Internetverkeer bijhouden; intern netwerk uitsluiten? *

Pagina: 1
Acties:

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-08 05:52
Ik heb hier een pc in een netwerk staan met 1 netwerkkaart.
Nu wil ik van deze pc het verbruik per dag kunnen zien maar alleen dat extern verbruik is en niet dat van lokaal netwerk verkeer.
Want dan krijg je een verkeerd beeld als er regelmatig bestanden worden versluist van de ene pc naar de andere pc.

Ik kan maar geen app vinden die dit kan. Wel genoeg apps die het voor een bepaalde netwerkkaart doen maar niet voor een bepaalde iprange(extern niet de 192. range) ofzo.

Mss kan iemand mij helpen.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 06:58

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Dit is wel een erg basic vraag hoor

Je had Dumeter wel kunnen vinden denk ik

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• mistercash
Die heb ik idd wel gebruikt, maar daar kan je maar kiezen welke netwerkkaart je wil monitoren.
Niet dat hij op een bepaalde netwerkkaart buiten de 192. range verkeer bijhoudt.
Dus verkeer dat bij mij naar internet gaat en niet naar mijn pc's op het lokaal netwerk.

Verwijderd

ik gebruik "EtherPeek 4.2.1.1" heet nu "EtherPeek SE"
http://www.wildpackets.co...eek/etherpeek_se/features

heb ff gekeken maar is niet makelijk om aan een demo of werkende vesie te kommen :|

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 22:08 ]

• rigermortis
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 22:35
ik heb zelf een poosje BWmeter gebruikt. link

Deze kan onderscheid maken tussen internet en netwerk verkeer.

ben met dit programma gestopt omdat deze zo af en toe er nog wel eens mee stopte en windows ff bleef hangen, gebruik nu DUmeter weer omdat ik die netwerk/internet functie toch niet gebruik en net wat stabieler draait.

BWmeter is net zoals DUmeter niet gratis maar kost geloof ik $30.

Veel succes, mischien heb je er wat aan.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Lees deze even door: Internet verkeer tellen GEEN netwerkverkeer Verder pas ik je topictitel nog even aan om deze wat duidelijker te maken :)

[APP]Zoek prog om internet verkeer te meten > Internetverkeer bijhouden; intern netwerk uitsluiten? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Als je modem/router SNMP ondersteunt: MRTG of Paessler PRTG

• mistercash
rigermortis schreef op woensdag 09 november 2005 @ 22:20:
ik heb zelf een poosje BWmeter gebruikt. link

Deze kan onderscheid maken tussen internet en netwerk verkeer.

ben met dit programma gestopt omdat deze zo af en toe er nog wel eens mee stopte en windows ff bleef hangen, gebruik nu DUmeter weer omdat ik die netwerk/internet functie toch niet gebruik en net wat stabieler draait.

BWmeter is net zoals DUmeter niet gratis maar kost geloof ik $30.

Veel succes, mischien heb je er wat aan.
Dit is het programma dat ik zoek, zal het zelf moeten uitzoeken als hij blijft hangen of niet.
Maar voorlopig kan ik verder.

Bedankt iedereen.

• mistercash
Wil juist maar zeggen dat het programma nu al een maand loopt bijna en dat het nog niet 1x vastgelopen is en recource-gebruik valt ook goed mee.

Zeer handig programma.

Kun zelfs per poort bijhouden hoeveel traffic je hebt.
Dus handig voor ftp, http verkeer bij te houden.

Verwijderd

Probeer Trafmeter eens.. ik gebruik het al jaren.. kan je exact mee bepalen wat je wil meten.. free/shareware versie is dacht ik beperkt tot 3 rules, maar dat moet voldoende zijn voor wat jij wil.. na opgeven van je lokale ip-range kan je gewoon in 1 rule alle LAN-WAN verkeer meten oid..
Pagina: 1