Siemens SE515 icm Versatel

Pagina: 1
Acties:

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05-2025
Heej allemaal,

Heb pas een Siemens Gigaset SE515 gekocht via Ebay uit Duitsland met duitse firmware er op. Omzetten naar nederlandse firmware wil op een of andere manier niet lukken via het instellingen menu van de modem/router. (corrupt file ofzoiets)

1. Kan ik op een of andere manier toch de router 'flashen"?

Mn tweede probleem: ik kan met geen mogelijkheid verbinding maken met het versatel netwerk. De DSL led licht niet eens op. Instellingen zijn naar mijn mening correct. Is er toevallig nog iemand anders die gerbuikt maakt van een SE515 icm Versatel (dan zou je misschien de instellingen ff door kunnen sturen). of...

2. Weet iemand hoe ik de router wel aan de praat krijg met het Versatel. netwerk???

Groeten
Xander

Verwijderd

Tsja, zolang jij vaag blijft doen over wat er precies ingesteld staat kan niemand je helpen. Aan dat jij denkt dat alles correct ingesteld staat hebben wij natuurlijk niks. Als het correct is, zou het wel werken toch?

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
XyberBorg schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:13:
Heej allemaal,

Heb pas een Siemens Gigaset SE515 gekocht via Ebay uit Duitsland met duitse firmware er op. Omzetten naar nederlandse firmware wil op een of andere manier niet lukken via het instellingen menu van de modem/router. (corrupt file ofzoiets)

1. Kan ik op een of andere manier toch de router 'flashen"?

Mn tweede probleem: ik kan met geen mogelijkheid verbinding maken met het versatel netwerk. De DSL led licht niet eens op. Instellingen zijn naar mijn mening correct. Is er toevallig nog iemand anders die gerbuikt maakt van een SE515 icm Versatel (dan zou je misschien de instellingen ff door kunnen sturen). of...

2. Weet iemand hoe ik de router wel aan de praat krijg met het Versatel. netwerk???

Groeten
Xander
Je geeft zoals hierboven in de post reeds aangegeven weinig informatie.
Wat heb je zelf al ondernomen en wat zijn je instellingen.
En heb je zelf al gegoogled?

Je kunt de router flashen met de ned. firmware die je dient te downloaden.
De Gigaset SE 515 heeft een automatische scan mogelijkheid, die automatische de ADSL lijn scant en de juiste ADSL parameters configureerd. Deze optie werkt alleen met de ned. firmware.
Je kunt ook de SE515 handmatig instellen zie hiervoor de ned. beschrijving.

[ Voor 13% gewijzigd door donnervogel op 09-11-2005 22:07 ]

• XyberBorg
Heb zelf idd al gegoogeld, zonder resultaat. Kan instellingen voor KPN vinden, niet voor Versatel (alleen de duitse versatel, maar die maken weer gebruik van PPP en geen DHCP zoals hier)
Mijn huidige instellingen zijn: (kan zijn dat ik belangrijke info overgeslagen heb, ben nog n00b op dit gebied)

VPI / VCI:
0 / 32 UBR Without PCR

Connection Type
Bridging LLC/SNAP

Automatic Assined DNS
Enabled

ADSL Line Status:
Down

DHCP Server :
Enabled

Start IP Address : 82.172.230.2
End IP Address : 82.172.230.254

Leased Time :
Forever

• XyberBorg
niemand een idee?

• donnervogel
Nee, zolang jij zo weinig info geeft kan niemand je helpen!!
B.v. hoe is de router aangesloten aan je pc enz.
Wat is de kabellengte tot je splitter?
Welke lampjes branden er op je modem?
Welke OS heb je ge-installeerd.
Wat heb je zelf al ondernomen om het op te lossen.
Heb je de SE515 al bij iemand anders getest, of die daar funktioneert?
Heb je het ned. handboek van de gigaset gedownload. Ca 150 pagina's ca 3,25MB groot.
En de stap voor stap instructie precies opgevolgt.

Wat zegt b.v ipconfig /all (bij windows xp).

Je ziet er zijn een heleboel vragen en er zijn er nog meer.

[ Voor 3% gewijzigd door donnervogel op 10-11-2005 20:57 ]

• XyberBorg
Nou jah, denk dat ik al weet wat er aan de knikker is... Ik heb de SE515 gekocht met de wetenschap dat het een Annex A (analoog) modem was. De SE515i zou voor Annex B/U (ISDN) staan. Nu blijkt dat T-Com (internet van T-mobile in Duitsland), modem SE515 inkoopt en distriburteerd onder z'n clienten. Nu is het zo dat T-Com over ISDN- ADSL netwerken verloopt... 8)7

Met andere woorden... ik heb dus eigenlijk toch gewoon een SE515i in mijn handen, terwijl op de doos staat dat het een SE515 betreft. Pfff... kunnen ze dan niet gewoon SE515i op de doos zetten? :/

Naja, moet ik dat ding maar weer verkopen :-)

• donnervogel
XyberBorg schreef op zondag 13 november 2005 @ 02:02:
Nou jah, denk dat ik al weet wat er aan de knikker is... Ik heb de SE515 gekocht met de wetenschap dat het een Annex A (analoog) modem was. De SE515i zou voor Annex B/U (ISDN) staan. Nu blijkt dat T-Com (internet van T-mobile in Duitsland), modem SE515 inkoopt en distriburteerd onder z'n clienten. Nu is het zo dat T-Com over ISDN- ADSL netwerken verloopt... 8)7

Met andere woorden... ik heb dus eigenlijk toch gewoon een SE515i in mijn handen, terwijl op de doos staat dat het een SE515 betreft. Pfff... kunnen ze dan niet gewoon SE515i op de doos zetten? :/

Naja, moet ik dat ding maar weer verkopen :-)
Naja, aldoende leert men.
Als je, je vragen in dit topic eerder had gesteld, en ook samengevat, dan was er een beter antwoord/advies voor je uitgekomen. Zie je vragen d.d 25/10, 27/10 en 9/11 in dit topic.
Als je apparatuur koopt is het beter om alles van hetzelfde merk te kopen. Zodat je niet voor verassingen komt, dat e.e.a niet wil werken.
Pagina: 1