[LaCie photon20visionII] horizontale strepen

Pagina: 1
Acties:

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Onlangs heb ik een LaCie photon20visionII gekocht. Al sinds het begin valt het me op dat er een soort horizontaal raster patroon op het scherm zit. Het valt voornamelijk op bij egaal gekleurde vlakken. Ik heb nog geen foto's kunnen maken, maar het volgende voorbeeld geeft een beetje een idee hoe het eruit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~mcbor41/GoT/lacie.png
terwijl het het volgende had moeten zijn:
Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~mcbor41/GoT/normaal.png

Het scherm is aangesloten via DVI, maar met DSUB zie ik hetzelfde. Ook de resolutie maakt niks uit. Ik begin me er een beetje aan te ergeren, aangezien ik het op het scherm van m'n laptop (een 12" PowerBook G4) niet zie.

Nu vraag ik me af of dit zo hoort (en ik dus een zeikerd ben :P), of dat het een garantie geval is.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-08 22:15
op je desktop zie je dit wel en op je laptop niet? zie je dit op een andere desktop/monitor ook?

//edit eerst ff kijken wat een photon20visionII is kan ook helpen |:(

maargoed, als je een andere crt/tft/whatever op je pc aansluit, zie je dit dan ook?

[ Voor 46% gewijzigd door Mint op 10-11-2005 17:22 ]

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Als ik een ander beeldscherm (CRT of TFT) aansluit heb ik dit niet. Ik heb het ook getest met een andere computer via DSUB, maar dan heb ik exact hetzelfde probleem.

Ik kwam er ook vandaag achter dat als ik dit patroon in een venster heb, dat ik dan verticale strepen krijg links en rechts van het venster. Dit gebeurt zowel met DVI als DSUB, op elke resolutie. Ik heb dit getest met twee computers en beide laten hetzelfde probleem zien.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
offtopic:
Kunnen die plaatjes niet ietsjes groter? Want ik zie eerlijk gezegd weinig verschil :P

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Ik heb gemaild naar LaCie met dit probleem en via RMA heb ik een ander scherm gekregen. Op dit scherm doet zich echter exact hetzelfde probleem voor. Het lijkt er toch op dat het gewoon bij het scherm 'hoort'. Toch jammer, had beter verwacht voor een scherm van deze prijs. Ik denk dat ik maar 'ns ga kijken of ik 'm nog kan omruilen.

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-08 21:12
Mijn Electron 4 Blue CRT van LaCie vertoont ook kuren, verticale strepen... Dit is de tweede al, want de vorige is gewoon letterlijk uit elkaar gevlamd...

Geen LaCie meer voor mij, rotzooi..

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Net een mail van de technische dienst van LaCie gehad dat ik te kritisch zou zijn en dat het scherm gewoon goed is voor kantoorwerk. Het moet niet veel gekker worden :P. Op de website wordt dit scherm aangeprezen als "...uitermate geschikt [...] voor professionals in de grafische industrie...". Dat is toch geen kantoorwerk. Nu willen ze alleen dat ik de originele monitor retour stuur en de vervangende houd. Kunnen ze dit van me eisen? Als ik het scherm nl. wil omruilen heb ik wel het originele scherm nodig, aangezien op de factuur ook het serienummer van dit scherm staat vermeld.

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-08 21:12
Ja bij mij hebben ze ook mn originele oude teruggevraagd. Maar dat maakt niet uit, want ik heb de serienummers opgeschreven, en de vervangende monitor was een jaar nieuwer dan de oude. En trouwens, als ik tegen de garantietermijn aanzit, dan stuur ik deze ook gewoon weer terug vanwege de verticale streepjes(garantie op garantie). :) Dus nee, LaCie heeft wat dit betreft alleen maar zichzelf ermee. Oprotten met dat gesodemieter, moeten ze maar goeie monitoren leveren.

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-08 21:57
Hmmm... ik heb eenzelfde monitor, toch maar eens kijken of die hetzelfde probleem geeft. Ik zag trouwens net dat ze een nieuw type 20" hebben.

KnowYourBeans

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-08 21:57
hmm... na lang turen heb ik behalve hoofdpijn niets opmerkelijks gezien. Geen strepen bij mij.

KnowYourBeans

Pagina: 1