Toon posts:

IE7 team roept op tot stop 'IE-hacks'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals te lezen op de IEblog roept het Internet Explorer 7 team, als gevolg van het oplossen van renderbugs in IE7, op tot ofwel het verwijderen van Internet Explorer hacks, of het toevoegen van conditional comments, zoals:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<!--[if IE]>
<style>
#tralala
{
margin-top: -1.6em;
}
</style>
<![endif]-->

De volgende hacks zullen niet meer werken in IE7:
code:
1
2
3
4
5
html > body 
* html 
head:first-child + body
head + body
body > element

Het gaat om websites die zijn voorzien van een strict doctype! Websites met een transitional doctype worden in quirks-mode gerenderd.

Nogal een radicale aanpak, maar ik ben er zelf wel blij mee. Wat vinden jullie hiervan?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 21:11 ]

Verwijderd

perfect, werd tijd

ik denk dat de serieuze webdevver er weinig last van gaat hebben eigenlijk, die weten wel hoe je goed zonder hacks kan coden, bijv door idd cc's

vraag me af wat er met _width enzo gaat gebeuren, hoop dat ze er ook uit gaan

hoe minder bugs (hacks) hoe beter

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me ook af hoeveel websites er van strict doctype naar transitional doctype veranderen..

wel mooi om te zien dat IE7 het web een beetje op orde gaat maken :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 21:58 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 09:54

André

Analytics dude

Mjah, ik gebruik _width en html > body nog wel eens. Maar nu moet ik dat er uit slopen? Het gevolg daarvan zal zijn dat mijn website het wel in FF en IE7 doet maar niet in IE6. En voordat IE6 helemaal uitgefaseerd is ben je wel een paar jaar verder.

Eigenlijk krijg je dan IE6 hacks en goede code voor FF + IE7 :/

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ze zeggen juist dat je gebruik moet maken van conditional comments en niet meer van die hacks :D . Dat is wel een heel groot verschil met wat je in je TS hebt staan nu hoor. Conditional comments zijn juist gemaakt om dit soort onderscheid per browser te kunnen maken, dus dan moet je er ook gebruik van maken. De gewone hacks zijn inderdaad uit den boze.

[edit]
André schreef op woensdag 09 november 2005 @ 22:05:
Mjah, ik gebruik _width en html > body nog wel eens. Maar nu moet ik dat er uit slopen? Het gevolg daarvan zal zijn dat mijn website het wel in FF en IE7 doet maar niet in IE6. En voordat IE6 helemaal uitgefaseerd is ben je wel een paar jaar verder.
En daarom dus conditional comments ;) .

[ Voor 37% gewijzigd door Harm op 09-11-2005 22:05 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 09:54

André

Analytics dude

Harm schreef op woensdag 09 november 2005 @ 22:05:
Ze zeggen juist dat je gebruik moet maken van conditional comments en niet meer van die hacks :D . Dat is wel een heel groot verschil met wat je in je TS hebt staan nu hoor. Conditional comments zijn juist gemaakt om dit soort onderscheid per browser te kunnen maken, dus dan moet je er ook gebruik van maken. De gewone hacks zijn inderdaad uit den boze.
Dat zegt hij toch ook?
[edit]

[...]
Maar kan ik met conditional comments onderscheid maken tussen IE7 en IE6?
Ja dus.

[ Voor 82% gewijzigd door André op 09-11-2005 22:09 ]

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

Ik vind het prima als IE7 hacks negeert, en als de css zoals die er staat dan ook correct gerenderd wordt word ik helemaal blij ;) Als je andere hacks nodig gaat hebben zou het vrij hopeloos zijn natuurlijk. Maar laat ik niet gaan zwartkijken nu :P

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:42

Cyphax

Moderator LNX
Clay schreef op donderdag 10 november 2005 @ 09:15:
Ik vind het prima als IE7 hacks negeert, en als de css zoals die er staat dan ook correct gerenderd wordt word ik helemaal blij ;) Als je andere hacks nodig gaat hebben zou het vrij hopeloos zijn natuurlijk. Maar laat ik niet gaan zwartkijken nu :P
Dat lijkt me ook eerder realistisch risico inschatten dan zwartkijken. Aan de andere kant zou MS zichzelf wel enorm voor lul zetten als IE7 de standaarden niet tenminste behoorlijk goed implementeert.
Als ze het goed doen krijg ik zin IE6 gewoon te negeren vanaf dat moment.

Saved by the buoyancy of citrus

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 13:13
Ik vind de term 'hacks' nogal verwarrend. In principe is het gewoon gebruik maken van syntax welke IE6 niet ondersteund, en daardoor genegeerd wordt.
IE7 zal deze syntax dus wel gaan ondersteunen, waardoor die truukjes niet meer werken. Wie hieraan de term 'css hack' heeft gekoppeld.. ik snap het niet :s

In ieder geval, goed om te horen dat ze de CSS recommedations serieus gaan nemen. Hopen dat ze het meteen goed doen en CSS3 naleven. Het blijft vaak gekloot om sites gelijk te trekken in IE6 en FF, voornamelijk door het border-box probleem (breedte = width + padding + border in IE, maar niet in FF)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:11

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Cyphax schreef op donderdag 10 november 2005 @ 09:19:
Als ze het goed doen krijg ik zin IE6 gewoon te negeren vanaf dat moment.
Ik mag hopen dat die 'zin' je niet laat vergeten dat het lang gaat duren voordat IE7 bij de gemiddelde pc thuis staat. IE7 wordt wellicht leuk, maar IE6 zal lang blijven mee draaien....helaas :)
frickY schreef op donderdag 10 november 2005 @ 09:41:
In ieder geval, goed om te horen dat ze de CSS recommedations serieus gaan nemen. Hopen dat ze het meteen goed doen en CSS3 naleven. Het blijft vaak gekloot om sites gelijk te trekken in IE6 en FF, voornamelijk door het border-box probleem (breedte = width + padding + border in IE, maar niet in FF)
Zover bekend helaas niet. CSS1 zal helemaal gefixed worden, maar CSS2.1 niet omdat het nog niet helemaal final was (dit laatste weet ik niet zeker, zou het moeten nalezen). Kortom, CSS3 kan je bijna wel zeker op je buik schrijven.

Persoonlijk had ik er ook op gehoopt. Het is niet intressant of het al helemaal correct gedocumenteerd is. Laat eens zien dat je voor wilt lopen op de concurrentie. Dat willen ze zo graag volgens een artikel @ t.net.

[ Voor 58% gewijzigd door We Are Borg op 10-11-2005 09:48 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:42

Cyphax

Moderator LNX
We Are Borg schreef op donderdag 10 november 2005 @ 09:45:
[...]
Ik mag hopen dat die 'zin' je niet laat vergeten dat het lang gaat duren voordat IE7 bij de gemiddelde pc thuis staat. IE7 wordt wellicht leuk, maar IE6 zal lang blijven mee draaien....helaas :)
Mwah. Ik stelde het wel wat overdreven. :) Ik bouw nu ook zelf voornamelijk in Mozilla, en kan daarna proberen een site in IE ook goed te krijgen. Ik krijg daar steeds minder zin in. :)
Misschien valt het mee... IE zit in een nieuwe positie, namelijk die van marktleider waarvan het aandeel aan het zakken is. Ik denk dat het zou kunnen dat MS heel erg hard z'n best gaat doen dit niet alleen bij zoveel mogelijk mensen geinstalleerd te krijgen, maar ook zo snel mogelijk. De tijd zal het leren natuurlijk, en ik hoop niet dat IE7 het marktaandeel van MS in de browsermarkt weer herstelt naar hoe het was.

Saved by the buoyancy of citrus

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:11

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Daar heb je idd een goed punt. MS kan het product goed aan de man brengen, dus dat scheelt :)

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11-2025

PommeFritz

...geen friet

wel mooi om te zien dat IE7 het web een beetje op orde gaat maken :)
Wahaha, you made my day :D

FireFox - neem het web in eigen hand

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

frickY schreef op donderdag 10 november 2005 @ 09:41:
Ik vind de term 'hacks' nogal verwarrend. In principe is het gewoon gebruik maken van syntax welke IE6 niet ondersteund, en daardoor genegeerd wordt.
IE7 zal deze syntax dus wel gaan ondersteunen, waardoor die truukjes niet meer werken. Wie hieraan de term 'css hack' heeft gekoppeld.. ik snap het niet :s
* html en _width zijn toch echt hacks hoor ;)
boxmodel is in IE6 geen probleem, mits je 'm in standards compliant mode laat renderen (dus volledig DTD gebruiken).
CSS3 kan je inderdaad vergeten, en ook CSS2.1 wordt niet volledig geimplementeerd (o.a. table-layout model, generated content).

Intentionally left blank

• JeromeB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-03 22:07

JeromeB

woei

Harm schreef op woensdag 09 november 2005 @ 22:05:

[edit]

[...]
Het irritante van conditional comments is dat je dus een aanpassing moet doen in je HTML-source. Daar ben ik dus geen voorstander van. Ik gebruik liever een CSS-hack om style-problemen optelossen dan dat ik in mijn HTML-source moet zitten frotten.

PC load letter? What the fuck does that mean?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

:?

Je kan toch gewoon verwijzingen maken naar aparte CSS stylesheets en daar je wijzigingen doorvoeren?

Overigens zit de link naar je CSS file ook in je HTML source ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:49

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

We Are Borg schreef op donderdag 10 november 2005 @ 09:45:
[...]
En dat zal vooral zo blijven zolang IE7 niet op minder dan XP wil draaien. Er zijn nog genoeg mensen die op Windows 98 draaien en persoonlijk geef ik toch echt de voorkeur aan 2K boven XP.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1