Toon posts:

VMware workstation naar VMware GSX op Domeincontroller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nadat ik VMware workstation had geinstalleerd op een kale Windows 2003 server DCPROMO gedraaid en van de Server een Domeincontroller (DC) gemaakt.

Nu wilde ik laatst VMware GSX gaan installeren op de DC. De setup waarschuwde mij dat ik reeds VMware workstation geinstalleerd had en dat ik die eerst moet verwijderen voordat ik GSX kan installeren.

Goed,
Control panel > Add/Remove software > uninstall VMware Workstation.

De setup begint dan en wordt afgebroken omdat je VMware Workstation niet kan installeren op een DC.

Ik wil dus graag naar GSX, moet daarvoor VMware workstation uninstallen, maar krijg VMware workstation niet gedeinstalleerd omdat ik van de server, na installatie van VMware workstation, een DC heb gemaakt.

Heeft iemand een idee hoe ik, zonder mijn DC te moeten "demoten", VMware workstation gedeinstalleerd krijg??

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:17

rammes

koekebakker 1e klas

als je dit soort software gebruikt heb je denk ik ook de licenties? dan zou ik gewoon support bellen, ze kunnen je daar dan goed mee helpen. ik zou zelf zo ook geen oplossing weten.

Ik zou het doen!

Verwijderd

Topicstarter
Subtiel Kickje

Verwijderd

Met VMware contact opnemen dus, als je er nu nog last van hebt. Lijkt me dat ze dit scenario toch ooit wel eens getest zouden moeten hebben.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik zou ook contact opnemen met VMware. Daar heb je immers een boel geld voor betaald. Maar waarom installeer je uberhaubt GSX server op een domaincontroller? Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk. Ik vind het nooit slim om dit soort applicatie op DC's te installeren.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

VMware GSX kan niet geinstalleerd worden op een DC. Het heeft dus geen zin dat je workstation probeert te desintallen.
Pagina: 1