Toon posts:

E-ATX backwards compatible met ATX?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Het is misschien een domme vraag maar ik ben dus op zoek naar een mooie 1U behuizing voor een prive servertje die ik op 100mbit wil zetten. Nou kwam ik tijdens mijn zoektocht uit bij het volgende kastje:
Chenbro RM117
http://www.chenbro.com.tw...preview.php?pid=68&spec=1

Nou staat er dus bij ATX form factor dat hij voor Extended-ATX is (12"x13") en mijn vraag dus, is dit gewoon compatible met de huis, tuin en keuken moederborden die wij kennen? (MSI bijvoorbeeld, en dan full size bordje)

Alvast bedankt!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:32
Wat denk je zelf?
Zou men, omdat dat makkelijk is, verschillende moederborden verschillende bevestigingsgaten etc geven, of zouden ze moeilijk doen en er voor zorgen dat je zo min mogelijk met elkaar uit zou kunnen wisselen?

Daarnaast: je maakt mij niet wijs dat je dat met een simpele zoekopdracht niet zou kunnen vinden.
Goed, hij wil minstens 1 popup openen maar de aller eerste site die google je geeft bij "eatx compatible atx" had je het antwoord al gegeven...

[ Voor 5% gewijzigd door Paul op 09-11-2005 23:05 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:03:
Wat denk je zelf?
Zou men, omdat dat makkelijk is, verschillende moederborden verschillende bevestigingsgaten etc geven, of zouden ze moeilijk doen en er voor zorgen dat je zo min mogelijk met elkaar uit zou kunnen wisselen?

Daarnaast: je maakt mij niet wijs dat je dat met een simpele zoekopdracht niet zou kunnen vinden.
Goed, hij wil minstens 1 popup openen maar de aller eerste site die google je geeft bij "eatx compatible atx" had je het antwoord al gegeven...
De vriendelijkheid straalt er vanaf ... Toch bedankt voor je reactie. Ik heb even op google gekeken en het is dus over het algemeen wel backwards compatible, mits de ontwerpers van de case daar aan gedacht hebben. E-mail naar chenbro gestuurd met de vraag of die case backwards compatible is met atx.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is niet over het algemeen zo, het is gewoon zo. E-ATX is gewoon een ATX maar dan met een stukje extra. De ontwerpers van de kast hoeven niet te denken om hem ATX compatible te maken als hij al EATX is.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:32
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:22:
[...]

De vriendelijkheid straalt er vanaf ...
My bad, maar ik kan het niet echt hebben als mensen hun gezonde verstand niet gebruiken en hun helpdeskvraag zonder enige vorm van zoeken hier komen dumpen...

Je hebt nu 9 posts in 3 door jezelf gestartte topics, in 2 daarvan is de eerste reactie of je al gezocht hebt en eigen initiatief hebt getoond, in het derde is dat de 2e reply. Ik zou zeggen: trek je er wat van aan.

Lees ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) en andere faq's nog een keer door. Dan hoef je veel minder topics te openen omdat je het antwoord al lang en breed gevonden hebt, en als je er dan toch 1 moet openen, dan zijn mensen een stuk eerder bereid je te helpen omdat je (zoals de faq voorschrijft) aangeeeft wat je allemaal zelf al gedaan hebt om je probleem op te lossen.
GoT is _geen_ helpdesk.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:20
E-ATX is backwards compatible met ATX. De gaten zitten op de precies dezelfde hoogte, alleen loopt het zoveel inch door. Bij E-ATX heb je gewoon een rij schroeven achter extra nodig :).
Pagina: 1