Toon posts:

Bios blijft maar HD fout geven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
PRIMAIRE HARD DISK FAIL

Ik heb vandaag een pctje volledige uit mekaar gehaald en aan een schoonmaakbeurt onderheven. Nadat ik de boel weer in mekaar heb gezet (naar mijn idee op de juiste manier!) gaf de BIOS bovenstaande foutmelding aan. Ik heb gekloot met de jumpers, draden verwisseld, maar ik kan niks vinden. Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Verwijderd

Zou je iets meer info kunnen geven, is het sata heb je een raid config wat heb je zoal zelf al geprobeerd?
En misschien is het een defecte ide (of sata) kabel die het loodje heeft gelegd ik zou zeggen probeer eens een ander, bijvoorbeeld die van een cd speler of brander.

Anyways vertel eens wat meer over de configuratie.

Verwijderd

Topicstarter
Is dat belangrijk dan? Voor de tijd werkte alles, na de tijd heb ik alles op dezelfde manier in mekaar gezet en toen werkte het niet meer. Ik heb softwarematig niks veranderd, ook in de Bios niet.

Hopelijk is het inderdaad gewoon een defecte kabel. Ik zal het morgen eens proberen.

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-03 10:06
Ik heb vandaag...
.... Ik heb gekloot met de jumpers, draden verwisseld, maar ik kan niks vinden. Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
hoort jumpers omzetten bij schoonmaken?
als het alleen schoonmaken is geweest dan opnieuw schoonmaken contakten cleanen etc.
nu lijkt het me geklooi...
sluit idd disk eens op ander contakt aan.
bios vindt hem niet dus imho hardwarematig probleem.

google geeft dit in eerste hit "PRIMAIRE HARD DISK FAIL" ook ;)

[ Voor 8% gewijzigd door beascob op 09-11-2005 23:03 ]

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Duik je bios eens in en redetect je schijf eens opnieuw :).

En waarschijnlijk heb je de schijf op een andere connector gehangen, anders zou de bios niet met zo'n wazige melding komen.

En als laatste, Start je schijf ook enzo ?