Toon posts:

Freecom VS80 wordt niet herkend in Windows 2k3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Freecom VS80 DLT drive aangesloten op een Adaptec 2120S scsi controller icm met twee 15k harde schijven. Alle SCSI-ID's staan goed en de schijven + tapestreamer worden herkend in de Bios van de 2120. Hij boot van de RAID-1 array en komt (snel) in Windows2k3.
Alleen de Tapedrive wordt niet herkend in Windows (apparaatbeheer). Ik heb al een aantal verschillende ID's geprobeerd, zonder succes. Ook de "Controller SCSI Channel Termination" heb ik op "auto mode" en "disabled" gehad ook zonder succes.
De kabel is voorzien van een LVD/ES terminator dus ik kom er niet meer uit waarom het niet werkt..

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
Nog even een kleine update
Het ligt in ieder geval niet aan de kabel

8)7 {edit} ik stond blijkbaar als iemand anders ingelogt.

[ Voor 34% gewijzigd door Gamerkoe op 10-11-2005 00:18 ]

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Verwijderd

Topicstarter
Gister contact gehad met freecom. Allerlei opties wat het zou kunnen zijn nagelopen maar dit had ik allemaal al een keer geprobeerd. Na elke reboot ben je er al met al wel een tijdje zoet mee. Ik heb de tapestreamer nu rechtstreeks op een controller gezet. De SCSI schijven heb ik er af gehaald, en Windows 2k3 geinstalleerd op een IDE schijf. Hij werkt nu nog steeds niet.. iemand???

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:12
Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je een raidcontroller gebruikt. Disks worden namelijk ook niet herkend door het OS totdat je een array aan maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Solved.. onder windows xp werd hij gewoon herkend. Array weer opgebouwd en drivers updaten.