Toon posts:

geen beeld na inelkaar zetten pc

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
eerst even mijn configuratie:

moederboard: MSI K8N Neo4-F
processor: AMD Athlon64 3500+ (2.2 GHz)
behuizing: 3R System Design Case R202 Silver "Be Quiet
voeding: LC power 550 watt Super Silent
videokaart: GeCube X850Pro/TD
geheugen: Kingston DIMM 1 GB (2x512)
harde schijf: 2xWestern Digital Caviar SE , 160 GB

ik heb alles netjes in elkaar gezet volgens het boekje, alle kabels aangesloten. ik wil de pc aan zetten maar ik krijg geen beeld. alle koelers etc, draaien wel en de cdrom speler hoorde ik ook nadat ik er een cdrom in heb gezet maar ik krijg maar geen beeld.
ik moet op [del] drukken om in de bios maar hoevaak ik ook druk ik krijg maar geen beeld.

ik heb al op dit forum gezocht wat het probleem zou kunnen zijn maar heb niks kunnen vinden.
ik heb ook geen ander pci kaartje om mee op te starten.

wat is het probleem? ik ben ten einde raad

( ik heb het al op 2 beeldschermen geprobeerd)
groeten jos

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 20:18 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Heb je wel alle stekkers GOED aangesloten, met name het vierkante blokje, dat naast je CPU in het moederbord moet worden geplugged? Als je speakers aansluit op je geluidskaart (onboard), krijg je dan een foutmelding? Of krijg je piepjes te horen? Al een BIOS-reset geprobeerd? En al geprobeerd zo kaal mogelijk op te starten? Één reep geheugen, geen HDD, geen CD-ROM enz...

P.s. Groeten hoeft niet hoor, dat doet iedereen automatisch aan het eind van een bericht ;).

[ Voor 64% gewijzigd door The__Virus op 09-11-2005 20:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja die was ik eerst vergeten maar nadat ik hem erin had gestopt deed hij het nog niet

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

The__Virus schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:21:
Heb je wel alle stekkers GOED aangesloten, met name het vierkante blokje, dat naast je CPU in het moederbord moet worden geplugged? Als je speakers aansluit op je geluidskaart (onboard), krijg je dan een foutmelding? Of krijg je piepjes te horen? Al een BIOS-reset geprobeerd?
Toen ik me PC in elkaar zette had ik dat ook niet gedaan en toen deed alles het wel? Heb hem er nu wél inzitten ;)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg geen piepjes te horen. en een bios reset? ik heb me batterij van mn mobo er wel ff 10 sec uitgehaald om te kijken of ie goed zat

• The__Virus
webfreakz.nl schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:23:
[...]

Toen ik me PC in elkaar zette had ik dat ook niet gedaan en toen deed alles het wel? Heb hem er nu wél inzitten ;)
Heb je toevallig een Athlon XP?

Verwijderd

The__Virus schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:24:
[...]

Heb je toevallig een Athlon XP?
processor: AMD Athlon64 3500+ (2.2 GHz)
zegt mij genoeg denk ik om te zegge dat het geen xp is

• The__Virus
Dat is wel heel apart, mijn 3500+ ging écht niet aan zonder (hij werd namelijk in elkaar gezet en ze konden die stekker niet vinden, de prutsers :| :+. Zelf bouwen blijkt alweer beter te zijn. Wilde er een keer makkelijk vanaf komen maar ja...). Welk mobo heb je dan?

Maar goed weer ontopic: ik had nog wat dingen aan mijn post toegevoegd. Heb je dat ook geprobeerd?

[ Voor 6% gewijzigd door The__Virus op 09-11-2005 20:30 ]

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Krijg je wel BIOS-piepjes te horen? Zo ja, dan kun je uitzoeken wat ze betekenen. Ik ken ze niet van MSI, maar ze staan vast in het boekje.

Ok... De volgende tips:

Check nogmaals alle kabels. Ook of allebei de voedingsconnectoren vastzitten op het moederbord.
Let goed op dat de VGA kaart goed in de PCI-e connector is geplaatst, en dat eventuele extra molex-connectors op de VGA kaart zijn aangesloten.
Probeer te starten met minimale componenten. (mobo-cpu-geheugen-vga)

Werkt dit ook niet dan kun je proberen je BIOS te resetten op het moederbord. Zie instructies in handleiding mobo.

Edit:
[pissed of modus]
@ The_Virus: Laat je commentaar maar zitten, maat. Ik had het window al een poosje open staan, dus had er geen idee van dat ik spuit zoveel zou worden. En of jij het hinderlijk vindt boeit me totaal niet. :O Mijn intentie, en die van dit forum is om mensen bij te staan. Als josjosjos zich beklaagt trek ik me met alle liefde terug uit dit topic.
[/pissed off modus]

[ Voor 26% gewijzigd door JvW op 09-11-2005 23:54 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• The__Virus
Tja als je niets nieuws toe te voegen heb MediJack... :X Hetzelfde geldt voor hieronder, het maakt het er niet overzichtelijker op en het is nogal hinderlijk. Hetzelfde is namelijk al voorgesteld...
Modbreak:Nokken met dit soort wannabemodgedrag :X

Hij die zonder zonde is enzo...

[ Voor 77% gewijzigd door dion_b op 10-11-2005 21:37 ]

• Dr Mad
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-04 13:19

Dr Mad

Team4Fun Vouwert

Probleem komt me zeer bekend voor toen ik mijn shuttle in elkaar zette (de fans draaiden wel, maar verder geen beeld).
Probeer het eerst eens met 1 reepje geheugen erin. Kans is zeer groot dat dit het probleem is!

Doet ie het met 1 reepje wel > 2e reepje er weer bij zetten (eerst uitzetten :+). Doet ie het dan niet > reepjes even omwisselen > nog steeds niet > geheugen niet compatibel!

:w

Money4Gamers

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
weet je zeker dat de ATX stekker er echt goed in zit ? bij mij zat die er maar half in (drukken tot je klik hoort) en toen had ik precies het zelfde probleem

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Topicstarter
de atx kabel is die van je voeding naar je mobo toch?

ja die heb ik dubbel gechecked en zit er goed in
kga nu ff met 1 reepje geheugen proberen

edit:

YAHOOOO

probeem: ik heb 2 groene bankjes en 2 paarse bankjes, ze zaten in de groene en nu ik ze in de paarse heb gedaan werkt het. (geheugen)

bedankt voor alle snelle reacties!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 20:48 ]

• The__Virus
Je hoort ze officieel in de groene en de paarse te doen geloof ik voor Dual Channel, dit is tenminste standaard. Kijk even in je handleiding van het moederbord hoe je dual channel moet draaien (installing RAM).

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 11:33
The__Virus schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:01:
Je hoort ze officieel in de groene en de paarse te doen geloof ik voor Duhal Channel, dit is tenminste standaard. Kijk even in je handleiding van het moederbord hoe je dual channel moet draaien (installing RAM).
nee, je moet ze in de paarse doen. dus niet in verschillende kleuren. das ook de reden waarom ze er kleuren aan gegeven hebben.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Heb ongeveer eenzelfde probleem gehad bleek dat m'n geheugen in het verkeerde bankje zat.. |:(

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 21:29

itsalwaysme

Graast voor DB

volgens mij is geheugen best vaak de boosdoener, heb er ook al eens last van gehad

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Verwijderd

The__Virus schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:01:
Je hoort ze officieel in de groene en de paarse te doen geloof ik voor Dual Channel, dit is tenminste standaard. Kijk even in je handleiding van het moederbord hoe je dual channel moet draaien (installing RAM).
Das dus per moederbord verschillend. Niet een erg zinvolle bijdrage Virus _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Modbreak:Nee, dit is zinnig |:(

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 10-11-2005 21:38 ]

Verwijderd

Anyway...

Reset je bios eens, volg de FAQ Stappenplan of anders de tips hierboven beschreven. Gebruik desnoods andere hardware erbij om mogelijk te ondervinden wat het precieze probleem is / kan zijn. Succes :)

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:58

SkyStreaker

Move on up!

Heb je de voltlijn aangesloten voor de CPU? Het is dat kleine vierkante blokje van de PSU af. Ik heb dezelfde overigens, GOED dingetje :)

Kijk, de BIOS die doorloopt het detecteringsprocess wel door, dat is het probleem niet. Probeer dat eens te checken.

check ook even of al je geheugen er goed in zit en of het eventueel geen dual-channel geheugenconfiguratie is. Dit betekent dat er 2 exact dezelfde typen geheugen in 1 bank van 2 slots moeten zitten en als dat verkeerd is, heeft dat ook wel eens de neiging voor probleempjes te zorgen.

Wat je ook kan doen is even de d-sub connector of dvi-connector van en je monitor/lcd panel even nakijken en die van de kleurenkaart. of er gene pinnetje verbogen is.

Als laatste is kan je een paar keer je kleurenkaart even aan- en aflsuiten van je moederbord. Dat het psul even goed contact maakt.

(kreeg je overigens geen biepjes te horen van de pc-speaker?)

Als ook dit niet werkt, sluit dan alleen kleurenkaart aan, 1 of 2 strippen geheugen, liefst 1 als dat kan en alleen het toetsenbord (aldanniet via usb/ps2 verloopstekker). Als dat werkt, sluit je alles 1 voor 1 aan. Geheugen als laatst aanvullen, maar dat is persoonlijk.

Heb je nog geen beeld, dan is er iets kapot.

Ehhh, blijkt dat ik wel een beetje ERG moe ben, ik heb over de helft heen gelezen... urgh... :/

[ Voor 87% gewijzigd door SkyStreaker op 10-11-2005 04:36 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• The__Virus
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 01:36:
[...]

Das dus per moederbord verschillend. Niet een erg zinvolle bijdrage Virus _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik verlaag me maar niet meer tot dit niveau. Ik kom er zelf wel uit, dank je.

[ Voor 36% gewijzigd door The__Virus op 10-11-2005 20:31 ]

Verwijderd

Wat een flametopic van aantal users die hier reageerd hebben.

Iedereen maakt fouten, zelfs mn oma nog.

Als iemand een fout maakt, wijs diegene erdan netjes op dat hij fout zonder meteen VOL te gaan zitten flamen op diegene, vind ik altijd zo lullig :)

Gaat het om een soort race wie een mooiere post kan plaatsen dan de ander ?
Of Welke post nuttiger is dan de andere terwijl ze allebij nutteloos zijn ?

SLIM !

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 11:15 ]

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
lekker flamen idd, bij asus is het zo dat je ze in dezelfde kleur moet doen voor dual channel, bij msi (mijne iig) moet het in 1 paarse en 1 groene bank..
dus the virus had gelijk!

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 15:56
^^ mijn MSI mobo heeft maar 2 banken dus het KAN niet missen.

btw Flames,........i hate them

Ik had ook zo'n probleem als de TS met dit MSI mobo, ik was idd vergeten de 4 polige CPU stekker in te pluggen 8)7 Daarna nog geen beeld, o ja de VGA kaart moet ook prik hebben |:( Probleem opgelost in 2 1/2 minuut maar ik ben tweaker :Y)

Stom natuurlijk maar als iemand hier vraagt wat er mis is, idd gewoon antwoord geven :Y)

[ Voor 70% gewijzigd door Viking Kvinne op 10-11-2005 14:49 ]

Verwijderd

The__Virus schreef op donderdag 10 november 2005 @ 07:04:
[...]

Waar slaat dat op? Ik geef hem toch nog de tip dat hij even in het boekje moet kijken voor de zekerheid, omdat het ook anders kan? En dat je hem in 2 verschillende kleuren stopt is standaard, dat MSI daar vanaf wijkt is alleen maar onhandig. Jouw bericht was nuttelozer dan het mijne.
Offtopic:
Het slaat op je toon die je bezigt naar anderen. In talloze topics kom ik je agressieve antwoorden tegen. Niet echt prettig maar las net dat je elders er ookal op gewezen werd.

• The__Virus
Laat maar zitten.

[ Voor 103% gewijzigd door The__Virus op 10-11-2005 20:30 ]

• Man on Fiya
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09-2025
jezus wat zitten we hier allemaal te flamen zeg, crisis. We weten nu dat je gewoon ff RTFM je manual moet lezen over Dubbel Kanaals punt. Einde. :(
Modbreak:Nokken met wannabegemod. Gebruik een topicreport als je in toekomst dit soort troep tegenkomt...

[ Voor 29% gewijzigd door dion_b op 10-11-2005 21:39 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Wat een ranzigeflamezooi hier :r

Verder was de 'oplossing' van de TS iets wat hij gewoon dmv manual of zelf uitproberen had kunenn vinden. Basic dus...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.