dlp beamer (compaq ipaq 2810) iets mis mee ¿

Pagina: 1
Acties:

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-07 21:09
ik heb hier een compaq ipaq 2810 dlp projector en ik was een film aand kijken todat die ineens paf zij en uitviel.

de branduuren waaren nog lang niet op, enige mense met zelvde probleem/mogelijke oplossing?

het ding zelf komt namelijk van ebay :( :(
als het niet aan de lamp ligt waar zou ik dan zoon projector kunne haale want ze zege dat die nog goedkoper zijn als de lampen zelf. of hou zou ik zeker kunnen weten dat het aan de lamp ligt?

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
De lamp zal wel ontploft zijn. Schroef het lampkapje eraf (meestal aan de onderkant), dan moet je het zo kunnen zien. Lampen kosten gemiddeld tussen de 250 en 500 euro :)

• Sourcey
twiekert schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:03:
De lamp zal wel ontploft zijn. Schroef het lampkapje eraf (meestal aan de onderkant), dan moet je het zo kunnen zien. Lampen kosten gemiddeld tussen de 250 en 500 euro :)
ik heb hem opengreschroeft maar zie geen glas scherven of iets dergelijks.

hoe kan ik zien of de lamp ontploft is?

/EDITL: ik he dat ding opegreschoefd en het zekeringetje blijkt kapot te zijn, heh

[ Voor 12% gewijzigd door Sourcey op 09-11-2005 21:53 ]

• twiekert
  • Laatst online: 25-07 15:22
Als de lamp niet beschadigt is of zwart geblakerd dan is er iets anders mis. Vervang de zekering eens, mischien dat het weer werkt. Zekeringen gaan meestal niet zomaar kapot dus het zou best kunnen dat er wat anders stuk is, mischien de voeding :?

• Sourcey
twiekert schreef op woensdag 09 november 2005 @ 22:08:
Als de lamp niet beschadigt is of zwart geblakerd dan is er iets anders mis. Vervang de zekering eens, mischien dat het weer werkt. Zekeringen gaan meestal niet zomaar kapot dus het zou best kunnen dat er wat anders stuk is, mischien de voeding :?
de zerking was inderdaad kapot, vandaag nieuwe gekocht,stekker in het stopcontact-> paf, die zekering ook kapot..

Verwijderd

Sourcey schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:38:
[...]

de zerking was inderdaad kapot, vandaag nieuwe gekocht,stekker in het stopcontact-> paf, die zekering ook kapot..
zekeringen gaan ook niet zomaar kapot... toch openamken- en es kijken waar de fout zit

• bunzenburner
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Natuurlijk wel heel erg uitkijken als je zo'n projector openmaakt, er worden namelijk best wel hoge (gevaarlijke) spanningen gebruikt om de lamp te starten.

Ook de lamp kan exploderen en dan vliegen de gloeiende stukjes kwarts in het rond.

• Sourcey
bunzenburner schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 01:00:
Natuurlijk wel heel erg uitkijken als je zo'n projector openmaakt, er worden namelijk best wel hoge (gevaarlijke) spanningen gebruikt om de lamp te starten.

Ook de lamp kan exploderen en dan vliegen de gloeiende stukjes kwarts in het rond.
ik neem es contact op met compaq of ze em wille reparere tegen aanbetaling..

• Sourcey
Sourcey schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 11:32:
[...]

ik neem es contact op met compaq of ze em wille reparere tegen aanbetaling..
550 euro en 1 cent kost het om te repareren :'( :'(

ik sta open voor suggesties, iemand anders suggereerde naar een elecktro zaak in de buurd te gaan maar welke zaake hier zoude zoon ding kune repareren?

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb exact hetzelfde gehad met precies zo'n beamer. Ik heb destijds de beamer opgestuurd naar Compaq/HP. Daarvoor moest ik betalen (buiten garantie), maar ik heb de rekening nooit gezien.

Een halfjaar later was de beamer weer kapot: [insert heleboel gehannes en getelefoneer en fout op fout] Omdat HP vond dat ik zo zielig was, en omdat alles zo lang had geduurd kreeg ik wederom een rekening van 0 euro en een nieuwe (nouja.. een refurbished) beamer.

Siditamentis astuentis pactum.

• Sourcey
ze wile me niet verder helpen, ik heb dus gewoon 600 euro verloren, dat is niet grappig

dan laat ik de 360 maar links lige en vraag ik voor sinterklaas maar een psp ;(

[ Voor 88% gewijzigd door Sourcey op 15-11-2005 19:27 ]

• Sourcey
k wil dit topic tog nog eve bumpe omdat ik nog steeds met die kappote projecot zit.

ik weet zeker dat er hier een tweakers is die weet welk bedrijf deze projector kan reparen.

Verwijderd

Probeer eerst eens normaal nederlands te typen, dat komt iets geintresseerder over...

Verder zou ik eens in je vriendenkring rondkijken of er iemand is die een beetje verstand van elektro heeft en met een multimeter kan omgaan. Kortsluiting is namelijk vrij makkelijk te achterhalen. Daarna zou je verder kunnen kijken of je hem laat repareren.

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Sourcey schreef op zondag 27 november 2005 @ 17:06:
k wil dit topic tog nog eve bumpe omdat ik nog steeds met die kappote projecot zit.

ik weet zeker dat er hier een tweakers is die weet welk bedrijf deze projector kan reparen.
HP/Compaq wilde mij eerst ook niet helpen. Ze raadden me toen aan om 'm weg te brengen naar het dichtstbijzijnde HP-servicepunt. Dat was 60km verderop in Groningen bij, bij Bossens en Cnossen. Zij hebben voor mij de beamer opgestuurd, waarna HP 'm 'gerepareerd' heeft. De beamer is 2x heen en weer geweest naar HP, en nooit gefixt. Toen heb ik van narigheid de rommel maar weer opgehaald, en zelf met HP gebeld. Ik heb toen het hele verhaal uitgelegd, en HP vond mijn verhaal zo zielig dat ze een vervangende beamer hebben opgestuud voor niks. Deze mocht ik uitproberen, en houden als ie goed was. De oude kapotte heb ik later teruggestuurd.

Ik snap niet zo goed dat HP soms geen reparatie-opdrachten aan wil nemen van particulieren. Ik heb met diverse mensen gesproken, zelfs met de 'manager', en altjd was het verhaal dat ik 'm maar naar een servicepunt moest brengen. (Het servicepunt belt dus hetzelfde nummer, en dan werkt alles wel....)

[ Voor 3% gewijzigd door Varienaja op 27-11-2005 17:38 ]

Siditamentis astuentis pactum.

Pagina: 1