Geïmproviseerde carkit

Pagina: 1
Acties:

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:20
Ik wil het volgende gaan proberen:

Ik heb in mijn auto 'ingebouwd' een fm transmitter, waarvan een draadje met een 3,5mm jackplug uit mijn dashboard tevoorschijn komt, om mijn mp3 speler via de autoradio (die geen line in heeft) te gebruiken. Nu heb ik een Nokia 6680 gekocht, waarop ik TomTom heb geïnstalleerd, en een universele autohouder. Ook heb ik bij de 6680 een headset gekregen die ik niet gebruik omdat ik het zwaar onhandig vind. Dus ik dacht:

Headset + schaar = Popport-plug + restafval

Ik wil dus een kabeltje maken die in mijn 6680 gaat en aan de andere kant twee 3,5mm jack female connectors voor de fm transmitter en een losse pc-microfoon die ik nog heb liggen. Op deze manier zou ik dus een hele goedkope carkit kunnen maken.

Twee vraagjes:

-1- Krijg ik geen last van rondzingen door de losse microfoon en de speakers van de audioinstallatie? (Hoe lost een carkit dit op by the way?)

-2- Hoe zou ik er het best een aan- en uitknopje in kunnen bouwen zodat ik (terwijl alle connectors zijn aangesloten) als ik het 'uit' zet mijn 6680 in luidsprekerstand voor TomTom kan gebruiken en tegelijkertijd radio kan luisteren, en dat ik het zodra ik gebeld word 'aan' zet en mijn telefoon gesprek via de fm transmitter op de radio zet?

Verwijderd

1) Wordt dit niet gedaan door het geluid dat uit je boxen komt een beetje te "verlaten" (bvb 0,2 seconden te laten na-ijlen)
Het is ook een beetje mikken hoe je de microfoon richt ivm interferentie enzo

2) Volgens mij is dit niet mogelijk. Dit omdat bij het inbrengen van je headset er een contactje open gaat en de luidsprekerstand uitschakelt

Je kan natuurlijk wel een goedkoop fm-ontvangertje op de kop tikken en een goedkoop mengpaneeltje en dit aan je fm-zender hangen :p
Of een goedkope autoradio die tegelijkertijd muziek kan draaien en zijn line-in versterkt (als dit bestaat)

nice projectje btw :)

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:55:
...............
Of een goedkope autoradio die tegelijkertijd muziek kan draaien en zijn line-in versterkt (als dit bestaat)

nice projectje btw :)
Denk dat je dan eerder een radio met mic. input moet hebben, ken er geen die line tegelijk kan afspelen met radio... maar eigenlijk ook nooit over een car systeem met mic ingang :P

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get