Toon posts:

[Battlezone 2] Mouselag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen...

Ik heb weer eens en lekkere oude game uit de ton gehaald, echter ... hij heeft enorme mouselag.

Ik heb een:

amd64 3000+
2Gb Kingsting pc3200
Geforce 6800GT 256
razer copperhead

De systeem specs zijn dus echt overkill voor BZ2, maar gek genoeg heb ik enorme mouselag, iets dat ik in andere games helemaal niet heb .. Battlefield 2 bijv loopt prima op hoogste settings.
Ik heb al gezocht op google en bz2 fora, maar het enige wat ik kan vinden is het upgraden van je videokaart... ik neem aan dat dat het probleem niet is.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-02 09:47

The Zep Man

🏴‍☠️

Oh, een golden oldie. :P

Ik had ook last van het probleem.

Oplossing: zorg dat je de laatste versie gebruikt (1.2 of 1.3 beta) en zet de process priority van bz2.exe op "Higher than normal".

Game on. :Y)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Verwijderd

Topicstarter
ey The Zep ...

Jazeker is het een golden oldy... geweldige game. Ik ken geen games die een dergelijk concept hebben eigenlijk, dat is best jammer! C&C Renegade heeft nml. geen building optie. Een game zoals Battlezone zou het tegenwoordig erg goed doen denk ik :).

Anyway ...

Ik heb geprobeerd wat je zei, maar ik merk echt geen verschil. Ik heb de 1.3 Public Beta geinstalleerd en process over "hoger dan normaa" en "hoger" gezet, maar ik merk echt 0,0 verschil.
De mouselag is metname vervelend in gevechten met andere voertuigen, die je dus voor geen meter kunt raken, omdat ze van links naar rechts gaan en andersom ... waardoor je muis te laat op de plek van bestemming is :) ... Ook is het plaatsen van buildings ff wat lastig. De crosshair beweegt pas wanneer je met je muis al weer stil staat :(.

Ik heb ook een hackje gelezen dat je een mouse.cfg aanmaakt en die laat uitvoeren bij het opstarten van bzone ... dit las ik overigens in een Halo thread ... maar ook dat werkte niet, deze schakelde de acceleratie van Windows uit... Blijkbaar zorgde dat voor mouselag. Nog meer suggesties?

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik dacht dat het zou werken, aangezien dit vroeger mijn 'fix' was voor dit probleem. Ook weet ik zeker dat ik het vroeger met BZ2 had...

Ik lees net dit in de officiele FAQ. Gaat precies in op jouw probleem en geeft zelfs een oplossing. Probeer dat eerst is. :)

[edit]
Trouwens, het is een zonde dat er nog nooit een waardige opvolger is gemaakt (Battlezone 3) of een soortgelijk spel. Dit is gewoon de meest pure combinatie tussen FPS en RTS en smaakt naar meer. Een opvolger met state-of-the-art graphics, een meer 'solide' gevoel, meer details naar het FPS/RTS deel (meer wapens/opties voor FPS, uitgebreidere tech-tree voor RTS) en misschien een wat makkelijker te leren bediening voor de mensen die er nog geen ervaring mee hebben... :9~

[ Voor 43% gewijzigd door The Zep Man op 10-11-2005 13:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had die FAQ idd gelezen en het probleem dat daar geschetst wordt heeft volgens mij meer te maken met FPS problemen. Ik heb geen TNT en de settings die daar staan, staan bij mij niet in de registry, maar ... die vsync die staat wel in het nVidia control panel, dus ik heb een apart Battlezone 2 profile aangemaakt en alles op 'prestatie' gezet... verticale synchronisatie staat ook aan en alle bufferings staan uit... Maar in BZ wederom geen enkel verschil... misschien zit ik te zeiken en hoort er mouselag in het spel te zitten ofzo? Het is iig niet fijn spelen.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:22:
Ik had die FAQ idd gelezen en het probleem dat daar geschetst wordt heeft volgens mij meer te maken met FPS problemen. Ik heb geen TNT en de settings die daar staan, staan bij mij niet in de registry, maar ... die vsync die staat wel in het nVidia control panel, dus ik heb een apart Battlezone 2 profile aangemaakt en alles op 'prestatie' gezet... verticale synchronisatie staat ook aan en alle bufferings staan uit... Maar in BZ wederom geen enkel verschil... misschien zit ik te zeiken en hoort er mouselag in het spel te zitten ofzo? Het is iig niet fijn spelen.
Ik weet zeker dat ik die lag ook had en dat ik die op de één of andere manier had opgelost.

Ik installeer ergens deze week het spel wel en kijk is wat rond. Misschien herken ik wat. :X

Pagina: 1