het net (ebay) voor de onderdelen die je nodig hebt..
had ik ook, maar de garantie was maar 3 maanden. :(

*heb ik overigens zelf voor gekozen, want wie gaat er nou vanuit dat er in het 1e jaar wat stuk gaat. Mijn pc waar achter ik nu typ, gaat meer dan 3 jaar mee, en daar is nog nooit wat mee gebeurt, op een defecte cd rewriter na. :/

ik zal iig tech support dan maar eens gaan bellen. Zit denk ik niets anders op.

[ Voor 6% gewijzigd door MiStErMaNiAc op 10-11-2005 21:54 ]

www.retroforum.nl