Toon posts:

File-share Upload probleem: door firewall?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik maak veel gebruik van het uploaden van bestanden mbv zgn. file-sharing-sites (bijv. RapidShare.de, Yousendit.com, mytempdir.com, sendmefile.de etc.)
(Voor degenen die dit niet kennen: het is een soort virtuele hardeschijf waar je bestanden kunt uploaden en een ander ze kan downloaden.)

Sinds ik vandeweek McAfee Internet Security 2006 op mn PC heb geinstalleerd, krijg ik vrijwel iedere keer een foutmelding als ik wil uploaden.
Kan dit met de instellingen van de firewall te maken hebben?
Downloaden gaat wel goed,
Ook uploaden en downloaden via MSN gaat goed

Her en der uitzoekende heb ik het vermoeden dat ik beplaade poorten moet openzetten inde firewall ... maar welke poortnummers?
en gaat het dan om TCP/IP poort of moet ik de UDP-poort instelling wijzigen; of allebei?? en moet ik de incoming of outgoing ports aanpassen??

Als iemand de oplossing heeft, is die zeer welkom, want dit is super irritant...

Bedankt alvast!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 23:02 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heb je uberhaupt je firewall al eens uitgezet om te kijken of het dan weer wel lukt :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik inderdaad vergeten te vermelden in mn vorige post, maar ik heb het al geprobeerd met firewall op disabled.
Nu heb ik sinds ongeveer dezelfde periode ook een netwerk draaien (met router) ... kan het daar iets mee te maken hebben?

Af en toe lukt het om 1 bestand te uploaden, maar bij de volgende krijg ik een foutmelding van internet explorer en wordt explorer afgesloten...

Dit is het foutenrapport ... maar wat houdt dit in?

AppName: iexplore.exe AppVer: 6.0.2900.2180 ModName: msvcrt.dll
ModVer: 7.0.2600.2180 Offset: 0003641a

Groeten en vast dank voor de hulp ...

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
daar kan het mee te maken hebben ja.
in dat geval moet je de poorten zowel op de router als op je locale firewal los zetten.
om welke poorten het dan gaat wil google je vast wel vertellen, of de betreffende site, want ik heb echt geen idee welke poorten daarvoor gebruikt worden.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:44:
ja dat heb ik inderdaad vergeten te vermelden in mn vorige post, maar ik heb het al geprobeerd met firewall op disabled.
En de uitkomst was dat het dan nog steeds niet lukte :?

Verwijderd

Topicstarter
ja ...sorry voor de onduidelijkheid: met firewall uit lukt het dus nog steeds niet :(

Ik heb net even gezocht of ik wat info over de juiste poorten kan vinden, maar kom er niet 123 bij de juiste informatie uit... weet iemand dit toevallig uit zn hoofd?

Ik moet dus het nummer van de port hebben die het uploadverkeer regelt naar file-storing-sites zoals www.rapidshare.de etc.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 23:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben er nog steeds niet uit hoe dit op te lossen ... het is me duidelijk dat het met de instellingen van de router te maken heeft (de firewall heb ik uitstaan), maar ik heb geen idee welke port nu het uploadverkeer naar http-file-storing-sites regelt.
Natuurlijk heb ik de handleiding vanm mn router ff nagekeken en het poortenoverzicht hier op het forum, maar ik kom er niet uit
Port 80 is het in elk geval niet, want dat heb ik geprobeerd en krijg nog steeds foutmelding van Internet Explorer als ik wil uploaden.

Is er iemand die me ff verder kan helpen?

• weijl
  • Niet online
jah, google!
ik denk niet dat het nu nog ons probleem is (imo dan).

op de sites van dergelijke progs zal vast wel gesproken worden over ports e.d.
ik wens je dan ook succes met je verdere zoektocht.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. tenzij dergelijke sites met programmatjes en dingetjes werken, zal een file uploaden gewoon over portje 80 gaan.
Ik denk dat het OF je router is, of iets gaars aan je PC.
Had je al eens ff en andere PC getest?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt al een behoorlijke zoektocht op google gedaan (ik snap ook wel dat je dat eerst moet proberen), maar word daar gewoon niet veel wijzer van; Wel heel veel info over poortinstellingen om uploaden naar FTP mogelijk te maken, maar niet naar HTTP....

Ik heb inderdaad ook al port 80 geprobeerd, maar dat loste het probleem niet op: internet explorer blijft dichtklappen zodar ik iets wil uploaden.

Dit heeft altijd goed gewerkt totdat ik n netwerk met router heb aangelegd. ... Ik heb dus sterk het vermoeden dat het hier toch iets mee te maken heeft...

Is er geen van jullie die tegen dit zelfde probleem aanloopt dwz iets willen uploaden naar HTTP via een PC die zich bevindt in een netwerkje met router???

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je een popup killer draaien
?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap waar je op doelt.
Ik heb wel een popup killer, maar die kan ik ook uitzetten als dat nodig is. Het is niet kunnen uploaden staat volgens mij los hiervan, want de sites die ik gebruik werken niet met popups.
Pagina: 1