Toon posts:

[VB.NET] LPT-poort aansturen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey iedereen,

Ik heb heel veel gezocht op verschillende forums maar heb nergens het antwoord gevonden dat ik moet hebben.

Ik heb zelf een bediening gemaakt die zou moeten dienen om een spel te besturen.
Mijn vraag is kan ik door D0 een continue spanning van 5volt laten stromen?
En is het mogelijk om uit te lezen of er op de andere 7 pinnen een signaal binnen komt?

D0 zou dienen als voedingsbron voor mijn bediening (geen verbruikers enkel schakelaars) en bij het indrukken van een schakelaar zou de 5volt door een van de andere 7(D1,D2,D3... moeten teruggezonden worden.

Concreet ben ik opzoek naar een manier om dit te doen in VB .NET 2005.
is er iemand die mij een doorslaggevende hint kan geven?

Alvast bedankt _/-\o_

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat heb je zelf al gevonden en geprobeerd? Ik kom met [google=vb.net lpt port library] al een paar veelbelovende links tegen, en met het uitbreiden van die query kom je vast nog wel wat meer dingen tegen. ;) Zie ook P&W FAQ - De "quickstart".

Ik pas ook even je titel aan, zodat de taal erin staat. Doe je dat de volgende keer zelf even? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

niet helemaal wat jij zoekt, maar misschien een duwtje in de goede richting : www.tinus-online.nl > klik op room control :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tinus op 09-11-2005 23:21 ]

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al verschillende progies geinstalleerd die normaal in Vb .net 2005 zouden moeten werken maar deze doen direct beroep op dll's. die niet aanwezig zijn in .net zelf nog in win xp 64 bit.

code heb ik nog niet kunnen ontwerpen aangezien ik niet weet wat ik precies moet gebruiken om een pin aan te sturen.

ik ga dadelijk de geposte links controleren en idd google is goed maar de juiste zoekterm vinden is soms moeilijk, en soms kom je er gewoon niet.

nu heb ik de links gezien en duidelijk heb ik de meeste pagina's al bekeken. toch bedank maar niet echt wat ik zoek.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 23:26 ]

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Ik weet dat .NET 2.0 ondersteuning heeft voor RS-232 (waar 1.0 dit niet heeft).
hoe het met de parallelle poort zit weet ik niet, maar mss vind je wel iets.

als dat niet werkt ben je enkel en alleen aangewezen op die DLL's of evt libraries.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Verwijderd

Topicstarter
frameworks 2.0 ondersteunt idd communicatie naar een seriele poort maar een parallelle poort niet.
het is idd te doen via dll's maar hier heb ik helemaal geen ervaring mee dus word wel effe heel hard zoeken...

toch bedankt

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-04 21:31

CodeIT

Code IT

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 11:38:
frameworks 2.0 ondersteunt idd communicatie naar een seriele poort maar een parallelle poort niet.
het is idd te doen via dll's maar hier heb ik helemaal geen ervaring mee dus word wel effe heel hard zoeken...

toch bedankt
Inderdaad, Framework 2 ondersteunt RS232 communicatie. Maar geen IO via paralelle poort. Via google kwam ik uit op: http://www.experts-exchan...Languages/Q_20818873.html waar de winio.dll genoemd wordt. Deze heb ik zelf als is gebruikt in een vb6 project. Dit kun je dus porteren naar vb.net.
Over die voeding van 5 volt uit je paralelle poort halen. Ik zou dit niet doen. Als de belasting te groot is blaas je je hele poort op. Met het aansluiten van een zelfgeknutseld iets, moet je heel voorzichtig zijn (eigen ervaring). Je hebt chipjes die je poort beveiligen. Ik weet alleen nu niet zo goed hoe deze heten.

• Thunderboy446
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2015
Ik heb zoiets ooit voorelkaar gekregen in visual basic 6.0
maar ik denk dat dat ook in .NET zou moeten werken

Ik had code van een kit van Velleman - K8000

Kijk op Velleman.be en dan bij downloads > K8000

daar stond dan vb code in waarmee het kon

Succes
Pagina: 1