Ik gebruik in linux bind om een om /fotos/ aan /home/www/fotos/ablums te koppelen, voor mijn website.
Het programma linpha laat deze ook daadwerkelijk zien. Nu was daar een tijd geleden een nieuwe versie van uit gekomen. en had ik naar mijn idee eerst umount /home/www/fotos/albums/ gedaan. Voordat ik /home/www/fotos/ naar /home/www/fotos.old.2 verplaatste. En de vernieuwede site op weer op /home/www/fotos/ terug heb geplaatst.
Je raad ik al ik gooide net eindelijk maar eens fotos.old.2 weg, en tot mijn verbazing zijn alle fotos verwijderd.
Ik heb nog niet goed gezocht, maar vind dit eigenlijk zo belangrijk (nog niet alle fotos zijn gebackuped) dat ik deze vraag stel voor echter eerst grondig gezocht te hebben.
Eigenschappen:
/fotos filesystem ext3 locatie /dev/hdg5
/home filesystem ext3 locatie /data/home (met bind)
/data/home filesystem ext3 locatie /dev/hde5
tool om alles weg te gooien: rm -r
Zijn mijn fotos op de een of andere manier nog te halen?
edit:
Sorry /fotos is geen ext3 bestand maar een reiserfs
edit2:
Sorry voor mijn rare reactie, was/ben nogal in paniek. Heb inmiddels het volgende gevonden en ben dit aan het proberen (maar het kopieeren van de schijf duurt vrij lang):
dd if=/dev/hda1 of=/tmp/backup.dsk
losetup /dev/loop5 /tmp/backup.dsk
reiserfsck --rebuild-tree --scan-whole-partition /dev/loop5
mount /dev/loop5 /mnt/tmp
Mocht iemand nog tips, of een beter idee hebben dan hoor ik dat graag!
Het programma linpha laat deze ook daadwerkelijk zien. Nu was daar een tijd geleden een nieuwe versie van uit gekomen. en had ik naar mijn idee eerst umount /home/www/fotos/albums/ gedaan. Voordat ik /home/www/fotos/ naar /home/www/fotos.old.2 verplaatste. En de vernieuwede site op weer op /home/www/fotos/ terug heb geplaatst.
Je raad ik al ik gooide net eindelijk maar eens fotos.old.2 weg, en tot mijn verbazing zijn alle fotos verwijderd.
Ik heb nog niet goed gezocht, maar vind dit eigenlijk zo belangrijk (nog niet alle fotos zijn gebackuped) dat ik deze vraag stel voor echter eerst grondig gezocht te hebben.
Eigenschappen:
/fotos filesystem ext3 locatie /dev/hdg5
/home filesystem ext3 locatie /data/home (met bind)
/data/home filesystem ext3 locatie /dev/hde5
tool om alles weg te gooien: rm -r
Zijn mijn fotos op de een of andere manier nog te halen?
edit:
Sorry /fotos is geen ext3 bestand maar een reiserfs
edit2:
Sorry voor mijn rare reactie, was/ben nogal in paniek. Heb inmiddels het volgende gevonden en ben dit aan het proberen (maar het kopieeren van de schijf duurt vrij lang):
dd if=/dev/hda1 of=/tmp/backup.dsk
losetup /dev/loop5 /tmp/backup.dsk
reiserfsck --rebuild-tree --scan-whole-partition /dev/loop5
mount /dev/loop5 /mnt/tmp
Mocht iemand nog tips, of een beter idee hebben dan hoor ik dat graag!
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 22:09 ]